Dacia a raportat în 2015 cel mai bun an din întreaga sa istorie, după ce a reuşit să comercializeze peste 550.000 de maşini, dintre care 37.000 pe teritoriul României.
Rezultatele au venit pe fondul vânzărilor bune înregistrate în Uniunea Europeană, însă ritmul de creştere este mai lent decât al pieţei auto în ansamblu.
De exemplu, cota de piaţă a mărcii autohtone în Uniunea Europeană în luna februarie 2016 a scăzut uşor de la 2.9% la 2.8%, întrucât Dacia nu şi-a întinerit încă gama de modele. Inclusiv Dacia Duster a înregistrat un declin de vânzări de 1.8%, în aşteptarea noii generaţii care va fi lansată în 2017.
În acest context, nouă strategie Dacia pentru 2016 va pune accentul pe marketing cu scopul de a creşte popularitatea brandului. "Vrem să dezvoltăm familiaritatea brandului. Încă trebuie să investim în recunoaşterea Dacia. Trebuie să facem astfel încât mai mulţi oameni să fie la curent cu produsele noastre în loc să ne cunoască doar după numele brandului", a explicat Francois Mariotte, directorul comercial al Dacia, în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Automotive News.Dacia traversează deja un an de schimbări şi în privinţa conducerii. Directorul general Nicolas Maure va pleca la AvtoVAZ şi va fi înlocuit din 4 aprilie de conaţionalul său Yves Caracatzanis.
Via Automotive News
Folosirea marketingului e o actiune de a revitzaliza vanzarile unui produs (dupa inbunatatirea acestuia - facelift) aflat in faza de maturitate spre declin.
In contextul in care gama nu prea este chiar tanara si nu vei lansa prea curand inlocuitori, este o varianta buna pentru mentinerea constanta a vanzarilor. Adica atrgerea de clineti nu vine direct prin promovarea masilor propriu zise, ci prin imaginea lor si a facerii cunoscute a cat mai multor informatii despre ele. Deci eu cred ca este o idee buna.
Din punctul meu de vedere (potențial client), lucrurile stau în felul următor: decât să vii cu ediții speciale, prin care tu, producător, îmi insulți buzunarul cu bășîni gen "fulopșăn", dar cu motorizări anemice și tracțiune pe o singură punte, mai bine încerci să schimbi generațiile mai devreme, eventual mai produci un timp și modelele anterioare (cum au procedat Opel cu Astra Classic și Skoda cu Octavia Tour). Altfel, mă reorientez, de exemplu, către Kadjar, chiar dacă nu-mi convine că fac, de fapt, jocul celor din alianța Renault - Nissan.
cumparatorii se vaita si ocarasc. bucuia este ca masinile lor ar fi facute in india. cel putin asa stiu ei.
marketing este dar n-are acoperire.
Pe scurt, discount-urile (vb. de unele consistente) sint o notiune straina dealerilor Dacia vestici, spre deosebire de altii.
In plus, avantaje clare la capitolul PRET exista doar la versiunie de baza, odata cu comandarea multor optiuni devenind minor (cu exceptiile de rigoare - ex. sist. MediaNav, care-i printre cele mai ieftine de pe piatza.)
Valabile-s si comentariile voastre apropo de lungirea excesiva a productiei acelorasi modele, "storcind lamaia" profitabilitatii la maxim - vb. de aceleasi prese, subansamble etc.
Inutil de subliniat deci ca "imaginea" la care incearca acum sa lucreze marketingul Dacia nu se poate limita la serii speciale tip Orange, 10th Anniversary etc., chiar daca unele facelift-uri au fost eficiente si dincolo de aspectul estetic (ex: Duster-ul post-2013 e mai bine insonorizat ca precedentul.)
Last but not least: cred ca si renuntarea la demult-prevazutul Coupe Dacia a fost o solutie neproductiva in domeniul "imaginii", fiindca niste investitii inerente (dar nu enorme) pentru producerea lui ar fi avut efecte pozitive si pentru perceptia celorlalte modele "normale" din gama.
Previziunile mele ar fi:
1. Duster nou, sper cu opțiune benă sau 7 locuri;
2. Logan și Sandero 2 facelift cu 0,9 TCe de generație nouă cu 100-105 cai, poate și ceva dotări în plus.
Dar chiar și așa s-ar putea să nu fie suficient, să vedem cu ce vor veni nou în plus.
Eu subscriam de fapt la opiniile altor analisti mult mai experti ca mine, care observa de ex. ca un Suzuki Vitara nu-i deloc mai scump, ba chiar o idee mai ieftin decit un Duster - repet, la acelasi nivel de echipare (stiu, o sa-mi spuneti ca-s din segmente diferite, dar cei citiva cm. in plus ai Duster-ului nu-s f. relevanti.)
Pe de alta parte, Daciile sint realmente "bine facute" - statisticile privind fiabilitatea confirma asta -, dar ai dreptate ca nu la nivel de "calitate perceputa", care include criterii mai subtile.
Cu fiabilitatea și costurile de întreținere Dacia stă bine spre foarte bine, perfect de acord că sunt bine făcute (nu contest, cu materiale ieftine) dar ai spus-o foarte bine, calitatea percepută poate fi îmbunătățită și la asta m-am referit și eu într-adevăr.
Aici insa dam de un cui al lui Pepelea, fiindca Renault nu vrea sa-si "canibalizeze" propriile modele producind Dacii mai atractive decit Clio-Captur-urile lor. ;-)
Greu de impacat asadar atitea cerinte uneori contradictorii.
P.S. ...Si totusi, ramin pe pozitie apropo de preturile doar aparent f. mici ale Daciilor. Ex. (tot de la Suzuki): un Swift "de baza", dar cu A.C. si destule airbaguri costa la fel, daca nu mai putin (8.900 euro inclusiv TVA.) decit un Sandero TCe 0.9 similar (90 CP vs 94 CP.) - lucru valabil si-n caz de echipare superioara (Laureate vs GLS parca.)
Ca sa nu mai vb. de alte "low-cost"-uri ac Citroen-ul C-Elysee (1.2 de 82 CP), care la 9.500 euro e perfect comparabil cu Loganul.
n.b.: Stiu, Sandero-i mai mare, dar si el e inclus in aceeasi categorie ca Swift-ul - Q.E.D.
E un 1.2 aspirat cu un cuplu comparabil cu 1.2 MPI de la Dacia, nu cu TCe 90.
Sandero Laureate 1.2 MPI e 9.000, are în plus radio MP3 comenzi pe volan, roată de rezervă și mereu se pot lua discount-uri de câteva sute de euro pentru mașini aflate în stoc.
Și cum ai zis, e o mașină puțin mai mare, cu portbagaj mai mare.
La C-Elysee 1.2 Seduction e mai simplu 10.430 EURO versus 8.800 EURO Logan Laureate 1.2.
Steluță mare mare: prețuri de listă!
Hai sa luam deci de "bune" preturile de lista, desi nu-s decit abstractiuni... si ce vedem? Un Swift Cool la 10.800 euro - adica aprox. cit un Sandero Laureate 90 TCe cu jante de aluminiu si senzori de parcare, dar fara... destule (de la nr. airbaguri la LED-uri zi / stopuri etc.)
Nici cu "declasarea" motorului Swift nu-s de acord, si nu doar din cauza celor 4 CP in plus si nu-n minus; o scoate el doar 118 Nm (fatza de 107 Nm 1.2-ul Dacia - mai gurmand oricum), da-i mai silentios si nu are "hic"-urile TCe-ului la schimbarea treptelor.
Si observi ca las deoparte fiabilitatea Suzuki ori tinuta de drum extrem de agila a Swift-ului, deloc comparabila cu a Daciei. Zic asta dupa ce le-am testat recent pe ambele - din postura de potential cumparator, nu de ex-redactor auto-moto.
Sau noua platformă va fi destul de flexibilă pentru a echipa viitoarele generații și modele noi ale Daciei?