DE UNDE A ÎNCEPUT POVESTEA?
Povestea interzicerii gazului refrigerant R134a este una mai lungă, discuţiile începând acum patru ani. Atunci, Uniunea Europeană a anunţat că toate maşinile noi vândute pe Bătrânul Continent începând cu anul 2013 trebuie să evite gazul R134a şi să folosească o alternativă la acesta din cauze ecologice. Conform reprezentanţilor comisiei de mediu a Uniunii Europene, gazul R134a prezintă un risc de reîncălzire climatică (PRP) de peste 150 (echivalent al 150 de kilograme de CO2), ceea ce contravine cu normele metodologice în vigoare în 2013 în Europa.
Dacă toţi ceilalţi producători auto au decis să înlocuiască - în unele cazuri încă din 2008 - gazul refrigerant R134a cu gazul HFO-1234yf (produs de Honeywell şi Dupont şi care vine cu un PRP 4), Mercedes-Benz a anunţat în luna septembrie a anului trecut că nu are de gând să modifice maşinile sale din cauza faptului că gazul cel nou este periculos, fiind extrem de inflamabil şi emiţând gaze toxice în atmosferă în cazul în care ia foc. Chiar dacă testele ulterioare ale Uniunii Europene şi ale celor de la Opel au contrazis poziţia Mercedes, germanii de la Mercedes-Benz au continuat să utilizeze gazul vechi, R134a, pe unele dintre cele mai vândute modele ale sale.
ÎNCĂPĂŢÂNAREA MERCEDES AR PUTEA AFECTA POLITIC GERMANIA
Franţa devine din această săptămână primul stat european care a luat măsuri împotriva celor de la Mercedes-Benz, cele patru modele care nu mai pot fi înmatriculate în Hexagon reprezentând 55% din vânzările totale ale mărcii în această piaţă. Mai mult, problema nemţilor s-ar putea generaliza în toată Europa: Antonio Tajani, Comisarul European pe probleme de Industrie, le-a cerut miniştrilor germani să rezolve problema cât mai rapid, în caz contrar urmând să fie deschisă o procedură de infringement împotriva Germaniei.Mercedes-Benz a anunţat printr-un purtător de cuvânt că rămâne pe poziţii şi că a cerut un nou test independent pentru a se lămuri dacă noul gaz refrigerant, HFO-1234yf, este sau nu periculos pentru sănătatea pasagerilor. Rezultatele acestui test vor veni însă abia în luna septembrie, iar până atunci nici Franţa, nici Mercedes-Benz nu vor să cedeze. Dacă guvernul francez a declarat că respectă normele europene în vigoare, Mercedes-Benz spune că reţeaua de dealeri din Franţa dispune de stocuri ale modelelor în cauză care sunt eligibile pentru înmatriculare, fiind produse înainte de 12 iunie. Mai mult, Mercedes a cerut o reomologare a celor patru modele la nivel european, iar confirmarea ar suprascrie deciziile luate de o singură ţară în cazul omologării maşinilor. "Totuşi, dacă se va dovedi că gazul refrigerant HFO-1234yf nu este periculos, ne vom reanaliza poziţia", a declarat ieri un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz.
Până la rezolvarea situaţiei, francezii care comandă unul dintre cele patru modele interzise de guvernul francez vor primi din partea dealerilor Mercedes-Benz maşini de schimb în condiţii de costuri zero.
comisia europeana in schimb are cutitul
ce pun cei de la mercedes in restul modelelor?
Pe langa Mercedes, si BMW si grupul VAG sustin folosirea lui r134 adin aceleasi motive de siguranta.
Eu as gandi,ca dimpotriva, atat timp cat renault este in parteneriat cu mercedes o astfel de decizie ar dauna si industriei nationale
A classe este cu multi ani in fata celor din clasa asta low de volum
iar balariile gen clio dar care se vand ca painea calda numai am ce adauga
Având în vedere temperatura de autoaprindere foarte joasă riscurile de incendii sunt reale în caz de accident. Şi atunci, acest gaz produce fluorura de hidrogen, care se transformă apoi în acid fluorhidric, substanţă cu grad înalt de toxicitate şi foarte corozivă. O inflamaţie cât palma unei mâini poate să se dovedească mortală, dacă nu se intervine imediat.
Mercedes au preferat să nu folosească noul sistem de aer condiţionat pe nici un model al constructorului
cred ca fusesem mai mult decat rezonabil in replica data lui bob si la fel de off-topic
Acum @bob mai sus ne spune ca e si foarte toxic. Nu am verificat informatia asta, dar daca e adevarata, nu face decat sa intareasca pozitia Mercedes si mai mult. Benz a chemat imediat toate masinile in service, a inlocuit freonul cu cel vechi si mai sigur si acum incepem sa vedem reactiile concurentei.
Avem doua situatii. Legea naturii si legea umana. Care e mai buna, de care ascultam? De indicatiile uniunii europene sau de faptul ca un lichid se aprinde foarte usor si poate cauza vatamari corporale majore? Eu cred ca Mercedes a procedat corect, pentru ca a pus pe primul loc siguranta ocupantilor masinii in cazul concret si foarte probabil al unui accident. Nu dai zeci de mii pe o masina, poate chiar peste 100 000 si te trezesti ca supravietuiesti unui accident doar ca sa mori sufocat in gaze toxice sau ramai mutilat pe viata pentru ca te-a imporscat lichid aprins de la instalatia de racire.
Totul depinde in conflictul asta de veridicitatea informatiilor. Daca Mercedes isi poate sustine cu dovezi clare pozitia, atunci bravo lor, merita aplauze la scena deschisa. Daca nu, atunci doar se joaca inconstient cu focul. Ceea ce totusi nu cred.
Si eventual le-o impartasim si pe cea generatoare de succesul firmelor de "asigurari contra dusmanilor" Carpatica, Astra si Euroins...
SL a fost lansat anul trecut si nu este in niciun caz al 4-lea model al gamei!
Dupa A, CLA, B vine clasa C!
s-a scris faptul ca este unul din cele 4 modele interzise in Franta, inseamna cu totul altceva!
Tu esti copilul ala care nici nu are carnet si taicatu are o dacie logan dupa cum pot vedea la profilul tau , ai pus masinile conduse de tatal tau iar masina la care visezi este o Dacia Logan MCV pe care sa o conduca tot taicatu , esti foarte amuzant