90 DE CENŢI ECONOMIE AU DUS LA 13 DECESE
În 2005, inginerii companiei au descoperit că respectiva componentă, o piesă care ţine cheia de contact în poziţie, ar putea produce o defecţiune care să ducă la oprirea motorului în mers şi la blocarea volanului, alături de dezactivarea airbag-urilor şi oprirea servodirecţiei şi a servofrânei. În urma problemei respective, au avut loc mai multe accidente în SUA, soldate cu decesul a 13 persoane, de unde şi acheta derulată de autorităţile americane.
PIESĂ INFERIOARĂ STANDARDELOR INTERNE PENTRU A REDUCE COSTURILE
În cadrul anchetei, a fost descoperită discuţia internă a celor de la General Motors, în care s-a observat motivaţia legată de reducerea costurilor pentru a folosi o piesă care, după cum spun cei de la Delphi – furnizorul care a produs componenta respectivă pentru GM, era sub specificaţiile cerute de compania americană, detaliu pe care furnizorul l-a sesizat încă din 2002. Cei de la Reuters au obţinut un document separat de discuţia internă a celor de la GM, care viza o dezbatere privind o îmbunătăţire a contactului care ar fi putut să rezolve potenţiala problemă, schimbare care ar fi costat 90 de cenţi per unitate şi utilaje în valoare de 400.000 de dolari. Din păcate pentru compania americană, acea schimbare nu a fost operată.
CUM SE MANIFESTĂ PROBLEMA
Problema comutatorului cu probleme montat la contactul modelelor GM afectate de acest recall era legată de uşurinţa cu care cheia putea fi rotită în contact. Potrivit anchetatorilor, chiar şi noul contact, implementat în 2006 pentru modelele fabricate în a doua parte a anului, necesita un nivel de forţă prea mic pentru a fi mutată cheia din poziţie, acesta fiind sub specificaţiile originale ale General Motors. Din cauza acestei piese cu specificaţii necorespunzătoare, cheia ar putea să fie mutată fără voie la altă poziţie faţă de cea de "pornit", în care motorul funcţionează, cauzând blocarea volanului, oprirea motorului şi dezactivarea airbag-urilor, favorizând un accident. Cercetările anchetatorilor arată că folosirea unui breloc mai greu ar putea să provoace un incident de acest gen, dar vibraţiile cauzate de drumurile cu denivelări ar putea să aducă acelaşi efect.
CARE SUNT MODELELE AFECTATE
Potrivit celor de la General Motors, sunt afectate de acest recall toate modelele Chevrolet Cobalt şi Pontiac G5 fabricaţie 2004-2009, generaţia 2003-2007 a lui Saturn Ion, toate unităţile Chevrolet HHR fabricate între 2005 şi 2010, generaţia 2005-2006 a lui Pontiac Pursuit, comercializată exclusiv în Canada, decapotabila Pontiac Solstice de fabricaţie 2005-2006 şi fratele său de platformă, Saturn Sky (generaţia 2008-2010 fiind afectată în acest caz).
Având în vedere faptul că mărcile Pontiac şi Saturn au ieşit de pe piaţă, cei de la GM îndeamnă clienţii care deţin acele modele să viziteze reprezentanţele celorlalte mărci din portofoliul lor pentru a obţine reparaţia gratuită.Cu toate că modelul Chevrolet HHR a fost vândut şi pe piaţa din Europa, nu au existat incidente legate de acesta privind potenţiala problemă vizată de acest recall. Însă vor fi rechemate şi cele 2.630 unităţi Chevrolet HHR vândute în Europa, corespondente generaţiilor 2008-2011 ale modelului. Celelalte modele Chevrolet vândute în Europa nu au fost afectate de această problemă, anunţă oficialii mărcii. Până la efectuarea reparaţiei, proprietarii modelelor afectate sunt rugaţi să folosească în contact cheia fără niciun fel de breloc.
Via Reuters | GM | NBC | Sursă Foto
versus
2.000.000 ...castig
Mariutza are motive sa scape de niste baieti care, probabil, o deranjeaza
Interesant de urmarit (daca) cine va fi tras la raspundere.
Si ca sa fiu in ton cu ceilalti: japonezii au dat mita ca sa se ajunga aici. Heh,heh,heh......