Mașinile diesel reprezentau 55% din piața auto europeană în 2011, însă vânzările au început să scadă în ritm accelerat ca urmare a scandalului Dieselgate și a apariției unor interdicții de circulație în câteva metropole europene.
Astfel, mașinile diesel aveau o cotă de piață de 44% în 2017, iar cele mai recente date indică o scădere la numai 34.7% în septembrie 2018. Pentru anul 2019, marii constructori de pe piața europeană anticipează că ponderea mașinilor diesel va continua să scadă, însă într-un ritm mai lent decât până acum.
"Până la urmă, cota de piață în Europa va fi de circa 30%", afirmă Emilio Herrera, Chief Operating Officer la Kia Europa.
Oficialii Volkswagen sunt însă și mai pesimiști, chiar dacă nu oferă o previziune în procente. "Din păcate, există o mare incertitudine în privința diesel, indiferent de tehnologie. Atât timp cât tot mai multe orașe introduc interdicții de circulație, nu văd nicio îmbunătățire", susține Juergen Stackmann, șeful de marketing și vânzări al brandului Volkswagen.
În luna septembrie va intra în vigoare un nou regulament pentru emisii, prin care toate mașinile comercializate în Europa trebuie să respecte standardul Euro 6d-Temp, astfel că o mașină poate emite o cantitate de oxid de azot de cel mult 168 mg/km.
În schimb, faptul că un motor diesel emite cu circa 15% mai puțin dioxid de carbon decât un motor pe benzină îi determină pe unii analiști să considere că piața mașinilor diesel se va stabiliza.
"Ce este mai rău s-ar putea să se fi terminat. Din punct de vedere al dioxidului de carbon este mai bine decât motorul pe benzină, iar pentru cei care conduc mașini mai mari sau pe distanțe mai lungi diesel-ul este încă învingător", precizează oficialii companiei de analiza LMC Automotive.Via Automotive News
ii randament mai bun ca la benzina
ii linsaj la el si nu is sigur ca ii calea dreapta de urmat
ii nevoie de discernamint