Skoda celebrează producţia a 11 milioane de automobile la fabrica sa centrală, din Mladá Boleslav. Producătorul ceh construieşte automobile în uzina respectivă încă din 1905.
Esential
1895
este anul în care Skoda a început producţia de biciclete la fabrica sa din Mlada Boleslav.
Skoda a fabricat 11 milioane de automobile la fabrica sa din Mladá Boleslav. Uzina produce automobile încă din 1905, dar istoria sa merge mai departe de atât, în ultima parte a secolului XIX, când Skoda producea biciclete într-o fabrică localizată în apropriere de uzina actuală.
Partea interesantă a recordului de producţie al mărcii Skoda este că peste 50% din cele 11 milioane de unităţi fabricate în total au fost construite în Mladá Boleslav, iar un milion dintre acestea au fost fabricate în ultimii doi ani. Uzina construieşte şase modele Skoda cu aproximativ 10.000 de salariaţi, iar fabrica a fost modernizată semnificativ în ultimii trei ani pentru a putea facilita această cadenţă. Ultima aniversare de producţie a celor de la Skoda a avut loc în 26 august 2013, când aniversau
patru milioane de unităţi Skoda Octavia construite.
Skoda va fi partenerul oficial al Turului Franţei până în 2018
Rapid Spaceback este modelul cel mai proaspăt în producţie la fabrica din Mladá Boleslav.
Pe lângă fabrica centrală a mărcii, localizată în Mladá Boleslav, Skoda mai are două fabrici în Cehia: Kvasiny şi Vrchlabí. Prima uzină produce modelele Yeti, Superb şi Roomster, în timp ce a doua construieşte doar transmisii DSG pentru Grupul Volkswagen, fiind concentrată pe modelul DQ200.
Doar pentru uzina de transmisii, cei de la Volkswagen Group au investit 170 de milioane în fabrica din Vrchlabí.
20 de lucruri pe care nu le stiai despre... ŠKODA
La începutul anului 2013, Skoda aniversa producţia cumulată a 15 milioane de automobile în toate fabricile sale, din 1905 până în prezent. Fabrica din Mladá Boleslav, spre exemplu, celebra producţia a 10 milioane de unităţi în 12 octombrie 2011. Din 1905 până în 1991, Skoda fabricase doar cinci milioane de automobile, ceea ce subliniază rezultatele investiţiilor făcute de concernul german.
Via Skoda
Guiness Record!
Copiute? Vorbim totusi de una dintre primele 3 companii ca si vechime din Europa ...
tancurile cehesti au avut o importanta marginala. Au fost multe (si capturate) dar si fabricate dupa ce au intrat germanii in teritoriu dar nu au stat la baza armatelor de blindate. Nemtii DEJA aveau tancuri rezonabile, Skoda a ingrosat randurile si si-a facut datoria pentru cateva luni...si-apoi finish. Ca sasiurile de Pz35/38 a fost folosit la unele dintre primele DT nemtesti e altceva....dar nici motorizarea, nici blindajul si nici tunul Skoda nu te dadeau pe spate.
Sa nu transformam numele de SKODA intr-un erou de benzi desenate....E ABSOLUT RIDICOL sa zici ca nemtii au cunoscut "marea explozie in domeniu" dupa ce au pus mana pe inginerii cehi, sugerand prin asta ca pana atunci erau la furat ori daca nu ar fi cucerit cehoslovacia nu ar fi fost in stare sa-si construiasca armata de panzere.