Ultimul deceniu a consemnat o ascensiune fulminantă a pieţei din China, însă creşterea este departe de a se fi încheiat. Cu o creştere economică de aproximativ 7%, prognozată până la finalul acestui deceniu, cu o populaţie care migrează din zonele rurale în cele urbane şi cu un guvern care susţine proiecte de infrastructură măreţe, premizele sunt excelente.
Bazându-se pe aceste evoluţii şi pe faptul că autorităţile chineze vor să dezvolte partea vestică şi centrală a ţării cu investiţii auto, analiştii de la Global Automotive Forum susţin că vânzările anuale de automobile ar putea ajunge la 20 de milioane de unităţi în Ţara Marelui Zid. Această valoare ar face din China cea mai mare piaţă auto din lume.
Evoluţia nu se va opri aici. Ea va continua într-un ritm şi mai alarmant. Analistul Ronald Hoge, de la Pinnacle Engines, estimează că vânzările anuale pe piaţa din China ar putea înregistra o valoare record de 40.7 milioane de vehicule până în 2030. Valoarea este impresionantă, raportată la estimările pentru celelalte pieţe ale lumii: SUA - 17.6 milioane, India - 11.7 milioane, Brazilia - 7.8 milioane şi Rusia – 5.2 milioane.Pentru piaţa din Europa de Vest veştile nu sunt atât de îmbucurătoare. Germania ar urma să vândă doar 3.7 milioane de maşini noi în 2030. De asemenea, Franţa va ajunge la 3.2 milioane, iar Marea Britanie la 2.9 milioane.
Judecând după explozia economică a unor oraşe ca Beijing şi Shanghai, mai mulţi constructori auto vor să profite de pe urma cererii de automobile noi. Nu mai este un mister că majoritatea producătorilor îşi concentrează forţe serioase în China pentru a profita de pe urma creşterii.
Amuzant este ca vor produce 60 de milioane la ei si vinde doar 40 local.
Ghici unde merg restul?