Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a anunțat joi că a luat o serie de decizii importante cu privire la strategiile de viitor pentru dezvoltarea de modele și tehnologii.
Astfel, fiecare dintre cei trei constructori va fi compania de referință a Alianței într-o anumită regiune: Renault este compania de referință pentru Europa, în timp ce Nissan are un rol similar pentru piața din China, iar Mitsubishi pentru regiunea de Sud-Est a Asiei.
În același timp, toate tehnologiile din cadrul Alianței vor fi dezvoltate pe baza principiului "lider / urmăritor".
Prin urmare, în funcție de propriile competențe, fiecare constructor va avea rolul de a dezvolta anumite tehnologii care ulterior vor fi preluate de ceilalți doi constructori din cadrul Alianței.
Pentru moment, Alianța nu a anunțat însă detalii cu privire la tehnologiile care vor cădea în sarcina inginerilor Renault și care vor fi abordate de Nissan.
Singura certitudine este că Renault va dezvolta și produce în Franța o utilitară sub brandul Mitsubishi bazată pe platforma lui Traffic, iar aceasta va fi comercializată ulterior în regiunea Oceania, care include Australia și Noua Zeelandă.
Anunțul vine în contextul în care în ultima perioadă au existat numeroase speculații cu privire la viitorul Alianței în urma scandalului în care a fost implicat Carlos Ghosn, dar și ca urmare a situației dificile prin care trece Nissan, despre care presa susține că urmează să închidă doua uzine și să simplifice radical gama de modele.
Planurile concrete pe termen mediu ale Alianței vor fi anunțate în luna mai a acestui an.
Via Renault
Tot așa, Renault și Nissan își împart zonele de influență și stabilesc cum să gestioneze tehnologiile comune.
Dacă vor rămâne doar în Asia China vor scade şi mai mult.
Oricum mai bine era să ai prezente mărcile pe toate pieţele, mai ales dacă piesele service erau în linii mare aceleaşi
Dar Japo sunt harachiri