Scandal în SUA: Ford acuză Chevrolet că îi atacă pick-up-urile într-o reclamă Super Bowl

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 06.02.2012
După ce Chevrolet sugerează într-o reclamă dezvoltată special cu ocazia Super Bowl că pick-up-urile Ford nu ar rezista unei Apocalipse, oficialii concurenţei s-au sesizat în mod oficial. De aici până la un schimb dur de replici nu a fost decât un pas.

 

Scandal între Ford şi Chevrolet în SUA. După ce Chevrolet a difuzat ieri, în cadrul Super Bowl, o reclamă în care pick-up-ul Silverado apărea ca singura maşină care ar putea trece peste sfârşitul lumii, oficialii Ford s-au sesizat şi i-au acuzat pe rivalii de la Chevrolet că atacă fără logică pick-up-urile concurenţei. Motivul atacului este, de altfel, unul personal. În ultima scenă a clipului, unul dintre "supravieţuitorii" Apocalipsei susţine că unul dintre membrii grupului nu a reuşit să supravieţuiască pentru că "el conducea un Ford".


Conform informaţiilor oficiale venite din SUA, oficialii Ford au cerut pe cale oficială retragerea clipului Silverado, dar Chevrolet şi compania-mamă GM au refuzat să renunţe la clip. Scrisoarea, trimisă de firma de avocatură care apără interesele Ford în Statele Unite, preciza că "Ford cere, cu efect imediat, ca Chevrolet să renunţe şi să elimine orice referire fără acoperire la pick-up-urile Ford.

Cerem eliminarea permanentă a reclamei de pe site-ul oficial Chevrolet şi de pe paginile oficiale YouTube şi Facebook ale companiei. În cazul în care Chevrolet nu va lua măsurile cerute înainte de începerea Super Bowl, Ford va lua măsurile necesare şi va urma paşii normali pentru a-şi proteja reputaţia".

RĂSPUNSUL IRONIC AL CELOR DE LA CHEVROLET

Chevrolet nu a întârziat să le răspundă celor de la Ford, atacând încă o dată ironic reacţia oficialilor rivali. "Spijinim în continuare mesajele transmise de reclama noastră, şi anume că Silverado este cel mai fiabil şi mai durabil pick-up mare de pe piaţă. Reclama în discuţie este un mod amuzant de a pune această afirmaţie în contextul unei eventuale Apocalipse", spune Joel Ewanick, directorul de marketing Chevrolet. Acesta nu a pierdut ocazia de a ironiza cererile celor de la Ford: "Putem să aşteptăm sfârşitul lumii şi, dacă va fi nevoie, ne vom cere scuze. Între timp, toţi cei care îşi fac griji legate de Apocalipsa prevăzută de calendarul mayaş ar trebui să-şi cumpere cât mai repede un Silverado".

FORD ŞI INTELIGENŢA

Discuţia aprinsă dintre oficialii Ford şi cei ai companiei Chevrolet vine în contextul în care Ford a preferat să nu investească deloc în acest an în reclame cu ocazia Super Bowl, compania americană fiind una dintre puţinele care nu au profitat de potenţialul de expunere enorm pe care îl are finala campionatului de fotbal american (NFL). De altfel, şeful de marketing al celor de la Ford a recunoscut că regretă lipsa de reacţie pe care a avut-o.

"Mi-aş fi dorit să fim ceva mai inteligenţi", spune Jim Farley, care susţine că un astfel de spot poate aduna ante- şi post-Super Bowl în jur de 10-15 milioane de vizualizări pe internet.

Comentarii (6)

  • Deci, nu exista "sfarsit al lumii" si toata lumea se va indrepta spre Ford.
    In sfarsit se intampla ceva rau lui Ge-Me dupa ce si-au batut joc de SAAB!
    3 16
  • Americans!

    forever penibili. cum sa iasa ford in evidenta?! fara reclama. se baga in seama la altii
    5 9
  • @t
    Nu sunt cu Ge-Me dar, daca nu spunea in reclama de "nu a supravietuit ca a condus un Ford", nu era nici o scanteie.
    Ge-Me o prea cauta cu lumanarea, si cauta scandaluri!
    Combo 2012, reclama asta, SAAB...
    2 10
  • AndreiRN
    Realitate
    In realitate Ford are cel mai vandut vehicol din lume in F150 si ...... intradevar camionetele Fosd sunt superioace celor de la GM.
    Si mai trist este ca motoarele diesel de la GM nu sunt ale lor originale ci produse de Isuzu.
    Cat despre Saab ......... au supt la sanul lui GM ani multi fara sa se apuce de munca serios sa faca ceva dorit macar de muncitori lor.
    11 1
  • Ma refer la videoclip:
    Ce insemneaza broscutele de la final?
    1 2
  • GM Runs Down!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru