Faptul că accidentele rutiere cauzate de șoferi - adică în jur de 90% din totalul acestui tip de evenimente la nivel mondial - vor scădea simțitor în momentul în care mașinile autonome și semiautonome vor "prelua volanul" nu mai este un secret pentru nimeni. Chiar dacă încrederea publicului în sistemele care pot prelua complet controlul volanul mai trebuie șlefuită, este din ce în ce mai clar că direcția în care se îndreaptă marii constructori auto, companiile tehnologice și furnizorii de tehnologie este asta.
Dacă ne raportăm strict la cifre, un studiu realizat de organizația guvernamentală americană NHTSA arată că modificările substanțiale ale ecosistemului auto vor duce în 2035 la reducerea cu 80% a numărului total de accidente. Iar un efect direct al acestei schimbări radicale de mediu va fi o cădere bruscă a sectorului asigurărilor auto, despre care cei de la Volvo susțin că "va trebui să se adapteze la noile realități și să ofere produse complet diferite".
În acest moment, sectorul asigurărilor auto reprezintă 42% din totalul polițelor de asigurare non-viață la nivel mondial, iar suedezii de la Volvo anunță printr-un studiu independent realizat de Swiss Re că această zonă va pierde nu mai puțin de 17 miliarde de euro pe an începând cu 2020 din cauza faptului că mașinile ăși vor purta singure de grijă și că vor învăța să evite accidentele.
Rămâne de văzut care va fi reacția sectorului asigurărilor la noile mișcări tectonice din industria auto. Analiștii americani susțin că un prim pas pentru adaptarea la noile realități ar fi înlocuirea asigurărilor actuale plătite de șoferi cu asigurări plătite de constructorii auto, care au declarat în repetate rânduri că își vor asuma întreaga responsabilitate pentru evenimentele nefericite care pot apărea din cauza sistemelor oferite de mașinile autonome.
Va trebui sa-ti asiguri masina impotriva vandalizarii, furtului samd, ba chiar impotriva unor deficiente ale functionarii sistemului autonom, cum a fost deficienrta pedalei toyota sau airbagurile takata; Le mentionez fiindca acestea atentau la viata de gradul 0, spre deosebire de VW care atenta doar la greadul 2, pe termen lung.
La viteze de croaziera sa zicem pe autobanda in Germania la 160-180km/h daca se intampla ceva cu masina un accident ceva nici 25 de air-baguri nu te masi salveaza.....
Parerea mea..........nu ar trebui sa existe masini autonome complete......doar masini manuale conduse de oameni insa cu multe sisteme de securitate.....
Trebuie să fii lipsit de inteligență să te bazezi la maximum pe inteligența artificială a unei mașini.
Iar riscuri au fost și vor fi...
Masinile electrice au viabilitate in PREZENT, nu peste 15 ani.