James Liang, un fost inginer în cadrul Volkswagen, a fost condamnat la trei ani și patru luni de închisoare de un tribunal din Detroit. Totodată, acesta are de achitat și o amendă în valoare de 200.000 de dolari.
James Liang a primit această pedeapsă pentru rolul jucat în scandalul Dieselgate. În primă fază, fostul inginer Volkswagen risca până la cinci ani de închisoare și o amendă în valoare de 250.000 de dolari. Liang a cooperat cu justiția americană în cadrul anchetei, iar pedeapsa inițială a fost redusă.
Potrivit procurorilor, Liang a recunoscut că a ajutat la dezvoltarea softului utilizat de Volkswagen pe motoarele diesel implicate în scadalul Dieselgate.
Aceeași sursă spune că după eliberare, fostul inginer Volkswagen va fi suspus unui regim de libertate supravegheată timp de doi ani. În urma informațiilor oferite de Liang, procurorii din SUA au pus sub acuzare alți șase directori și ingineri din cadrul grupului auto german.
Via | Economica
Cand vedem si niste manageri in inchisoare?
Sau avem asteptari prea mari de la justitie si intotdeauna greul il vor duce "prostimea"?
Serios acum, problema cu VAG nu se pune ȋn sens ierarhic, cum că trebuie dibuiți “adevărații vinovați” (musai de “sus”), ca să fie satisfăcută setea cumplită de “sânge scump de vărsat ȋn public” a amărăștenilor (ah, da , “nevoia instinctivă de dreptate socială”), alias noul sport al nopții minții ȋntreținut și stimulat de o mass-media iresponsabilă. Problema principală este cum te tratează VAG ȋn direcția raporturilor client (beneficiar)-prestator de servicii. Nu mă feresc să conchid: mizerabil (adică nu te rezolvă sau nu așa cum ar trebui, iar bomboana de pe colivă se numește jecmăneală…). Subtratul afirmației mele este empiric, altfel nu m-aș fi hazardat…Nu vreau să creadă careva că generalizez, dar nu sunt singurul pățit! Fac abstracție de pretențiile mele estetice, dar nu și de calitatea ȋn ansamblu a serviciilor (oricum, nu mă mir, căci adevăratul capitalism a pierit demult și peste tot ȋn lume, iar la noi…eventual fostul suveran, Quintus și Djuvara ȋși mai amintesc ce a ȋnsemnat de fapt).
Volvo introduce motoare electrice pe absolut toata gama. In acelasi timp, orice dezvoltare a motoarelor diesel este oprita complet si ireversibil.
VW vor mai scoate un diesel care oricum era in faza finala de dezvoltare si mai au un mare semn de intrebare pentru inca un V6. In rest pauza. Pe directia motoare cu motorina e stop total.
Parerea mea este ca asta e starea de lucruri la majoritatea producatorilor traditionali. In ce s-au bagat bani pana acum, or sa mai iasa pe piata sa-si scoata investitia si sa nu ramana descoperiti pe perioada de tranzitie.
Mercedes deja investeste in a patra fabrica de baterii. Eu unul abia astept generatia EQ. Sper sa nu fie o mare dezamagire, dar am incredere in ei :)
Tesla deja intra pe transporturile grele de marfa :):):) sunt curios cum va fi la proba din viata reala. Daca au acelasi efect ca si Model S, X si 3 schimbarea va venit si mai repede.
Per total, nu va mai pierdeti vremea lamentandu-va dupa diesel :)Teoretic deja e terminat. Oricum ar fi trebuit sa dispara de ani de zile, dar a mai mers asa doar datorita inertiei maselor. Schimbarile de mentalitate, chiar cand sunt benefice, sunt extrem de lente.
Eu zic ca vin vremuri foarte faine si foarte interesante.
Volvo sub tutela chinezeasca, afirma clar ca toate masinile lor vor fi electrice sau hibride pe piata europeana
Cherry chinezeasca afirma clar ca toate masinile lor vor fi electrice sau hibride pe piata europeana (deja la ei cred ca sunt)
Toyota are hibride dar sunt in curs sa faca bateria cu electrolit solid (sau gel) si astfel sa intre masiv cu toata productia pe doar electric sau hibrid
Nissan e-power incepe comercializarea inafara Japoniei, in Filipine si Indonesia. In curand, va urma Thailanda. Noua Zeelanda isi doreste sa importe, dar in mod inexplicabil japonezii nu o fac, banuiesc ca fac testele de internationalizare pe tarile asiatice mai putin pretentioase, lasand la clientii bogati din zona - zeelandezii si australienii - un produs fiabil si testat si de masa de utilizatori
si daca termina acest test in zona asiatica, va veni Nissan Micra e-power si chiar Renault Clio e-power, numai bine dupa ce LG Chem termina de construit fabrica din Polonia (cea dea 4 din fabricile mondiale) si vor darama orice stim de masini termice simple ne-electrificate !
Reactia nemtilor va fi intarziata, pentru ca sunt capsomani, aroganti si chiar prosti as putea spune, precum au facut si la valul cu motorul Ford eco-boost care abia dupa ce clar avea succes si a luat si premiul de motorul anului, grupul VAG s-au hotarat cu o intarziere de 2 ani sa faca motoarele TSI copiate dupa ideea Ford
Oricum nu as mai cumpara VAG nici daca ma pici cu ceara. Pentru ca la ei nu exista inovatie ci doar ego si aceiasi marie cu alta palarie la infinit
Grupul VAG nu va mai reveni, daca iar intarzie, si se pare ca intarizie dupa cum ne asteptam, pe primul loc mondial niciodata.
Renault-Nissan vor ramane locul 1 si poate doar Toyota daca reusesc break-thru cu bateria solida sa recastige locul 1, dar VAG-VW niciodata. S-au dus...
si daca termina acest test in zona asiatica, va veni Nissan Micra e-power si chiar Renault Clio e-power IN EUROPA
....
vor darama toate asteptarile...
Cine va avea succesul cel mai mare va fi cel care va face un SUV cu e-power dar pe motorina !!
Un Nissan Juke / Quashqai e-power pe motorina ar rupe efectiv vanzarile !!!
dar cam improbabil... nu s-ar astepta nici ei la o asemenea miscare..
- SUV - cele mai cautate azi in Europa si chiar in lume (chiar in America de Sud se fac schimbarile de preferinta in acest an catre SUV! ale clientilor)
- e-power inseamna rulare 100% electrica, condusul dintr-o singura pedala, condusul foarte placut, cu multa energie la plecare, accelerare buna, la stop nu auzi nimic, ca doar este electric, recupererea de energiei la infranare - consum care bate si Toyota Yaris / Auris hibride
- motorina - range-extenderul sa mearga in regim stabil (nu tu cutie de viteze, nu tu frana de motor, nimic) si deci de consum superior
PS: daca vreti sa stiti sistemul e-power nu a fost chiar inventat de Nissan ci in SUA de o firma obscura si nu pentru autoturisme ci pentru ... TIR-uri !!!
Aveau tractiunea instant mare, regenerare la franare, economie de combustibil, motorul motorina in regim de incacare baterie egal mentenanta mult mai buna pentru motor si tot sistemul de tractiune !
Nu au avut in schimb succes, nu stiu de ce, poate financiare, nu erau nume mare, nu au reusit sa se impuna.
vorbim peste 5-10 ani, si timpul imi va da dreptate...
sfatul meu pentru dvs: nu imi mai dati sfaturi deaiurea.
China devine liderul mondial in miscarea din innoire a parcului auto, de inverzire a parcului auto, iar europenii se uita ca prostii pentru ca ei sunt indoctrinati (era sa scriu indobitociti) cu ideea motoarelor termice !
Pana si americanii mari amatori de truckuri, are totusi Tesla si ... reteaua de incarcare Tesla si sunt mult peste europeni, dar noi, subjugati germanilor si mentalitatilor idioate stam inca in urma Chinei si a SUA
Cand o sa ajunga incarcarea rapida la 80% din bateria masinii electrice la 15 minute, si preturile sub 25.000 euro, atunci la revedere motoarele termice !
Placerea de condus o electrica... cu mult peste orice masina termica.
Au demonstrat-o cu prisosinta cei de la Tesla.