Sărbătoare în Cehia: Skoda a asamblat 12 milioane de transmisii în ultimii 19 ani

de Cornel Șocariciu
Duminica, 30.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda produce trei tipuri de transmisii în uzinele din Mlada Boleslav și Vrchlabi. De curând, cehii au celebrat producția transmisiei cu numărul 12 milioane.

Skoda a anunțat că a produs 12 milioane de transmisii la uzinele din Mlada Boleslav și Vrchlabi. Cutiile de viteze asamblate în fabricile Skoda sunt utilizate atât pe modelele constructorului ceh, cât și pe alte vehicule din cadrul grupului Volkswagen.

Anul trecut, Skoda a produs 371.700 de transmisii MQ200, 231.300 de unități MQ/SQ100 și alte 538.759 de cutii DQ200 cu dublu ambreiaj.

"Cele 12 milioane de transmisii asamblate de cele două uzine reprezintă dovada faptului că acordăm o importanța deosebită producției de componente în cadrul Skoda. Este pentru al cincilea an consecutiv când Skoda produce peste un milion de transmisii pentru modelele din gamă și pentru cele ale grupului Volkswagen", a declarat Michael Oeljeklaus, membru în Consiliul de Administrație în cadrul departamentului de producție și logistică Skoda.

Transmisia MQ200 se află pe linia de asamblare din Mlada Boleslav încă din anul 2000. Aceasta este utilizată pentru motorizări pe benzină cu o cilindree cuprinsă între 1.0 și 1.6 litri.

În cei 19 ani de producție, Skoda a asamblat peste 7.2 milioane de astfel de transmisii, iar în prezent, peste 1.600 de exemplare MQ200 sunt fabricate zilnic.

În 2011, uzina din Mlada Boleslav a început producția transmisiei MQ/SQ100. Aceasta este utilizată împreună cu motorizările de un litru. 900 de exemplare sunt asamblate zilnic la uzina cehilor, iar până în prezent au fost produse peste 2 milioane de unități. Transmisia DSG cu șapte trepte DQ200 este produsă în cadrul uzinei din Vrchlabi și a fost introdusă pe linia de asamblate în 2012. În fiecare zi sunt fabricate circa 2.200 de unități, iar de curând, valoarea totală a producției a trecut de 2.7 milioane de exemplare.

Comentarii (10)

  • Clique
    Mh, prefer o cutie robotizată de la PSA simplă, măcar știu că întreținerea este una ieftină, iar înlocuirea kitului de ambreiaj nu mă costă o avere.
    În timp ce la cutiile DSG..... nu mai discut despre "fiabilitatea" lor...
    10 5
  • RoboCop
    Mecanismul de actionare (timoneria) al cutiei robotizate e mai complicat decat cel al dsg, deci mai succeptibil la defectare. Cand o sa vedem cutii robotizate pe marcile de lux, vom putea spune ca solutia asta e buna.
    Pana atunci cutia pilotata e doar inca o solutie low cost ca sa creada necunoscatorii intr-ale automobilului care-si iau Sandero sau alta coaja ca au cutie automata.
    Am folosit ambele variante de cutii. Personal nu cred ca cutia pilotata tine mult. Nu mi-as lua un second cu o astfel de cutie, care de fapt e una manuala, careia i s-a adaptat un servomecanism de schimbare a vitezelor si de decuplare a ambreiajului, si el clasic.
    7 5
  • Edikkk
    WOW pe când ştiri VAG a asamblat 5 miliarde de şuruburi !!!???

    La șaibe doar 3miliarde :))))
    9 4
  • Clique
    Nu toți își permit să repare o prostie de DSG care este foarte complex și nefiabil, de asta a apărut și cutia robotizată, pentru cei ce vor o mașină mai ieftină.
    Robotizata nu se adresează psihopaților de viteză, se adresează publicului ce caută o mașină să meargă de la A la B cât mai confortabil și cu întreținere ieftină.

    Eu nu cred că unui om de rând i-ar suna bine când îi cade mecatronicul, ce costă 6500 lei fără manoperă.

    Pentru cunoștințele tale, mașinile de lux au mai multe șanse să se strice decât cele mai ieftine, tu încă ai mentalitatea aceea gen " daca scrie Mercedes, Bmw sau Audi gataa! sunt indestructibile"

    Mașinile de lux au mai multe șanse să se strice, fiindcă se adresează publicului cu bani grei, zi-mi și mie o persoană cu bani ce ține mașina de "lux" mai mult de 2-3 ani ?

    La majoritatea mașinilor de lux găsești cutii automate clasice cu convertizor, DSG-uri doar la mașini sport și la grupul VAG.
    Și vezi că aberezi, cutia robotizată estea cea mai simplă cutie "automata" de pe piață, dacă tu spui că un DSG este mai simplu față de o robotizată atunci e clar...

    Cum am mai avut o discuție nu de mult cu o persoană ce se bătea cu pumnul în piept că Touareg-ul are cutie DSG.... când defapt are cutie clasică cu convertizor produsă de AISIN

    Eu până la ora actuală nu am auzit pe nimeni să aibă probleme cu robotizatele, decât schimbul de ambreiaj 1000-1200 lei kitul, schimbul de ulei 2, 2.3 L la 100.000 km și 1 litru și ceva pentru actuator.
    Problema la Dacia, nu este cutia, ci kitul de ambreiaj fiind de proastă calitate

    Când vorbesc despre un lucru, vorbesc din prisma oamenilor cu venituri până în 2500 lei în mână, fiindcă de cei cu bani nu mă interesează, ăia sunt oricum puțini, iar oamenii de rând cei mai mulți.

    DSG = performanță și un consum ok, dar fiabilitate în nici un caz.
    10 0
  • deseghe...be-he-he
    Cate sute de mii dintre ele ruginesc in desert ori pe stadioanele dezafectate din USA ? Da, profitul e pe crestere la fel si calitatea ;)
    ,,Stii ce zic,,.
    3 1
  • andrei
    du-te ba de aici cu lipsa de fiabilitate la dsg. ai auzit de 10 cazuri din milioane de cutii si gata, nu e fiabila. iar multe din alea care au picat, au picat ca le-au luat unii cu sute de mii de km deja si nu le-au intretinut, ca deh, nu isi permit dar viseaza pomeni.

    nu ai auzit de robotizate cu probleme,. pai cate bucati sunt pe sosea cu robotizate si cate cu dsg? e logic ca la un numar mult mai mare si probleme sunt mai multe.

    de aici pana la lipsa de fiabilitate e cale lunga.
    4 8
  • Clique
    La o cutie robotizată ce poate să se strice ?

    kitul de ambreiaj, pompa de ulei sau actuatorul

    Kitul de ambreiaj 1000-1200 depinde de producator +manoperă
    pompa de ulei 1600 lei + depinde acum de marcă auto/producător
    Actuatorul se strica destul de greu.

    Vezi că eu nu vorbesc din auzite, am cunoștințe ce au deținut DSG-uri mașini cumpărate de noi, revizii ca la carte și tot au căzut la kilometraje jenante 60.000, 100.000 140.000, mecatronice pe capete.

    Cutiile robotizate sunt pentru cei ce nu-și permit o cutie de viteză în adevăratul sens al cuvântului.
    În special la second-hand este foarte riscant să-ți cumperi o mașină ce are un DSG, fiindcă nu știi cum a fost întreținută, sau cât mai duce.
    Cu o cutie robotizată ai mai puține griji.

    Cei din America de Sud și India se pare că sunt mulțumiți de robotizate, românul ca de obicei, dacă e produs german, îl venerează ca pe o zeitate, dacă e un alt tip de produs fuge ca de dracu.

    Pe lângă asta majoritatea străinilor habar nu au ce tip de cutie automată au pe mașinile personale, ei știu că e automată și atât

    Asta să nu aduc în discuție cutiile cu dublu ambreiaj de la Ford, "celebrele" Powershift au fost și sunt atât de fiabile încât toate reclamațiile venite pe capul celor de la Ford din partea clienților cred că sunt reclamații de mulțumire în SUA.
    8 1
  • andrei
    ba da, vorbesti ca sa te afli in treaba. 3-4 exemple sunt ZERO la miloane de masini vandute. pentru fiecare dsg cu probleme iti pot aduce 2-3 manuale cu probleme. si e si firesc, manualele aunt de zeci de ori mai multe. exact ce ziceam mai sus nu ai imaginea de ansamblu deci vorbesti povesti.

    au fost 2 mari probleme la dsg care apareau, prima, in climaturi foarte calde, si de aia au inlocuit uleiul din cutie cu unul mineral. si a doua, la cele cu ambreiaje uscate (adica mai mult alea pe benzina), care aparea daca le conduceai prea mult in regim gen bucuresti la 8 dimineata. adica 1-2-1 frana si tot asa. alea cu ambreiaje uscate se uzau mai tare in asemenea regim, zi de zi. bine, sa fii tampit sa mergi zi de zi in asa trafic cu 1-2 frana si tot asa, dar asta nu e problema mea. cert e ca acum au pus cu ambreiaje umede si la cele pe benzina.

    evident asta nu inseamna ca nu mai pot aparea diverse alte probleme. dar asa cum stii tu cu probleme cu dsg, asa stiu si eu cu dsg la masini cu sute de mii de km care meg perfect, dar inca o data o zic. statistica nu se face pe 2-3 exemple da, 2-3 exemple nu. asta e o gluma. daca pricepi bine, daca nu, sa fii sanatos. nu imi mai bat gura.

    faptul ca se vand insa din ce in ce mai multe cu dsg spune multe. mai ales tinand cont ca lumea nu cumpara doar ca a vazut o reclama la tv, ci chiar se informeaza serios. si nu am auzit pe nimeni cu automata sa zica ca se mai intoarce la manuala. asta iara spune multe.
    2 9
  • Clique
    Baiatu, vezi ca nu ne tragem aici de sireturi, lucrezi in domeniu de esti asa tare-n gura ?

    Eu il cunosc personal pe Clique, eu sunt unul din fostii posesori de DSG, Skoda Superb 2.0 tdi 2013 cutie cu dublu ambreiaj, masina cumparata de noua, revizii la zi, verificari si la cutie in reprezentanta, schimbat uleiul, 70.000 km mecatronic dus, sa vin sa-ti dau cu mecatronicul ala de cap, de rupi asa tare hamurile ?
    Momentan sunt posesor de CVT de la Toyota

    Ti-am citit comentariile si ai o greata pe tine, tipica romaneasca, calm baiatu, fiindca intelectuali ca tine am vazut multi pe internet si pe forumuri.

    Fiecare este liber sa-si cumpere exact ce doreste, daca unul nu vrea sa mearga cu turma e strict alegerea si opinia sa.
    Cred ca se numeste democratie nu? Fiecare are dreptul de a-si exprima parerea si experienta, sau pentru voi astia asa zisii masinisti alta opinie nu exista decat a voastra no ?

    Uite ca am niste rude ce locuiesc in state de ani de zile si daca vrei sa stii americanii habar nu au sa-si intretina masinile,(unii stiu, dar sunt foarte putini) probleme destule sunt si acolo cu DSG-uri si CVT-uri cad in prostie, si ghici la ce marci cad, Nissan, Infiniti VW, Audi si Ford, alte masini sunt intretinute cu rigorizate si tot cad, iar reparatiile costa destul de mult incat americanii le dau la fier vechi si se axeaza pe Honda sau Toyota

    Singurele masini de care sunt multumiti per ansamblu sunt Honda, Toyota, Acura si Lexus, de restul masinilor europene ca fiabilitate au o parere foarte proasta, fie ca e BMW, Mercedes VW sau Audi.

    Am avut o flota de masini NOI cu DSG-uri la firma, sa-ti zic cate mecatronice s-au defectat ? Mai bine nu, asa ca vorbeste civilizat, daca ai chef, fara greata sau sictir, ca nu esti tu atotstiutor, nu oi sti nici eu pe toate, dar nu iau la sictir pe cineva, doar pentru ca are o alta parere despre un anumit lucru.
    8 1
  • @Andrei, despre DSG chiar producatorul a recunoscut ca au fost probleme de proiectare la cutie. Nu stiu cati ai auzit tu ca nu au avut probleme cu ele, si sunt intr-adevar, dar despre probleme...o gramada. Pe aici bate 150-170 mii km. Au avut probleme la inceput cu uleiul. Se folosea ulei sintetic, si au trecut pe mineral. Ramaneau blocate valvele. Ambreiajele si sincroanele se blocau. Sunt imagini pe net cu asa ceva.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru