Înainte să fie absorbit de viitoarea entitate Stellantis, prin fuziunea cu Fiat-Chrysler, PSA își prezintă rezultatele vânzărilor din 2020.
Din păcate pentru compania franceză, toate brandurile din grup au avut scăderi pe linie anul trecut, cu vânzări totale care au ajuns la 2.5 milioane de unități, cu aproape 28% mai puțin față de 2019.
Cea mai mare parte a vânzărilor PSA a fost asigurată, ca de obicei, de Peugeot, constructorul francez reușind să ajungă la 1.11 milioane de unități, în scădere cu 23% față de cota 1.4 milioane din anul precedent.
Brandul Citroen a înregistrat puțin peste 717.000 de mașini și o scădere de 27.5% a vânzărilor pe 2020, în timp ce Opel și Vauxhall au adunat circa 632.000 de exemplare (-35%). Brandul premium DS a vândut 43.686 de unități, cu 30% mai puține decât în 2019.
La sfârșitul lui 2021, grupul PSA promite că va avea un portofoliu de 23 de modele cu versiuni electrice sau hibride, 6 modele noi urmând să fie lansate în cursul acestui an.
Via PSA
Slabiciunea provine din nedisponibilitatea, la acest moment, a unui set de baterii de acumulatoare performante - acest lucru urmand a se remedia in curand (speram).
PEUGEOT 3008 - care arata excelent si s-a vandut foarte bine pana acum - este exemplul cel mai clar: cu unul sau doua motoare electrice (de 110 sau 113 CP - pe care le au deja in productie sau altele, de 150 sau 200 CP pe care urmeaza sa le produca conform strategiei lor, firma japoneza NIDEC, in Serbia) si o baterie de acumulatoare de circa 75 kWh poate conduce pana la circa 450-500-550 km WLTP, in mod pur electric.
Concernul VW, prin electrificare, a scimbat un pic strategia, crescand procentul componentelor masinilor produse direct in cadrul grupului (ex. VW ID.3 si ID.4), de la 30% la 40% - copiind cumva reteta TESLA...