În urma scandulului stârnit de un audit al ADAC, în urma căruia s-a descoperit "îmulţirea artificială a voturilor", producătorii germani care au fost premiaţi de aceştia au anunţat că vor returna premiile "Gelber Engel" obţinute.
Premiile acordate de public sunt foarte importante pentru Daimler, deoarece reflectă opinia publică. Pentru ca acest lucru să fie valabil, voturile trebuie numărate într-o manieră corectă. Din păcate, nu a fost cazul în privinţa premiului ”Gelber Engel”
Departamentul PR
Daimler A.G.
ADAC, organizaţia germană care editează publicaţia Motorwelt şi acordă titlul "Gelber Engel", s-a aflat în
mijlocul unui scandal, după ce un audit extern de la Deloitte a relevat faptul că voturile au fost modificate artificial pentru a spori importanţa respectivei distincţii.
După cum informează Automotive News, producătorii germani de automobile premiaţi cu Gelber Engel au reacţionat, grupurile Daimler, Volkswagen şi BMW anunţând că vor returna premiile respective. Pe lângă
măsluirea voturilor, cei de la ADAC au schimbat şi ordinea în Top 5. Ediţia 2013 a Gelber Engel l-a avut drept câştigător pe Volkswagen Golf, urmat de Audi A3 şi Mercedes-Benz A-Klasse. Auditul realizat de Deloitte a relevat faptul că BMW Seria 3 ar fi trebuit să obţină a doua poziţie, după Golf VII, urmat apoi de A-Klasse şi Skoda Octavia.
Scandalul s-a concentrat pe faptul că ADAC a anunţat 34.090 de voturi pentru Volkswagen Golf, când modelul primise, de fapt, 3.409 voturi. Modificarea ar fi venit din dorinţa de a da mai multă greutate votului publicului.
„Am încurcat lucrurile şi am crescut cifrele. Îmi asum întreaga responsabilitate”, a declarat Ramstetter, care lasă loc acum de suspiciuni şi în acordarea celorlalte premii ADAC.
Peter Meyer, şeful ADAC,
a demisionat ieri, motivând că nu mai vrea să fie ”singurul responsabil” pentru scandalul cu voturile măsluite pentru Gelber Engel. Înlocuitorul său, August Markl, promite o reformă organizaţională pentru a remedia ”cea mai gravă criză din istoria de 111 ani a ADAC-ului”.
În primă fază, cei de la ADAC spun că au manipulat doar numărul voturilor, mărind artificial numărul de respondenţi, fără să recunoască şi schimbarea poziţiilor în clasament. În urma acestor descoperiri, cei de la Deloitte vor examina procesul de votare între anii 2005 şi 2013 pentru a descoperi cum a fost acordat "Gelber Engel" în acea perioadă, pentru că au anunţat deja că au fost descoperite similitudini între ediţiile respective. Volkswagen a anunţat deja că va returna distincţia Gelber Engel primită în ianuarie. Cei de la Daimler au mers şi mai departe şi au anunţat că vor returna toate premiile "Gelber Engel" primite până în prezent.
ADAC are o istorie de 111 ani şi este, la bază, un organism de ajutor pentru şoferii din Germania. Asistenţa rutieră reprezintă unul dintre serviciile furnizate de această organizaţie, respectată în toată lumea pentru seriozitatea sa, până la apariţia acestui scandal.
ADAC este acronimul pentru Allgemeiner Deutscher Automobil-Club şi este echivalentul german al ACR-ului.
Spre deosebire de ACR, ADAC are peste 18 milioane de membri, proporţie ridicată chiar şi când ne raportăm la populaţia Germaniei.
În urma acestui scandal, organizaţia a pierdut mai multe mii de membri, numărul precis nefiind dezvăluit. Cei de la ADAC asigurau, pe lângă distincţia Gelber Engel, teste auto independente (foarte apreciate, de altfel) şi furnizau servicii de asistenţă rutieră pentru membrii lor la preţuri preferenţiale, alături de asistenţă rutieră şi pentru alţi şoferi care s-au găsit în impas pe drumurile din Germania.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Numai spalatii pe creier mai cred in masinile germane si nemerniciile acestora
Odata abonat primesti tot la 2-3 luni tot felul de oferte sa te mai asigure si pe altceva pana iti vine sa renunti la totul, numai sa te lase in pace, s.a.m.d.
Am avut tendinta uneori sa ma uit la review-urile pe care le fac la masini sau la alte produse. Fara exceptie primele sunt intotdeauna germane cu toate ca orice alta autoritate arata altceva. Topurile ADAC sunt intotdeauna altfel decat ale restului lumii, de aceea am incetat demult a le mai lua in considerare.
In rest, constructorii care inca nu le lipsesc aceea prestanta recunosc gestul terifiant al celor de la ADAC.
Ele spun dupa cum primesc spaga.
esti un tip gigea. Nu stiam de unde sa iau textul citit aproximativ 3 saptamani in urma. De ce nu te semnezi si aici cu nickul de "chris" asa cum o faci si pe 0-100?
Ultima propozitie "...constructorii care(????) inca..." m-a lamurit. Ai reusit sa incluzi si ceva original dar romana iti joaca feste big time
:))
Este adevarat ca toate organismele si revistele de profil scriu in functie de marimea generozitatii constructorilor
poate la anul :)
Odata abonat primesti tot la 2-3 luni tot felul de oferte sa te mai asigure si pe altceva pana iti vine sa renunti la totul, numai sa te lase in pace, s.a.m.d.
Am avut tendinta uneori sa ma uit la review-urile pe care le fac la masini sau la alte produse. Fara exceptie primele sunt intotdeauna germane cu toate ca orice alta autoritate arata altceva. Topurile ADAC sunt intotdeauna altfel decat ale restului lumii, de aceea am incetat demult a le mai lua in considerare. " zice un comentator, chris, pe alt site.
Pai era mare minunatie sa vezi ca una spune ADAC si alta alte studii gen JD Power.
Un studiu recent facut in UK arata ca Audi si BMW stau foarte prost la fiabilitatea motoarelor.
Deci cand germanii s-au vazut amenintati de Logan, a si aparut testul elenului cu Loganul rasturnat si acum il cumpara germanii intr-o veselie. Si in acelasi timp cocalarii le cumpara jafurile germane ca sa le scape tara de poluare.