Scandalul airbagurilor Takata s-a extins ca un virus în aproape toată industria auto. Mulți constructori suferă de pe urma airbagurilor defecte, fiind nevoiți să recheme în service milioane de mașini. Până acum, numărul unităților pe care se presupune că au fost instalate airbaguri Takata a ajuns la impresionanta valoare de 60 de milioane.
Surprinător, un studiu desfășurat de New York Times arată că această problemă ar fi putut fi evitată încă de acum 16 ani, existând suficiente dovezi care demonstrau că airbagurile Takata prezentau un real pericol.
Potrivit studiului, Takata s-a confruntat cu serioase probleme financiare la începutul anului 2000. Pentru a reuși să se salveze de la faliment, Takata a gândit o măsură de reducere a costurilor. Soluția a fost dezvoltarea unui declanșator mai ieftin pentru airbagurile sale.
După ce a finalizat produsul, Takata a deschis discuțiile cu General Motors. Japonezii le-au propus americanilor noul airbag, care era cu 30% mai ieftin de produs decât cel pe care îl foloseau cei de la GM.
Pe atunci, furnizorul de airbaguri GM era compania globală Autoliv. Americanii au fost încântați de propunerea celor de la Takata, întrucât ar fi putut să economisească câțiva dolari la fiecare mașină produsă. Prin urmare, GM le-a cerut celor de la Autoliv să producă un airbag la fel de ieftin ca cel al rivalilor de la Takata. Altfel, contactul urma să fie reziliat.Autoliv a desfășurat o serie de teste pe airbagurile rivalilor și a descoperit că Takata folosea o compoziție chimică extrem de volatilă pentru declanșator. Reprezentanții Autoliv au mers cu rezultatele la partenerul lor GM, dar americanii nu i-au crezut și au rupt contractul, preferându-i pe cei de la Takata.
Autoliv a înțeles potențialul pericol, dar și amenințarea unui rival cu un produs mai ieftin și a notificat mai mulți constructori auto la acea vreme.
Ford, Honda, Chrysler, Mitsubishi, Mazda și Toyota au primit avertismente din partea celor de la Autoliv, însă toți le-au ignorat.În prezent, mașini ale acestor mărci sunt rechemate în service pentru a le fi înlocuit declanșatorul airbagurilor. Partea cea mai tristă este că 14 șoferi au decedat până în prezent din cauza unor explozii prea puternice ale airbagurilor Takata. Aceste explozii produc resturi din plastic sau metalice care pot ricoșa în ocupantul scaunului.
''nici altele nu sunt mai grozave ca VW '' . Prietene , pe langa Takata VW este net inferior prin multe alte probleme : emisii crescute in mediul real, fiabilitate jalnica , transmisii stricacioase care te pot omora in orice depasire . Ramane pinionul pe pozitia 3 iar ECU primeste aceasta comanda ca si cum ar fii gestionata de sofer programand astfel maximum de amestec de carburant pe care il va livra catre supape. In momentul acela tu o sa tragi ca prostul de volan socat de ceea ce se intampla si probabil te poti trezii intr-un cap de pod, ori pom de pe marginea drumului. Atat de ''qualiti'' sunt masinile lor. Daca ''grozav'' inseamna la acelasi nivel, afla ca VW joaca in alt film. si nu-i un film reusit.
Pai japonezii sunt singurii care au luat primii masurile de siguranta. Honda de acum 4 ani, urmat de restul. Cat despre VW , ca sa fac si o completare la ceea ce am zis mai sus. Cand te trezesti in capul de pod iti mai bubuie si airbagul Takata in fatada ca doar marca asta mult laudata nu a facut recall. Inclusiv BMW, MERCEDES, Porsche ofera airbag Takata , iar despre ei ...nici o vorba de Recall. Se fac ca ploua ca deobicei. Am pe cineva care lucreaza la Sebes la STC Star Transmission ca voluntar in practica , a zis ca componentele sunt de o calitate indoielnica. Multe dintre ele vin cu defecte din fabrica, reprezentantii de acolo suna in Germania inapoi sa semnaleze asta, cei de acolo zic ca nu este nici o problema ca masina este in garantie oricum. Un raspuns de-a dreptul stupid pt o marca care se bate cu pumnii in piept de calitate superioara. Daca Mercedes calca in picioare demnitatea, ce sa zic de VW .
Nu exista afaceri corecte !
La Honda CRV 1.6 am schimbat a treia oarā furtunul turbo în 65 de mii.
Pe garantie.......Toti o apā si-un pāmânt....
Care apa si-un pamant ? Problemele pe garantie sunt suportate efectiv de catre constructor. Ce a facut Honda este ceva etic pt un constructor care se respecta. Ce face VW nu este deloc etic.