Scandalul ADAC continuă: producătorii germani returnează premiile primite

de Sebastian Toma
Marti, 11.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urma scandulului stârnit de un audit al ADAC, în urma căruia s-a descoperit "îmulţirea artificială a voturilor", producătorii germani care au fost premiaţi de aceştia au anunţat că vor returna premiile "Gelber Engel" obţinute.

Premiile acordate de public sunt foarte importante pentru Daimler, deoarece reflectă opinia publică. Pentru ca acest lucru să fie valabil, voturile trebuie numărate într-o manieră corectă. Din păcate, nu a fost cazul în privinţa premiului ”Gelber Engel”

Departamentul PR
Daimler A.G.
ADAC, organizaţia germană care editează publicaţia Motorwelt şi acordă titlul "Gelber Engel", s-a aflat în mijlocul unui scandal, după ce un audit extern de la Deloitte a relevat faptul că voturile au fost modificate artificial pentru a spori importanţa respectivei distincţii. După cum informează Automotive News, producătorii germani de automobile premiaţi cu Gelber Engel au reacţionat, grupurile Daimler, Volkswagen şi BMW anunţând că vor returna premiile respective. Pe lângă măsluirea voturilor, cei de la ADAC au schimbat şi ordinea în Top 5. Ediţia 2013 a Gelber Engel l-a avut drept câştigător pe Volkswagen Golf, urmat de Audi A3 şi Mercedes-Benz A-Klasse. Auditul realizat de Deloitte a relevat faptul că BMW Seria 3 ar fi trebuit să obţină a doua poziţie, după Golf VII, urmat apoi de A-Klasse şi Skoda Octavia.

Scandalul s-a concentrat pe faptul că ADAC a anunţat 34.090 de voturi pentru Volkswagen Golf, când modelul primise, de fapt, 3.409 voturi. Modificarea ar fi venit din dorinţa de a da mai multă greutate votului publicului.

„Am încurcat lucrurile şi am crescut cifrele. Îmi asum întreaga responsabilitate”, a declarat Ramstetter, care lasă loc acum de suspiciuni şi în acordarea celorlalte premii ADAC.

Peter Meyer, şeful ADAC, a demisionat ieri, motivând că nu mai vrea să fie ”singurul responsabil” pentru scandalul cu voturile măsluite pentru Gelber Engel. Înlocuitorul său, August Markl, promite o reformă organizaţională pentru a remedia ”cea mai gravă criză din istoria de 111 ani a ADAC-ului”.

În primă fază, cei de la ADAC spun că au manipulat doar numărul voturilor, mărind artificial numărul de respondenţi, fără să recunoască şi schimbarea poziţiilor în clasament. În urma acestor descoperiri, cei de la Deloitte vor examina procesul de votare între anii 2005 şi 2013 pentru a descoperi cum a fost acordat "Gelber Engel" în acea perioadă, pentru că au anunţat deja că au fost descoperite similitudini între ediţiile respective. Volkswagen a anunţat deja că va returna distincţia Gelber Engel primită în ianuarie. Cei de la Daimler au mers şi mai departe şi au anunţat că vor returna toate premiile "Gelber Engel" primite până în prezent.

ADAC are o istorie de 111 ani şi este, la bază, un organism de ajutor pentru şoferii din Germania. Asistenţa rutieră reprezintă unul dintre serviciile furnizate de această organizaţie, respectată în toată lumea pentru seriozitatea sa, până la apariţia acestui scandal.

Urmareste Automarket
ADAC este acronimul pentru Allgemeiner Deutscher Automobil-Club şi este echivalentul german al ACR-ului.
Spre deosebire de ACR, ADAC are peste 18 milioane de membri, proporţie ridicată chiar şi când ne raportăm la populaţia Germaniei. În urma acestui scandal, organizaţia a pierdut mai multe mii de membri, numărul precis nefiind dezvăluit. Cei de la ADAC asigurau, pe lângă distincţia Gelber Engel, teste auto independente (foarte apreciate, de altfel) şi furnizau servicii de asistenţă rutieră pentru membrii lor la preţuri preferenţiale, alături de asistenţă rutieră şi pentru alţi şoferi care s-au găsit în impas pe drumurile din Germania.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (16)

  • Serbusca Marin Dorin Vamelu Ch
    Eu le faceam un bener pe care scria : Asteptam Demisia ăstor Cretini .
    Numai spalatii pe creier mai cred in masinile germane si nemerniciile acestora
    40 37
  • @serbusca
    Ce treaba au masinile germane cand producatorii returneazaeaceste premii? Tu vezi de toyota ta cea impecabia care face jde mii de racall-uri pt nimic ca sa puna botu cei ca tine. Pai nu ma mafia?
    21 39
  • nici nemtii nu mai sunt ce au fost ....
    44 9
  • ADAC este nemaipomenit cand e vorba de a te salva dupa un accident sau daca ti s-a stricat masina. Sunt prompti si buni - la munte cred ca nu este zi de week-end sa nu le vezi elicopterul zburand dintr-o parte in alta. Dar atat. In rest sunt ca o firma flamanda dupa bani. Ca membru primesti o revista lunar, teoretic cu articole si analize. 50% din ea e reclame iar articolele sunt de juma' de pagina si slabute.
    Odata abonat primesti tot la 2-3 luni tot felul de oferte sa te mai asigure si pe altceva pana iti vine sa renunti la totul, numai sa te lase in pace, s.a.m.d.
    Am avut tendinta uneori sa ma uit la review-urile pe care le fac la masini sau la alte produse. Fara exceptie primele sunt intotdeauna germane cu toate ca orice alta autoritate arata altceva. Topurile ADAC sunt intotdeauna altfel decat ale restului lumii, de aceea am incetat demult a le mai lua in considerare.
    In rest, constructorii care inca nu le lipsesc aceea prestanta recunosc gestul terifiant al celor de la ADAC.
    26 9
  • Dacia Plant
    Si cu ce se aleg ca au castigat zece premii ? Eu o masina nu o cumpar ca a castigat un premiu, o iau pentru ca imi place. Nu am incredere in organizatiile astea, ADAC, DEKRA, etc...
    Ele spun dupa cum primesc spaga.
    25 9
  • Simpatici...
    Hai ca sunteti simpatici... voi chiar, credeti ca in Germania nu conteaza banii...!? Nu m-ar mira sa descopere in curand faptul ca cei care returneaza acum premii au si platit bani grei pentru ele. Nu la negru, bineinteles, ca doar e Germania, dar cateva sponsorizari si facilitati acordate de constructorii avantajati (si probabil au fost toti avantajati dar pe rand) acestui club sunt ferm convins ca exista. Daimler a dat spaga direct guvernelor mai multor tari sa castige licitatii, treaba cu ADAC ar fi o gluma buna. Pe mine unul chiar m-au amuzat mereu comunicatele lor care intotdeauna ii laudau pe-ai lor. Manaca si ei o paine :)
    19 6
  • @inexo-cuantic

    esti un tip gigea. Nu stiam de unde sa iau textul citit aproximativ 3 saptamani in urma. De ce nu te semnezi si aici cu nickul de "chris" asa cum o faci si pe 0-100?

    Ultima propozitie "...constructorii care(????) inca..." m-a lamurit. Ai reusit sa incluzi si ceva original dar romana iti joaca feste big time

    :))
    12 9
  • Cine crede ca in Romania s-a inventat coruptia, e cel putin naiv, ca sa nu zic altfel. Singura diferenta e ca la ei se face totul frumos impachetat, nu pe fata ca la noi, si cand sunt prinsi mai si demisioneaza de fatada, nu cu tupeul de la noi. Totul tine de vocea opiniei publice din fiecare tara, in rest, ce facem noi sunt doar niste mici gainarii pe langa tunurile astora de afara. Cand e vorba de bani, nimeni nu se da in laturi de la nimic.
    18 5
  • Uite cum moare o afecere! mai putini adepti, spagi mai mici!
    Este adevarat ca toate organismele si revistele de profil scriu in functie de marimea generozitatii constructorilor
    9 4
  • someone
    se crapa putin mitul corectitudinii germane. sau cel putin tencuiala de pe el
    15 6
  • COObra
    normal ca le returneaza. au mancat niste vanzari de pe urma publicitatii si notorietatii ....acum nu mai au nevoie de unealta.
    poate la anul :)
    5 3
  • Nu te poti astepta la un popor care (70%) era de acord cu ideologiile lui Hitler ( de exterminare in masa) sa fie corect si drept.
    16 15
  • Oare la noi cum o fi cu spagile, coruptia, atentiile de la firmele care se promoveaza on-line sau in scris?
    8 1
  • Teoria lui Einstein
    La nemti orice incercare de a duce in eroare populatia iese la suprafata si se sfarseste cu demisii, pedepse corecte, DAR in tara romanului unde asfaltul e denivelat de zici ca mergi pe o pista de teste a tancurilor americane se admite minciuna acoperita in fasa, se tine de functie cu orice pret, se calca in picioare legi pentru ca omul de rand nu e respectat.Macar daca comentam o astfel de stire pe acest site,putem lasa macar o data toate rautatile deoparte si sa incercam sa facem si noi macar un comentariu coerent si corect, restul oricum e pulbere in tara asta --> fara investitorii straini ce mai vin prin vest si alti cativa intreprinzatori de-ai nostri care inca se mai respecta totul e un rahat putrezit. SI NOI CETATENII ACESTEI TARI suntem partinitori la acest rahat ---> prin modul nostru de a ne comporta. Tschus!
    15 5
  • @inexo-cuantic
    "ADAC este nemaipomenit cand e vorba de a te salva dupa un accident sau daca ti s-a stricat masina. Sunt prompti si buni - la munte cred ca nu este zi de week-end sa nu le vezi elicopterul zburand dintr-o parte in alta. Dar atat. In rest sunt ca o firma flamanda dupa bani. Ca membru primesti o revista lunar, teoretic cu articole si analize. 50% din ea e reclame iar articolele sunt de juma' de pagina si slabute.

    Odata abonat primesti tot la 2-3 luni tot felul de oferte sa te mai asigure si pe altceva pana iti vine sa renunti la totul, numai sa te lase in pace, s.a.m.d.

    Am avut tendinta uneori sa ma uit la review-urile pe care le fac la masini sau la alte produse. Fara exceptie primele sunt intotdeauna germane cu toate ca orice alta autoritate arata altceva. Topurile ADAC sunt intotdeauna altfel decat ale restului lumii, de aceea am incetat demult a le mai lua in considerare. " zice un comentator, chris, pe alt site.
    13 3
  • Si uite-asa au iesit masinile germane cele mai tari in ultimii ani.
    Pai era mare minunatie sa vezi ca una spune ADAC si alta alte studii gen JD Power.
    Un studiu recent facut in UK arata ca Audi si BMW stau foarte prost la fiabilitatea motoarelor.
    Deci cand germanii s-au vazut amenintati de Logan, a si aparut testul elenului cu Loganul rasturnat si acum il cumpara germanii intr-o veselie. Si in acelasi timp cocalarii le cumpara jafurile germane ca sa le scape tara de poluare.
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru