Pentru service-urile care ating cinci contestaţii, inginerii RAR vor repeta automat auditoriul referitoare la dreptul de a repara autovehicule. Dacă auditul respectiv are loc de două ori în 12 luni, service-ul respectiv va avea licenţa suspendată.
Noile reglementări referitoare la service-uri vor obliga aceste societăţi să fie transparente faţă de clienţi, urmând ca aceştia să explice atât toate intervenţiile care au loc la acel autovehicul, cât şi costurile acestora.Nerespectarea noii legi dă dreptul proprietarului de a refuza în scris, motivat, semnarea recepţiei respectivelor activităţi derulate în service, prevăzute în devizul de lucrări, inclusiv plata acestora, până în momentul în care nu mai are obiecţii în ceea ce priveşte realitatea şi calitatea acestora. Accesul proprietarilor la procedura de service este acordat doar la cererea acestora şi are loc într-un spaţiu amenajat special, nefiind obligatorie prezenţa lor în cadrul unităţii de service pe parcursul efectuării reparaţiei. În urma fiecărei reparaţii, unităţile service vor trebui să înregistreze rezultatele verificărilor efectuate, să menţină dovezi care să ateste conformitatea activităţilor executate cu condiţii tehnice şi de calitate impuse.
Via Economica.net
Pe ceilalti numai sutul in c*r al clientilor ii starpeste.
On topic: masura respectiva este politicianista, adica total nechibzuita, aberanta, dispretuitoare si inutila. De ce sa asiste tot timpul un client la reparatiile masinii sale, daca ar dura mai mult? O fi vreun specialist de la distanta, mai specialist decat specialistul insusi ?! Adica haideti sa punem un calificat in activitatea lui pe acelasi palier valoric cu unul necalificat sau mai putin avizat, ca de! de la fiecare individ poti acumula, cel putin dpdv teoretic, cate o informatie benefica, dar ai cuteza oare sa-i explici Biblia unui preot ?! Ce comicarie !! Chiar ar fi posibil ca un sofer oarecare sa depisteze ad-hoc inadvertentele profesionale, reale sau imaginare, ale mecanicilor? Eu, daca as fi mecanic, m-as simti insultat, desconsiderat si persiflat de niste ageamii (politicieni), care, cu acest talent ereditar de ocheada securista si cu acest gest inept, nepermis si trufas de imixtiune, ar anula moral actul meu de legitimitate in meserie. Evident ca as avea impresia ca sunt privit cu suspiciune si neincredere; parca mi-ar manca din ceafa curiosii "perfectionisti", care nu admit "greseli de nicio culoare".
Ei, da, "magnum argumentum" ar fi ca n-ar accepta nimeni sa practic eu o treaba de mantuiala, dar orice regula realmente democratica sau macar de bun simt sustine ca, daca tie, clientul care a apelat de buna voie la service-ul si serviciile mele, nu-ti convine lucrarea finala, atunci nu trebuie sa ma platesti si, daca n-am agravat nimic din ceea ce constituia defectiunea initiala (daca da, atunci ar trebui sa-ti achit contravaloarea pagubei pricinuite), atunci ai libertatea constitutionala sa-ti indrepti atentia catre alta firma. Sa invoci totusi 'timpul pierdut" cu "amatorul" de mine? Ete na, exista mijloace de transport garla - cele publice - deci poti sa-ti rezolvi problemele si fara jucaria ta preferata, ca doar nu crezi ca ai fost fatat in masina. Dar sa focalizezi "ochiul tridimensional" pe ceafa mea pe tot parcursul lucrarii mi se pare un afront grav la adresa insasi a vocatiei de mecanic (nu mai zic si de profesie).
La urma urmei, ce se tot impun pretutindeni, in orice domeniu ontologic, atatea norme, documente, probe, marturii, inregistrari, controale, constrangeri, avertismente, sanctiuni si alte demonstratii de forta politieneasca? De fapt, pana unde pot ajunge isteria globala a "riscului zero" si psihoza macinatoare a prudentei "maxime"? Mai mult decat atat: poate cineva, oricat s-ar opinti, sa ridice un rai pe pamant, unde totul se degradeaza si totul colcaie de venin, aceasta fiind legea de netagaduit a naturii materiale si a firii umane?......
PS: Si daca cele cinci contestatii intrunite de un service "incompetent" ar fi toate nefondate? Ar inseamna sa i se interzica dreptul de a profesa doar fiindca i s-a nazarit unuia sau altuia dintre clienti ca a efectuat interventii "inadecvate"? Este ca si cum l-ai pedepsi pe un parat doar fiindca are calitatea de parat si nu de acuzator......Cata idiotenie poate zangani in capetele damblagite ale unor "alesi" ai natiei? Sau cumva o fi vreo diversiune bine camuflata a unor constructori de autovehicule persuasivi la nivel "inalt", care n-au niciun interes ca masinile din ziua de azi sa traiasca prea mult, adica or vrea sa inlature in mod "legal" rostul service-urilor, poate chiar sa le anihileze cu totul, socotindu-le niste inamici feroci ai profiturilor uriase scontate de dansii de pe urma vanzarii masive de produse "de unica folosinta"?......Nu m-ar mira !!!