Reprezentanții grupului Renault au motive de sărbătoare. Uzina din Tanger, Maroc, a produs un milion de mașini. Exemplarul aniversar este un Dacia Lodgy vopsit în nuanța Azurite Blue și echipat cu un motor diesel. Acesta va ajunge în garajul unui client din Turcia.
În total, uzina din Tanger a produs 474.840 de exemplare Sandero, 320.078 de unități Dacia Dokker și alte 193.181 de exemplare Lodgy. Și toate aceste valori au fost obținute din februarie 2012 și până astăzi.
În primul an de existență, uzina din Tanger a funcționat cu o singură linie de asamblare. Cea de-a doua a fost inaugurată în 2013, iar mașinile produse aici au fost și sunt exportate în peste 70 de destinații.
În prezent, uzina din Tanger funcționează în trei schimburi, iar angajații lucrează șase zile pe săptămână. Capacitatea anuală de producție ajunge la 340.000 de unități, iar în acest fel uzina din Maroc susține creșterea înregistrată de Dacia la nivel global.
Peugeot va deschide o uzina in 2019.
Este foarte trist cand realizezi ca pana si o tara africana avanseaza mai repede si mai eficient decat noi, luand deciziile corecte in materie de investitii si infrastructura.
In ritmul asta, nu e departe ziua cand ne vor egala si la nivelul salariilor. Iar atunci nu ne vom mai putea plange ca alti investesc acolo pentru costurile mici ale fortei de munca.
Vom ramane fata in fata cu realitatea: altii construiesc, sunt eficienti, nu-si pierd timpul cu studii de pre-fezabilitate, fezabilitate, cu schimbarea strategiilor si prioritatilor de transport cu fiecare ministru si govern...
Trist...
Sa mergi cu mașina in Maroc este o aventura, cei din Istanbul sunt mici copiii pe lângă haosul de acolo, iar daca vrei sa te sinucizi cel mai sigur loc este trecerea pentru pietoni.
Un factor agravant este ca ei vând de 3orimai mult in Maroc decât in Romania, Dacia, care oricum ei o considera, marca lor națională.
Cred ca alianța are nevoie de capacitați de producție, nu vor pleca in următorii 5 ani de aici
Cand duduia fabrica nu am vazut ca ducem lipsa de autostrazi....acum a devenitun sursa si motivul tuturor insucceselor noastre.
"Fabrica duduie" si acum. Cea de la Mioveni. Romania e singura tara unde se produce Dacia Duster, asa incat, daca vorbim de "productie mulata pe cerere", impartirea responsabilitatilor intre Tanger si Mioveni este logica si ne avantajeaza. Deocamdata la noi se produce, in exclusivitate, modelul cel mai scump si cel mai de succes al gamei Dacia.
Nu vorbim de insuccese prezente, ci de riscul de a ne trezi prea tarziu din amortirea si autosuficienta de acum. Si inca ceva: de autostrazi nu are nevoie doar Dacia sau Ford, ci noi toti.