Discuţii aprinse în Statele Unite ale Americii după ce grupul Chrysler a refuzat explicit să pună în aplicare o recomandare a NHTSA, organizaţia guvernamentală care se ocupă de siguranţa pe şoselele americane. NHTSA anunţase că 2.7 milioane de SUV-uri produse de Grupul Chrysler între 1993 şi 2007 au probleme la designul şi poziţionarea rezervorului de combustibil.
Este pentru prima dată din 1996 încoace când un producător refuză să accepte ordinele NHTSA, anteriorul episod având în centru aceeaşi companie, Chrysler, care pe atunci era complet independentă. Chrysler a dus atunci în instanţă cazul şi, după doi ani de discuţii, a câştigat în faţa avocaţilor NHTSA.
PROBLEME LA POZIŢIONAREA REZERVOARELOR
Recall-ul comandat de organizaţia americană a fost iniţiat în urma unei investigaţii comandate de Center for Auto Safety, un grup din Washington care monitorizează accidentele de pe şoselele americane. Conform datelor acestora, au existat 201 accidente în care a fost implicat modelul Grand Cherokee produs între 1993 şi 2004 şi care s-au soldat cu incendii derivate, spun analiştii, din poziţionarea defectuoasă a rezervoarelor. În aceeaşi situaţie se află însă şi exemplarele Jeep Liberty produse între 2002 şi 2007, acestea fiind implicate în 53 de accidente similare.
În total, în acest tip de accidente şi-au pierdut viaţa peste 300 de pasageri. Cifrele publicate de NHTSA şi concluziile analizei organizaţiei au fost însă contrate dur de şefii Chrysler, companie care a fost preluată de Fiat după ce în 2008 a intrat sub protecţia legii falimentului. "Cifrele legate de accidente sunt mult exagerate, iar designul rezervoarelor maşinilor noastre, plasate în spatele axei posterioare, reprezintă o practică foarte comună în cazul multor alte vehicule. De asemenea, aproape toate accidentele despre care vorbeşte NHTSA au avut loc la viteze foarte mari, cu disipare de energie mare, ceea ce face ca designul şi poziţionarea rezervoarelor să nu facă nicio diferenţă", spun oficialii Chrysler în comunicatul care atestă refuzul oficial de a da curs recall-ului NHTSA. "De exemplu, într-unul dintre accidente, un camion a lovit din plin un Grand Cherokee care era parcat. Viteza de impact a fost de 105 km/h", continuă cei de la Chrysler.În actualele generaţii ale modelelor Grand Cherokee şi Liberty, rezervorul este desenat şi poziţionat diferit faţă de cel al modelelor vizat de rechemarea în service, fiind aşezat în faţa axei spate.
Conform analizei grupului de acţiune Center for Auto Safety, acţiunea de recall i-ar costa pe cei de la Chrysler circa 300 de milioane de dolari.CE RISCĂ CHRYSLER?
"Da, pe cei de la Chrysler i-ar costa foarte mulţi bani să realizeze acest recall. Dar povestea s-ar putea lăsa cu costuri mult mai mari calculate în vânzările viitoare dacă se va dovedi că NHTSA are dreptate", susţine Michelle Krebs, analist la Edmunds.com, care spune că producătorul american riscă să-şi avarieze reputaţia în aceste condiţii.Dacă Chrysler va refuza în continuare să iniţieze campania de rechemare voluntară în service, NHTSA va ordona iniţierea recall-ului, iar ulterior, după 30-60 de zile, NHTSA se va adresa unui tribunal. Deşi Chrysler a câştigat anterioara dispută cu organizaţia americană, statisticile arată că procesele iniţiate de NHTSA sunt în general câştigate fără probleme.
Sunt de parere ca au cam exagerat cei de la NHTSA.
Mercedes a avut si el probleme cu E Class 2003-2009 din cauza scurgerilor de carburant, fapt pentru care se simtea miros inclusiv in cabina pasagerilor. Nu au facut nici un recall desi au fost plangeri destule tocmai din cauza complexitatii lucrarii. Aviz amatorilor !
Revenind la Chrysler nu vad ce mare greseala au facut cu atat mai mult cu cat nu sunt singurii care si-au plasat rezervorul in locul respectiv. Iar cand ai un accident la viteze mari se schimba total datele problemei. Unghiul, traficul adiacent, zona si elementele de relief, toate capata importante mult mai mari decat la 50 km/h. Uneori, datele trebuie si interpretate, nu doar inghitite pe nemestecate cu ochii inchisi. Sper sa castige.
rusine Chrysler si actualei conduceri - marchionne
Concorde, CA TOATE AVIOANELE DE LINIE, avea rezervoarele de combustibil in aripi. Un rahat de piesa metalica (ce ironie, pare-se cazuta de la un avion american) a dus la distrugerea unei legende, a luat 113 vieti si a intrerupt un vis frumos. Nimeni si nimic nu i-a oprit pe francezi si englezi sa inveleasca rezervoarele, de la restul avioanelor, cu fibra de carbon de parca ar fi urmat sa zboare in zone de conflict armat.
fiecare trage concluziile de rigoare
Daca nu erau institutii ca NHTSA, cred ca ni se parea normal sa murim de la o tamponare la 30 km/h, in felul in care marile corporatii desconsidera omul in general.
Iar, ca o parere personala, n-as cumpara nimic din ceea ce produce Chrysler. O mai mare desconsiderare fata de siguranta nu cred ca am vazut la vreun alt producator, pana si la Euro NCAP care-s indulgenti iau nr de stele sub o Dacie.
Dacia mai buna decat Chrysler la testele EuroNcap?
Ce gluma!!! Chrysler 300(lancia thema) a obtinut 5 stele la testele EuroNcap.Ce model din gama Dacia stii tu cu 5 stele???
Cred ca este vorba de interese ascunse si nu au gasit nimic altceva in afara de rezervor.
studiile de tipul asta sunt destul de complexe. Bunul simt spune ca daca, statistic, se constata o incidenta mai mare a aparitiilor incediilor in urma accidentelor in care a fost implicat un anumit tip de model/marca insemna ca acel model are mai multe "sanse" sa fie supus unor erori de fabricatie.
ce bine ar fi sa ne dezobisnuim sa ne raspundem la intrebari altfel decat apeland la teorii de tip conspirationist .....