Volkswagen își va reabilita complet imaginea în această toamnă, la finalul lunii septembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Germanii vor dezvălui conceptul unui viitor model 100% electric. Informația a fost confirmată de Herbert Diess, președintele executiv VW.
Tot el a afirmat că modelul complet nou va avea dimensiunile unui Golf și spațiul interior al unui Passat, iar data lansării este estimată la finalul lui 2018 sau începutul lui 2019.
Matthias Muller, actualul lider al Grupului Volkswagen, a declarat în trecut că i-a provocat pe inginerii germani să construiască o mașină electrică revoluționară: 500 de kilometri autonomie, obținuți după numai 15 kilometri de încărcare, potențialul de a deveni la fel de emblematic ca VW Golf și un preț mai mic decât al mașinilor convenționale. Anunțul a fost făcut în martie, la Salonul Auto de la Geneva. Muller a fixat atunci și un termen limită, adică anul 2025.
Herbert Diess a reconfirmat și el faptul că inginerii lucrează intens la planul schițat de șeful Muller. Mai mult, Diess susținut că acest model este extrem de important pentru istoria Volkswagen și reprezintă o investiție similară celei pe care BMW, fostul său angajator, a programat-o pentru lansarea lui i3.
Pe lângă revoluția electrică pe care trebuie să o introducă, modelul la care lucrează departamentul de cercetare și dezvoltare trebuie să fie un Volkswagen pentru era digitală, înzestrat cu tehnologii în premieră. Modelul electric va măsura 4400 de mm lungime, adică foarte aproape de dimensiunile unui Golf (4255 mm).Arhitectura va fi asigurată de noua platformă MEB, dedicată doar modelelor electrice. Produsul va fi primul dezvoltat pe platforma MEB și va putea oferi tehnologie de ultimă generație la un preț accesibil pentru clienții din clasa de mijloc. Platforma MEB renunță la orice legătură cu arhitectura modelelor convenționale și se concentrează doar pe o masă redusă și pe suportul unor motoare electrice compacte și a bateriilor acestora. Prin urmare, spațiul interior va crește dramatic, iar designul și proporțiile vor fi și ele diferite.
Modelul electric cu o autonomie de 500 de kilometri va fi dezvoltat în paralel cu versiunea de serie a conceptului Budd-e. De asemenea, odată cu noua generație Golf vom face cunoștință și cu o versiune electrică e-Golf cu 300 de kilometri autonomie. Lor li se vor alătura SUV-ul electric Audi Q6 și sportiva cu zero emisii derivată din conceptul Porsche Mission-e, ambele cu autonomie promisă de 500 de kilometri.
În aceste condiții, nu e de mirare că Muller a garantat 20 de modele electrice sau hibride alimentate la priză până în anul 2020, la nivelul întregului Grup Volkswagen. ”Ne folosim de această criză de imagine pentru a realinia fundamental grupul. Simt că acum avem șansa de a construi un Volkswagen nou, mult mai bun”, a declarat Muller.
via autocar
Cum, nene, vrei să zici că mașina asta se încarcă din mers?!
Eu zic să fii mai atent la ce scrii. Nu știu unde te grăbești așa. Doar e articol, nu comentariu scris de cititori.