Skoda este unul dintre cei mai vechi constructori auto din lume, întrucât compania a luat ființă în 1905 în localitatea Mlada Boleslav. La mai bine de 100 de ani de la fondare, constructorul ceh a atins pragul de 20 de milioane de unități produse, iar modelul aniversar este un SUV Karoq care a ieșit de pe liniile de producție ale uzinei din Kvasiny.
"Să producem 20 de milioane de mașini este o performanță extraordinară în istoria companiei noastre. Avem ca obiectiv un nou record de producție și de vânzări în acest an", spune Bernhard Maier, CEO-ul Skoda.
În prezent, Skoda are 15 fabrici în 8 țări, iar nouă performanță vine pe fondul creșterilor puternice de producție după integrarea în Grupul Volkswagen în 1991. De altfel, în acel an, Skoda ajunsese la un total de 5 milioane de unități, pentru căa în 2006 să sărbătorească exemplarul cu numărul 10 milioane care a ieșit de pe porțile fabricilor.
Pragul de 15 milioane a fost atins în februarie 2013, iar acum cehii au avut nevoie de numai 4 ani pentru a ajunge la 20 de milioane.
Dintre acestea, peste 5 milioane de unități sunt Skoda Octavia, de departe modelul cu cele mai mari vânzări din istoria producătorului.Skoda are planuri mari și pentru viitor, cu 5 modele electrice planificate ca parte a strategiei pentru anul 2025.
Via Skoda
Masinile sunt "apropiate" insa designul este unul total diferit. Vorbim despre ceea ce se numeste identitate de marca. Skoda era cunoscuta inainte de 1990 ca o masina de inceredere cu o tabla exceptionala. Ce a facut VW? A cultivat in continuare aceasta imagine. Uita-te ce solide par si acum masinile produse de Skoda. Pe langa ele celelalte din grup par de-a dreptul fragile. Mai mult decat atat si cand te urci in Skoda ai acea senzatie de tanc, care te duce cu gandul la perioada in care Skoda producea masini de razboi. Si este bine ca este asa. Asta face ca, in ciuda carcotasilor si cantaretilor de prohoade, poveste frumoasa de la Mlada Boleslav sa mearga mai departe!