Tranzacția prin care Grupul PSA Peugeot-Citroen va prelua Opel se va finaliza la sfârșitul lunii iulie și va aduce câteva schimbări importante pentru producătorul german.
Publicația Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung a dezvăluit că CEO-ul Karl-Thomas Neumann va demisiona din funcție ca urmare a faptului că este nemulțumit că Grupul PSA nu acordă prea multă importanță segmentului de mașini electrice.
O astfel de ipoteză vine în contextul în care, înainte de tranzacția cu PSA, Opel intenționa ca din 2030 să vândă doar mașini electrice, în timp ce PSA a anunțat relativ recent planurile pentru electrificarea gamei de modele.
Informațiile au ajuns inclusiv la urechile oficialilor Grupului Volkswagen, care au intrat în discuții cu Neumann pentru o posibilă preluare a postului de CEO la Audi, potrivit celor de la Reuters. În prezent, Audi este condusă de Rupert Stadler, care a obținut un nou mandat de 5 ani cu numai o lună în urmă. Totuși, Audi se confruntă cu numeroase probleme din cauza scandalului Dieselgate, întrucât procurorii au extins recent investigațiile și au acuzat încălcarea normelor de poluare pentru modelele de lux A7 și A8.
În plus, constructorul de la Ingolstadt înregistrează vânzări în scădere, concomitent cu creșterile puternice obținute de BMW și, mai ales, Mercedes.Anterior, Neumann a mai lucrat pentru Grupul Volkswagen în calitate de șef al diviziei de electro-mobilitate și al pieței din China.
Via Automotive News
Lumea isi doreste autoturismul full-electric sau semi-electric cu mult mai mult decat inteleg producatorii (si chiar unii romani)
„Nu-i nimic” - și-a zis frițu`, „mă duc la fabricanții de cârnați, că acolo sunt apreciați cei ca mine”.
Din punctul meu de vedere, problema principală la Audi rămâne…arhitectura. Nu este nevoie să dezvolt subiectul. Poate că, ȋntre timp, clienții-standard ai Triadei ȋși vor fi prelucrat viziunile, ȋn sensul că n-ar mai considera suficientă d.p.d.v. persuasiv “rezonanța mondială de brand”, punând accentul și pe ceva atracții pentru ochiul estetic, pe care se pare că MB le propune, plus un aer proaspăt, familiar pentru tineret (fără supărare, panourile de comandă ale lui Audi și BMW provoacă senzații…reci; eu, unul, așa le percep).
Cine știe? Poate că acele grile de ventilație rotunde și cromate de pe bord, cu câte trei lamele (deși am impresia că s-au inspirat de la RR și Bentley, care ȋnsă au doar câte două lamele; totuși, a existat o marcă și mai precoce ȋn domeniu: Oldsmobile, la ȋnceputul anilor ‘60), ȋnseamnă atuul stelei lui Daimler, grație căruia Zetsche și ai lui au dat lovitura pe piață, ȋn condițiile ȋn care toate modelele actuale ale Triadei sunt burdușite cu high-tech, astfel că, ȋn postura de observator neutru, te-ai simți bulversat (admirativ), neștiind ce marcă să alegi. Dacă inimioara nu-ți relevă nimic, atunci te poate ajuta ceva pragmatic – preferințele tale legate de prețuri – ȋnsă, dacă tot nehotărât ai rămas, atunci ultimul argument se numește clasamentul “premium”.