Scăpăm de asigurările auto? Mașinile autonome schimbă logica sistemului: "Asiguratorii trebuie să se adapteze sau vor dispărea"

de Mircea Meşter
Sambata, 07.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Una dintre cele mai mari corvoade ale unui posesor de mașină este legată de asigurarea vehiculului. Problema va dispărea însă atunci când șoferul nu va mai putea fi tras la răspundere pentru acțiunile mașinii autonome pe care a cumpărat-o.

Faptul că accidentele rutiere cauzate de șoferi - adică în jur de 90% din totalul acestui tip de evenimente la nivel mondial - vor scădea simțitor în momentul în care mașinile autonome și semiautonome vor "prelua volanul" nu mai este un secret pentru nimeni. Chiar dacă încrederea publicului în sistemele care pot prelua complet controlul volanul mai trebuie șlefuită, este din ce în ce mai clar că direcția în care se îndreaptă marii constructori auto, companiile tehnologice și furnizorii de tehnologie este asta.

Dacă ne raportăm strict la cifre, un studiu realizat de organizația guvernamentală americană NHTSA arată că modificările substanțiale ale ecosistemului auto vor duce în 2035 la reducerea cu 80% a numărului total de accidente. Iar un efect direct al acestei schimbări radicale de mediu va fi o cădere bruscă a sectorului asigurărilor auto, despre care cei de la Volvo susțin că "va trebui să se adapteze la noile realități și să ofere produse complet diferite".

Esential 80% dintre accidentele auto de astăzi vor dispărea în 2035 grație intruducerii mașinilor autonome în traficul real.
1,25 milioane de oameni mor anual în accidente auto.
Scăderea anunțată pentru 2035 ar duce la reducerea acestui număr până la 250.000.
În acest moment, sectorul asigurărilor auto reprezintă 42% din totalul polițelor de asigurare non-viață la nivel mondial, iar suedezii de la Volvo anunță printr-un studiu independent realizat de Swiss Re că această zonă va pierde nu mai puțin de 17 miliarde de euro pe an începând cu 2020 din cauza faptului că mașinile ăși vor purta singure de grijă și că vor învăța să evite accidentele.

Rămâne de văzut care va fi reacția sectorului asigurărilor la noile mișcări tectonice din industria auto. Analiștii americani susțin că un prim pas pentru adaptarea la noile realități ar fi înlocuirea asigurărilor actuale plătite de șoferi cu asigurări plătite de constructorii auto, care au declarat în repetate rânduri că își vor asuma întreaga responsabilitate pentru evenimentele nefericite care pot apărea din cauza sistemelor oferite de mașinile autonome.

Comentarii (9)

  • Cum sa dispara?
    Va trebui sa-ti asiguri masina impotriva vandalizarii, furtului samd, ba chiar impotriva unor deficiente ale functionarii sistemului autonom, cum a fost deficienrta pedalei toyota sau airbagurile takata; Le mentionez fiindca acestea atentau la viata de gradul 0, spre deosebire de VW care atenta doar la greadul 2, pe termen lung.
    12 19
  • Ca să dispară asigurările, ar trebui să dispară cei din umbră. Mafia nu doarme.
    11 4
  • Constructori ar trebui sa fie extrem de atenti prin declaratiile lor: Raspundem pt orice actiune pe care o face o masina autonome si chesti deastea....pt ca o masina autonoma are sute si sute de senzori si sisteme delicate care daca un program sau un senzor se defecteaza poate da peste cap 'toata masina'
    La viteze de croaziera sa zicem pe autobanda in Germania la 160-180km/h daca se intampla ceva cu masina un accident ceva nici 25 de air-baguri nu te masi salveaza.....
    Parerea mea..........nu ar trebui sa existe masini autonome complete......doar masini manuale conduse de oameni insa cu multe sisteme de securitate.....
    13 7
  • Articolul acesta e bun de rubrica S.F.
    Trebuie să fii lipsit de inteligență să te bazezi la maximum pe inteligența artificială a unei mașini.
    Iar riscuri au fost și vor fi...
    12 17
  • @tzenu - nu blama atat de mult electronica si inteligenta artificiala ca e mai sigura decat poti crede. Gandeste-te la complexitatea unui avion din clasa mare. Intr-adevar, e comandat de un pilot, dar toate comenzile sunt "by wire", totul e bazat pe senzori, pilotul doar decoleaza, se asigura ca avionul a ajuns la altitudinea corespunzatoare apoi il da pe pilot automat si doar supravegheaza. Restul face electronica si multitudinea de softuri cu care este dotat. Si asta e doar o aplicatie din viata reala. Eu cred ca cine s-a apucat sa dezvolte tehnologii autonome pentru masini au stat si au gandit provocarea mult mai intens si mai serios decat noi si nu s-au bagat gandindu-se ca "o sa vedem noi ce-o sa iasa".
    13 5
  • Astea sunt stiri din viitorul indepartat...cu atat mai mult pentru Romania, tara-colonie bananiera in care Audi si VW tdi pe cutie manuala fac legea.
    3 6
  • @Stefi
    ai relativa dreptate, cei ce s-au gandit sa implementeze unele tehnologii pe scara larga vad treaba prima prin prisma banilor in prima faza, cei ce fac descoperirile pentru uminatate de cele mai multe ori sunt anonimi si ajung sa moara saraci, pentru ca tot timpul sunt altii care culeg laurii, marele Tesla e unul din nenumaratele exemple,,,,,,,,,,si apropo din 6 miliarde, ii pasa cuiva ca tehnologia da fail, pentru avioanele care se prabusesc cine e tras la raspundere?
    1 4
  • @AM: Guys, asta e o stire pt o tara care chiar cumpara masini noi, nu pt Romania. Cate masini noi cumparam noi e nesemnificativ... pana sa ajungem la masini autonome, sa incepem sa cumparam niste electrice si apoi mai vorbim... peste vreo 15 ani de acum incolo.
    2 6
  • http://www.automarket.ro/test-drive/incepem-a-doua-saptamana-de-test-cu-i3-regula-de-baza-alimentam-doar-la-70519.html

    Masinile electrice au viabilitate in PREZENT, nu peste 15 ani.
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru