Takata, producătorul japonez de airbag-uri, a anunţat cel mai mare recall din istorie, urmând să înlocuiască airbag-urile care echipează 33.8 milioane de maşini. În trecut, recall-ul Takata atinsese 18 milioane de unităţi, dar după luni de presiuni şi discuţii cu NHTSA şi Ministerul Transporturilor din SUA, japonezii au fost de acord să-şi recunoască greşeala în mod public şi să efectueze această rechemare, care prevede înlocuirea airbag-urile care intră în echiparea respectivelor vehicule. La nivel mondial, şase persoane au decedat şi peste 100 au fost rănite în urma declanşării defectuoase a airbag-urilor Takata cu defect.
Întreaga problemă cu airbag-urile afectate este la nivelul sistemelor de umflare a airbag-urilor, care conţin o substanţă care se poate degrada în timp şi să genereze o explozie periculoasă la momentul declanşării airbag-urilor. Respectiva soluţie de propulsie a dus chiar la explozia capsulei de declanşare, lucru care a generat spargerea recipientului presurizat în zeci de bucăţi mici, propulsate cu viteză ridicată în airbag şi apoi spre ocupanţi într-o manieră similară cu şrapnelul. În consecinţă, japonezii vor înlocui 33.8 milioane de sisteme de umflare ale airbag-urilor pentru a asigura funcţionarea corectă a sistemelor de siguranţă care trebuie să protejeze ocupanţii vehiculelor în caz de accident, nu să îi pună în pericol.
Agenţia guvernamentală americană nu a determinat ce a cauzat explozia necontrolată a umflătoarelor de airbag-uri folosite de Takata. Analiştii acuză infiltrarea treptată a umezealii în sistemele defecte de umflare ale airbag-urilor pentru defecţiunea acestora. Airbag-urile care ar putea să aibă defecte au echipat numeroase mărci şi modele în ultimii ani, fiind comandate de companii precum BMW Group, Fiat-Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Mitsubishi, Nissan, Subaru şi Toyota. Lista completă de modele afectate, defalcată pe ani de fabricaţie şi pe pieţele de distribuţie, nu a fost încă publicată.Via Automotive News (înreg.) | NHTSA
150 vs. 34.000.000
GM style
http://www.automarket.ro/stiri/scandal-la-gm-recall-ul-de-26-milioane-de-unitati-cauzat-de-o-piesa-55857.html
Ideea e sa nu te mai bucuri ca X firma face milioane de racall-uri. Astea sunt copilarisme care de multe ori demonstreaza ori ca persoana respectiva nu detine o masina (sau n-a detinut o masina noua in ultimii 3-4 ani ca sa-i faca reviziile la reprezentantele oficiale in garantie) sau pur si simplu ca persoana respectiva e rea intentionata si-i place gargara inutila pe net...in liplsa de altceva mai bun.
Energia e scumpa. Uilizati-o mai eficient ca oricum scade odata cu inaintarea in varsta. E doar un sfat.
mi-ai tinut o garagara inutila plecand de la o premisa numai de tine stiuta.
Deci...faceam o alaturare a unei situatii similare (un recall la fel de masiv) unde, pare-se un detaliu (a carui modificare este insignifianta in termeni financiari) duce la pierderi de vieti omenesti. Asta + faptul ca capii au preferat sa ascunda totul sub presh "pentru ca" banii sau imaginea.
Acum, ca si in cazul GM, si aici, la Takata, trebuie sa fii doar pus pe fapte mari si sa nu iei in considerare....soarta. Nu incerc sa fiu avocatul diavolului dar cumva, statistic, defectele (cred) se inscriu intr-o distributie normala de aparitie a acestora.
Repet:
33.000.000 de airbaguri vs.
150 de cazuri
Tare as vrea sa stiu care sunt cerintele si mai ales, ce rata de aparitie a unui failure este considerat ca acceptabila. Si nu ma refer la NHTSA (care mai actioneaza si politic) ci la cerintele industriei automotive.
PS si sa poti dormi linistit Andy...citind articolul primul gand a fost la airbagurile din masina pe care o detin, mai ales ca e o marca ce se afla pe lista "fericitilor" beneficiari. Deci nu vorbesc doar s ama aflu in treaba....ci doar sa privesc ambele fete ale problemei,
PS2. sper sa nu devin subiect e stiri de la ora 17.
restul fraierilor cu airbaguri ucigase ce fac?
Se fac recall-uri şi în Europa,chiar şi în Romania.Ca posesor de CR-V,am aflat din presa franceză de specialitate despre pericolul de incendiere ca urmare a defectării comutatorului central pt acţionarea geamurilor(fabricaţie 2003-2004),antrenând decizia Honda de a face verificarea şi înlocuirea celor defecte(subliniez,în Franţa).
Pe acestă bază,cu ocazia efectuării întreţinerii periodice am cerut această verificare şi am fost servit fără comentarii(aici,în Romania).
E drept că nu ei mi-au propus verificarea şi că timp de 9 ani am făcut service-ul numai la dealer,dar dacă eşti informat şi ştii să pretinzi eşti servit.Nu-i chiar idealul,dar e mai bine decât nimic !