Potrivit cifrelor oficiale de vânzări, Tesla Model S a avut pe parcursul anului 2015 nu mai puţin de 50.366 de clienţi noi, în timp ce Leaf s-a comercializat în "numai" 43.000 de bucăţi.
Creşterea înregistrată de Tesla este impresionantă în special în ceea ce priveşte "explozia" de aproape 50% comparativ cu anul 2014, când a vândut doar 32.000 de exemplare de Model S. Locul trei în topul anual îi revine lui Mitsubishi Outlander PHEV (39.000 exemplare), urmat de BYD Qin PHEV (32.000 de bucăţi), care se comercializează însă doar pe teritoriul Chinei, în timp ce locul 5 este ocupat de BMW i3 cu 24.057 de unităţi.
În schimb, topul constructorilor de maşini electrice îi are pe primul loc pe chinezii de la BYD, care au vândut 58.728 de unităţi doar în China, în timp ce Tesla este pe locul doi cu 50.580 de exemplare de Model S şi Model X.
Practic, Model X s-a vândut anul trecut în numai 214 unităţi, după ce lansarea pe piaţa din toamnă a fost amânată cu aproximativ doi ani.
Una dintre explicaţii pentru întârziere a şi fost dezvăluită de Tesla: producătorul german care a câştigat contractul pentru dezvoltarea uşilor pentru Model S nu a reuşit să furnizeze un sistem care să se ridice la nivelul de calitate solicitat de constructorul american.Astfel, pe parcursul a trei luni, Hoerbiger Automotive Comfort Systems a produs un sistem de uşi care se supraîncălzea, iar Tesla a decis în cele din urmă să rupă contractul şi să aleagă un nou furnizor. Compania lui Elon Musk a acceptat să plateeasca o taxă de reziliere de 3 milioane de dolari, însă acum a acţionat producătorul german în instanţă pentru a obţine daune materiale.
Nu cred ca vezi imaginea in ansamblu. Chiar nu cred ca-si face probleme Nissan. Si o sa-ti spun de ce cred asta...
Leaf e la sfarsit de generatie, deci cateva mii de exemplare in minus fata de Tesla, din cateva zeci de mii cat a fost totalul pe 2015, nu-i mare paguba, din moment ce targetul / clientela masinilor electrice e destul de selecta si compusa din pionieri cu destule resurse financiare. Pe masura de apele vor sedimenta, altfel vor sta lucrurile.
Plus de asta cine crezi ca va fi avantajat: cel care intra pe piata acum sau cel care e deja la a 2-a generatie cum va fi Leaf cand va scoate Chevrolet presupusul model? Mi-as pune banii in cei cu mai multa experienta in piata, deci as astepta sa vad ce scoate Nissan si pe urma as face comparatii. Cauta in istoria Nissan prima cochetare cu masinile electrice si o sa vezi ca se duce destul de departe in timp. Cauta sa vezi investitiile in fabricile de baterii samd.
Mai gandeste-te ca nu se compara resursele imense ale Nissan cu cele de la Tesla. De unde si numeroasele probleme de calitate, stangacia si tehnologiile nepuse la punct pe care le lanseaza Tesla.
Importanta e fundatia. Ori fundatia pe care e viitorul Nissan electric e mai puternica decat orice s-a lansat sau se va lansa de acum incolo.
Cu premisele astea pornim, iar pariurile sunt deschise.
Baiete,esti bun de politician,zici multe dar nu spui nimic. Continua sa te inchini la caricatura aia de masina(leaf). Daca Model S are vanzari asa bune,gandeste-te ce vanzari va avea Model 3, Bye...
Ca sa nu mai zic ca Leaf are un design discutabil chiar vs. Bolt, nu mai zic vs. Tesla.
Experienta isi spune cuvantul, insa in general se dobandeste repede. Lumea electonicelor e cel mai bun exemplu. Europenii si americanii aveau experienta de zeci de ani si acum totul e coreean si un pic japonez.
Eu zic ca am fost destul de clar cand am afirmat ca targetul / clientela masinilor electrice e destul de selecta si compusa din pionieri / deschizatori de drumuri INSTARITI. Asta-i situatia in prezent.
Oricum 5 ani nu-i decat scurgerea unui fir de nisip in clepsidra timpului de la Daimler incoace.
Premium? Da, te-ai astepta la 100.000 de dolari, nu? Totusi, notiunea de premium e discutabila pentru produsul unui start-up, admirabil de altfel prin evolutie, dar care mai are multe de invatat, mai ales cand vine vorba de repezeala si nechibzuirea cu care lanseaza tehnologii netestate suficient. Sper ca vor mai lucra si la materialele utilizate in cabina. Sunt de urmarit.
Si imi mai permit sa te mai contrazic intr-o privinta. Nu e totul corean... sau prea putin 100% corean, japonez sau american... traim intr-o era a globalizarii...e putin din fiecare: chinezesc, thailandez, u name it
Nu-i bine sa ai prejudecati in privinta asta, atat timp cat produsul finit iti satisface nevoile si rezista unui test al timpului.
Si asta e doar inceputul. Vin altii tare din urma :)
Stirea poate sa dea orgasm doar haterilor, ideea principala e ca (un segment ingust fiind) exista concurenta si asta e cat se poate de OK. Ca fan electrice vad "detronarea" ca simpla informatie. Incercati sa faceti la fel, nu castigati nimic umectandu-va in public.
Astept noul Leaf (ii vor schimba designul sau vor merge pe unul mai uschit sa atraga un anumit tip de clientela), astept Bolt si ii astept si pe ceilalti.
http://www.automarket.ro/tv/funny/cele-dou-scaune-din-portbagajul-lui-tesla-model-s-i-pot-aduce-probleme-cu-poliia-5385.html
http://www.automarket.ro/stiri/dragostea-dureaza-trei-luni-consumer-reports-depuncteaza-tesla-model-s-66885.html
http://wattsupwiththat.com/2012/02/22/teslas-electric-brick-problem/
http://jalopnik.com/5887265/tesla-motors-devastating-design-problem
Alte dovezi pentru PROASTA fiabilitate :
http://www.automarket.ro/stiri/in-sfarsit-avem-o-explicatie-incendiul-suferit-de-un-tesla-model-s-in-70059.html
"Incendiul suferit de un Tesla Model S la sfârşitul anului trecut a avut drept cauză un scurt-circuit, iar producătorul american va implementa un update pentru a preveni repetarea acestor situaţii."
Care Model 3? Care Tesla?! Sâc !
http://www.automarket.ro/stiri/550-de-kilometri-autonomie-cu-o-electrica-de-segment-compact-nissan-71665.html