Actualul BMW X5 şi-a făcut apariţia cu numai trei ani în urmă, însă constructorul german se pregăteşte deja pentru o nouă generaţie.
Presa internaţională anunţă că următoarea generaţie este deja în plin proces de dezvoltare şi va apărea chiar anul viitor, ca urmare a unei schimbări de strategie care prevede inclusiv utilizarea platformei Cluster Architecture (CLAR), disponibilă pe cel mai luxos model din gama, Seria 7.
Întrucât aceasta utilizează o combinaţie de oţel, aluminiu şi fibră de carbon, SUV-ul ar putea avea cu până la 50 de kilograme mai puţin decât actuala generaţie. La fel ca şi Seria 7, viitorul BMW X5 va fi oferit cel mai probabil atât în versiune cu tracţiune spate, cât şi în varianta cu tracţiune integrală.
Din punct de vedere al motorizărilor, noul X5 va include cel mai probabil şi un motor de 3.0 litri cu şase cilindri, o nouă unitate biturbo V8, dar şi un motor V12 de 6 litri. In plus, nu este exclus ca la un moment dat să apară şi o versiune hibridă.Alte modele care vor utiliza în viitor platforma CLAR sunt BMW Seria 3 şi BMW Seria 6, în timp ce viitorul model BMW X7 va folosi o versiune puternic modificată a acestei platforme. "Dacă pui X5 şi X7 unul lângă celălalt, asemănările sunt mici în termeni de ampatament şi celelalte lucruri. Nu ne vom limita la extinderea ampatamentului", explică directorul de vânzări şi marketing Ian Robertson.
Modelul anterior era superb, semana a BMW. Chiar si modelul vechi, a fost candva o masina foarte frumoasa.
Asa e ! X5-ul actual e facut mai din topor. Doar la interior a evoluat in bine si la partea tehnica. E nevoie de o generatie complet modificata care sa il faca din nou regele suv-urilor. Sau ma rog...sav cum le place lor sa zica !
Madalinescu prostulescu......decat RX-ul ala mai bine imi cumpar Duster si sunt mai fericit si multumit. Nici gratis nu as lua RX_ul !
Insa incredibil de performanta masinarie de marketing a BMW a reusit sa inoculeze ideea ca actualul X5 reprezinta a treia generatie a modelului si nu un facelift al facelift-ului din 2010, cea mai mare parte a mecanici este comuna cu cea a modelelor produse intre 2010-2013..pe modelul manariei VAG..
Este foarte rational sa inlocuiasca actualul model cu o noua generatie si nu pt ca nu ar putea sa vanda in continuare foarte bine actuala generatie care este de fapt un model vechi de 10 ani, ci pt ca producerea de masini pe platforme diferite impune costuri mult mai mari, si deci profituri mai mici.
Se pare ca bavarezii nu pot indura asta la nesfarsit si au luat o hotarare inteleapta, un model nou pe nepusa masa.
PS: Ar face bine sa-si acrediteze scaunele la AGR, e cam rusinos la nivelul asta sa umblii cu jilturi neacreditate