Grupul Volkswagen a organizat joi seară la sediul din Wolsburg o întâlnire cu circa 400 de manageri din Europa pentru a găsi o soluție la conflitul intern izbucnit între brandul principal și Skoda.
Nemulțumiți de ascensiunea constructorului din Cehia, o serie de manageri au solicitat ca Skoda să mute parțial producția în uzinele Volkswagen din Germania și să plătească sume mai mari pentru tehnologiile licențiate de la compania-mamă.
Niciuna dintre aceste măsuri nu se va aplica însă în viitorul apropiat, întrucât Grupul Volkswagen mizează pe o strategie diferită pentru a liniști apele din cadrului companiei. Astfel, Grupul Volkswagen a împărțit piața europeană în 14 tipuri de clienți, iar brandurile de volum Volkswagen, Skoda și SEAT vor fi mai bine diferențiate pentru a se adresa doar anumitor categorii de clienți.
"Provocarea principală este să avem o acoperire perfectă a pieței cu teritorii clare pentru branduri. Trebuie să folosim mai bine decât până acum sinergiile pe care le oferta alianța noastră unică de branduri.
Poziționarea brandurilor a făcut valuri recent și uneori este o provocare să echilibrăm interese diferite", a explicat Matthias Mueller, CEO-ul Grupului Volkswagen.Acesta nu a oferit încă detalii concrete despre schimbările pe care le vor suferi cele 3 branduri pentru a se diferenția mai bine. În schimb, acesta a menționat ca strategia de diferențiere a brandurilor va fi aplicată ulterior și pentru Audi și Porsche, dar și pentru alte regiuni ale lumii.
În plus, Volkswagen anticipează o reducere semnificativă de costuri ca urmare a faptului că Audi și Porsche vor folosi platforma comună PPE, în condițiile în care în prezent fiecare constructor are propria platforma.
Via Automotive News
Cat priveste Skoda, un mare Bravo! Bravo lor! Sa nu-mi spuneti ca tot vw e si acolo. Nu e, sunt echipe diferite. Strategia macro e unica pe enterprise. Strategia micro si-o fac fiecare. Dovada cea mai buna e ca s-a ajuns la discutii ca cele povestite in articol. Abia ACUM ma bucur ca Dacia nu e a VW. Dupa vanzarile fulminante de Duster le-ar fi trebuit sa mute toata productia pe undeva prin fosta RDG si sa ne lase cu buzele umflate, parca vad.
Stim acum ca sunt exact 14 tipuri de clienti. Adica 14 categorii diferite in functie de varsta, educatie, preocupari, venituri, nationalitate, gen (nu cutez sa ma gandesc ce alte criteria au fost luate in calcul).
Mi se pare fascinant cat au muncit echipele de marketing si agentiile specializate pentru a se ajunge la acest rezultat atat de precis...
Nu ma intreb cati bani s-au cheltuit pe studiul asta, si le doresc sincer sa le fie de folos.
O singura nedumerire am: bizonul roman figureaza printre cele 14 categorii? Si daca da, ce marca ii este destinata in noua strategie VW?
Ȋn definitiv, omul sfințește mașina, nu invers :D
Crezi ca tu esti singurul care ai vazut straini la fata locului? Nu mai traim in perioada dinainte de '89 ca o tara vestica sa fie ceva inaccesibil sau un strain capitalist sa fie un alien cu care n-ai voie sa vorbesti.
Mai e o vorba: Cand doi iti zic ca esti beat, te duci sa te culci. Hai noapte buna!
@PCM-am locuit in Franta, Africa de Sud si acum in Manhattan, New York si am fost in 47 de tari din care multe in repetate randuri si pe perioade substantiale (imi cer scuze pentru enumerare, nu a fost pentru a epata, ci pentru a releva o opinie formata obiectiv). Nu vad unde a fost o injuratura la "ai nostri" in ceea ce am spus. A fost o parere personala sprijinita de realitatea economica a tarii( de acolo a pornit discutia). Si daca spui ca noi suntem mai Ok decat vesticii din anumite puncte de vedere as vrea sa stiu care sunt alea (vorbim dpdv economic strict). Cred ca singurul mod de a progresa este de a fi obiectiv cu pozitia si situatia curenta pentru a putea creiona urmatorul pas inainte. Cred ca putem fi o tara intre primele 25 ale lumii daca exploatam corect tot ceea ce avem disponibil si corelat cu dimensiunea tarii ar fi extraordinar. Dar in momentul de fata suntem la ani lumina de cei pe care i-ai enumerat tu mai sus. Si daca este un lucru cu care sunt de acord cu tine este dezinformarea cu situatia si statutul de a fi roman in Romania care nu este nici pe departe atat de rau pe cat este vehiculat in tara. Dar din nefericire cei care pleaca mai niciodata nu se intorc pentru ca EXISTA o diferenta de posibilitati fata de ceea ce toti lasa acasa. Asa ca trebuie reversat exodul acela de care vorbesti tu dar cu realitati nu cu vorbe. Eu si multi ca mine s-ar intoarce pentru ca orice ar fi si oricat succes as avea pe unde merg, tot acolo o sa fie tara mea. Dar doecamdata mai putine vorbe si polemici si mai multe fapte. Si fiecare ar trebui sa inceapa cu propria persoana si mediul sau . Si dupa aceea o sa ne punem si cu nemtii si cu francezii si cu cine vrei tu dar deocamdata nu putem ca nu existam( din vina noastra ( a mea si unora ca mine ca am plecat si nu am incercat mai mult acolo si a multora ramasi ca sunt blazati si delasatori si lenesi).