Renault este constructorul care a pus bazele competiției de monoposturi electrice Formula E, atât din punct de vedere tehnic, cât și prin participarea cu propria sa echipă. În ciuda faptului că pe parcursul anilor s-au alăturat numeroși alți constructori, Renault e.Dams a câștigat titlul la constructori în fiecare dintre cele 3 sezoane desfășurate până în prezent.
Cu toate acestea, francezii au decis că este momentul potrivit să se concentreze excusiv pe Formula 1, competiție în care încearcă să se regăsească după cele 4 titluri mondiale la piloți și constructori obținute cu Red Bull Racing. De altfel, până la finalul acestui an se va stabili regulamentul tehnic al motoarelor care vor fi utilizate în Formula 1 începând din sezonul 2021, astfel că francezii au nevoie de timp pentru a le dezvolta.
În plus, decizia vine pe fondul unei schimbări de strategie în cadrul Alianței Renault-Nissan. Locul francezilor în competiție va fi luat de partenerii de la Nissan, care s-au evidențiat deja în segmentul mașinilor electrice și intenționează acum să-și dezvolte tehnologiile într-o competiție dedicată.
"ADN-ul Nissan este bogat în inovație și mobilitate electrică, fără să mai menționăm de lunga istorie plină de succes în motorsport.
Are sense să aducem aceste două elemente cheie împreună prin participarea în Formula E", spun oficialii Nissan.În condițiile în care Renault va rămâne în Formula 1, iar Nissan va participa în Formula E, Alianța Renault-Nissan va fi practic reprezentată atât în cea mai populară competiție din lumea sporturilor cu motor, cât și într-o competiție de viitor în care mai concurează sau urmează să concureze producători precum Audi, Mercedes, BMW, DS sau Jaguar.
Alianța Renault-Nissan este cel mai mare constructor de mașini electrice: Nissan Leaf este mașina electrică cu cele mai mari vânzări la nivel global, în timp ce Renault Zoe este cea mai vândută mașina electrică din Europa.
Via Renault, Nissan
Comentarii (0)