Familia Peugeot nu mai este acţionarul principal al PSA Peugeot-Citroen. Acum, aceştia au 14% din acţiunile companiei, la fel ca statul francez şi chinezii de la Dongfeng, noii investitori.
Esential
204
ani au trecut de la fondarea companiei Peugeot, timp în care a fost condusă de opt generaţii ale familiei cu acelaşi nume.
PSA
Peugeot-
Citroen, una dintre ultimele companii auto conduse încă de familia fondatoare, a trecut ieri de partea globalizării, vânzând o parte din acţiunile care ofereau familiei Peugeot pachetul majoritar.
În urma acordului formal semnat pe 18 februarie, compania chineză Dongfeng şi statul francez au devenit parteneri egali la PSA cu familia Peugeot, fiecare dintre cele trei părţi deţinând 14% din acţiunile companiei. Atât statul francez, cât şi
chinezii de la Dongfeng s-au angajat să plătească 800 de milioane de euro pentru pachetul de 14% din acţiuni achiziţionat de fiecare dintre cele două părţi.
Familia Peugeot a fondat compania din Sochaux în urmă cu 204 ani, actualii membri fiind a şaptea generaţie de descendenţi ai fondatorilor. În loc de cele patru locuri în consiliul de supraveghere al companiei, familia Peugeot va avea numai două, iar actualul preşedinte al consiliului, Thierry Peugeot, ar putea să-şi piardă postul de conducere.
Acesta a avut o atitudine ostilă faţă de intrarea celor doi parteneri noi în afacere, preferând să evite legăturile atât de puternice cu statul francez şi cu chinezii.
Carlos Tavares îi preia locul lui Philippe Varin la conducerea PSA Peugeot-Citroen în ultima zi a lunii martie şi promite schimbări majore în bine.
Începând cu ultima zi a lunii viitoare, Carlos Tavares va
prelua şefia PSA Peugeot-Citroen.
Tavares s-a alăturat oficial echipei de la PSA în ianuarie şi se pregăteşte de atunci pentru noua sa funcţie.
În trecut, Carlos Tavares a fost omul numărul doi la Renault-Nissan. Noul şef al concernului franţuzesc are un plan mare în minte şi pregăteşte revenirea la profit şi creşterea vânzărilor printr-o restructurare completă a gamei.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Acum ca le-ai identificat problema care i-a adus in pragul falimentului, respectiv "grila frontala oribila" cred ca se vor putea ridica rapid si depasi concurenta in timp util. Dar nu ne-ai spus la ce model te referi, ca au si utilitare si de persoane, mai au si marca Citroen in gama.....Stiau de pilda ca datorita aliantei cu GM din 2012 au pierdut livrarile in Iran, adica o piata de aproape 450 000 masini? Ca datorita faptului ca nu au expernalizat la timp productia, au ajuns sa produca scump si ineficient cea mai mare parte de modelelor in Franta, unde salariul este mare raportat la media tarilor emergente unde produc altii si saptamana de lucru de 35 ore? Tot de la grila frontala sa fie?????
acuma sa ne cumparam chinezarii....vezi sa nu