Schimbare benefica
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
„Totul s-a schimbat, mai putin numele”, spun cei de la Kia despre noul Rio. Vechiul Rio era o masina care nu prea isi gasea locul pe piata. Avea aproape aceleasi dimensiuni cu un Focus, se vindea la pret de supermini si era construita ca o masina ieftina. Dupa un prim contact cu noul model, tind sa le dau dreptate oamenilor de la Kia: Rio este acum un supermini care se poate bate aproape de la egal la egal cu alti rivali din segmentul sau, iar la doua capitole isi domina adversarii: are dimensiuni mai mari decat majoritatea acestora si are o gama de motorizari mai bogata. Daca tot am vorbit de dimensiuni, sa stiti ca, desi este ceva mai scurt decat modelul precedent, cel nou are un ampatamanet mai mare, este mai lat si mai inalt. Daca va spun si valorile in milimetri, o sa-mi dati dreptate: noul Rio are un ampatament de 2500 mm si o lungime de 3990 mm (versiunea cu cinci usi), respectiv 4240 mm (versiunea cu patru usi). Astfel, coreenii au reusit sa produca o masina cu un spatiu interior suficient de mare pentru clasa ei. Spun asta pe baza faptului ca, pentru sofer si pasagerul din dreapta, spatiul pentru picioare este de 1085 mm, iar cel la nivelul capului este 1005 mm, in timp ce pasagerii de pe bancheta beneficiaza - in aceeasi ordine – de 870 mm si 960 mm.
Mica, dar mare
Cam asta ar fi despre spatiu. Ramanand tot in cabina, sa ne concentram atentia asupra designului si finisarii acesteia. Din punctul de vedere al soferului, amplasarea comenzilor este in regula, toate fiind accesibile. La modelul testat de noi, geamurile erau actionate electric (in standard la versiunea EX, optional la LX), la fel ca si oglinzile (optional la toate versiunile).
Volanul se regleaza doar pe inaltime, la fel ca si scaunul soferului, acesta din urma putand fi dotat cu o cotiera reglabila. Ca optiuni se regasesc si tetierele active, respectiv incalzirea scaunelor din fata. Trecand la consola centrala, Kia spune ca aceasta este finista cu un plastic de calitate superioara. Ce inseamna asta nu stiu, nefiind un specialist in plastic, dar va spun ca acesta este unul obsinuit, pe care il gasim la majoritatea masinilor care se incadreaza in aceeasi categorie de preturi cu noul Rio, care costa intre 7990 si 11932 de euro (pret fara taxe) in functie de versiunea de caroserie si de dotari. La exterior, masina arata acum mult mai bine decat generatia precedenta. Designul dominat de arcurile de cerc ce definesc aripile si de acoperisul usor inclinat gen Megane-ul cu trei usi este rezultatul muncii oamenilor de la studioul Kia/Hyundai din Russelsheim, Germania. (Hmm, mai stiti ce constructor are sediul acolo? Va spun eu, Opel. Iar precizarea asta o fac pentru ca spatele noului Rio – care de altfel chiar arata bine – se aseamana foarte mult un Astra). Chiar daca designul contribuie pozitiv la imaginea generala a masinii, nu pot sa nu ma intreb de ce Kia a preferat sa pastreze si numele, care aminteste tuturor de o masina nu prea reusita. Iar aceasta intrebare mi-o pun avand in vedere ca, atat in lume, cat si in Romania, Kia a reusit sa se repozitioneze pe piata auto, progresul la capitolul imagine fiind evident.Mi-a placut dieselul
Lasand la o parte si aceste nelamuriri ale mele, ajung acum si la doua capitole care cu siguranta va intereseaza in mod deosebit: performantele si tinuta de drum.
Luandu-le in ordine inversa, vreau sa la spun celor ce produc rivalii directi ai lui Rio sa fie atenti la nou venitul coreean. O parte a traseului de drive test spre Delta Dunarii a fost dominata de dealuri, denivelari si viraje, iar eu am avut posibilitatea sa-mi dau seama mai bine cum sta masina pe drum. Rio-ul s-a adaptat bine traseului ales, rularea fiind lina si uniforma, amortizoarele absorbind bine toate socurile. Per total, noul Rio se conduce bine, directia are acuratete si raspunde prompt, iar masina este suficient de bine echilibrata pentru a sta pe viraje. Nu poti spune ca este un hatchback performant,desi motorul CRDi de 1,5 litri mi-a placut, dar nici nu este unul greoi. Cutia de viteze manuala cu cinci rapoarte este usor de manevrat si precisa, iar franele iti castiga imediat increderea. Performantele, dupa cum am mai spus, sunt destul de bune. Spre exemplu, dieselul de 110 CP accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11,5 secunde, iar viteza maxima este de 176 km/h (cifrele sunt furnizate de constructor). Valoarea vitezei maxime mi se pare, sincer vorbind, destul de mica. Eu am ajuns cu masina la 170 km/h, motorul avand in acel moment o turatie de aproximativ 4.500 rpm, iar impresia mea a fost ca mai putea. Oricum, una peste alta, combinatia noul Rio si propulsorul CRDi de 1,5 litri este una in regula, care nu m-a dezamagit.Primul verdict
Un supermini decent, proiectat si construit la standarde competitive in Europa. S-a incercat sa fie cat mai diferit fata de vechiul Rio
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)