Sărbătoare cu gust de sake: Mazda3 a ajuns la 5 milioane de unități produse în 13 ani

de Mircea Meşter
Marti, 31.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda3 devine al doilea model din istoria constructorului japonez care reușește să treacă de borna de 5 milioane de unități asamblate la nivel mondial, după strămoșul Mazda 323.

Ziua de lucru a oamenilor care conduc Mazda se va termina probabil astăzi cu o masă în care compania face cinste. Motivul este faptul că modelul Mazda3 a depășit cinci milioane de unități produse în cei aproape 13 ani de când se află în gama constructorului nipon.

Mazda3 este al doilea model din istoria Mazda care reușește să treacă de borna 5.000.000, anteriorul fiind Mazda Familia/323, pe care niponii l-au construit între 1963 și 2003 și care a fost înlocuit în gamă chiar de Mazda3. Producția lui Mazda3 a început la finalul lui 2003, modelul compact aflându-se astăzi la a treia generație.

Esential 5 milioane de exemplare Mazda3 a produs Mazda din 2003 până astăzi.
Cunoscut sub numele Axela în Japonia, Mazda3 devine începând de astăzi modelul care ajunge cel mai rapid la exemplarul cu numărul 5 milioane. Compacta din familia Mazda adună aproape o treime din vânzările totale Mazda la nivel mondial și este produsă la fabricile pe care mazda pe are în Japonia (Hofu), China (Changan), Thailanda, Mexic, Malaysia și Vietnam. 

Comentarii (13)

  • am analizat-o saptamana asta intr-o parcare atent si pot constata ca in clasa ei e cea mai faina masinuta ,acuma...gusturile....daca privesti un g7 si o mazda3 alegi g7 doar dintr-un rattinament inexplicabil sau ...poate dintr-o incapatinare de fan(atic)...
    16 17
  • Sau poate iti place ergonomia interiorului lui g7, sau poate vrei un motor diesel cu cutie automata. Sau poate vrei sa-l personalizezi altfel fara sa alegi un pachet scump.
    Cat despre trebuie sa fii fan(atic) cam multi fani avand in vedere ca este cea mai vanduta masina in europa de foarte multi ani. Avand in vedere ca acest numar creste sau este cel putin este constant inseamna ca acei clienti(de masini noi) care au cumparat in trecut golf sunt multumiti si cumpara si generatia urmatoare.
    12 7
  • Mai adauga si reteaua de dealeri foarte slaba, profesionalismul zero la service si discount-urile mici. Legat de masina, daca vrei antifonare mai slaba, vopsea cu probleme, ergonomia pe alocuri deficitara si lipsa unor detalii si functii pe care toate marcile europene le au alegi Mazda. Dpmdv muult mai corecta este o Honda sau o Toyota (daca tot vrei o marca japoneza).
    5 4
  • @q

    Sau poate ii lipseste o versiune combi :-)
    Toti astia care din nu stiu ce motiv ataca Golfu nu inteleg ca masina asta e cea mai vanduta din Europa pentru ca vine cu o oferta pentru fiecare. In plus, poti conduce Golf daca ai intre 1,50 m si 2 m inaltime si intre 40 si 200 kg, incapi fara probleme :-)
    Frumoasa masina, la cat mai multe exemplare vandute!
    8 3
  • da sa dai 28000 e pe un golf 1,4 benzina e ok?
    6 6
  • @@ Un golf 1.4 nu se vinde niciodata cu 28k euro. Ala e pretul de lista (pt cine intreaba). Pt cine vrea sa cumpere, iti zic din proprie experienta ca discount-urile sunt f mari (vag, ford), iar daca tot vorbim de japoneze, discount-ul obtinut la un golf poate ajunge dublu (in procente) fata de ce vei obtine la mazda sau honda (orice dealer).
    3 7
  • Eu am auzit ca nu se mai gaseste lemn de trandafir pe plan mondial. Cica s-a consumat tot pe mazda 3.
    3 9
  • Mazda 3 sedan este o bijuterie in clasa sa care imbina perfect calitatea aproape premium cu nivelul HI-TECH . Poate servii doua lucruri : o familie sau businessul de zi cu zi. La fel de mult imi place SUV-ul coupe CX-4 si consider ca linia design-ului este unicata si foarte bine definita. Mi-e tare greu sa pronunt in pareri, dar are elemente care te fac "sa simti" acel ''suflet al miscarii'' KODO, in timp ce la alte masini te lasa pur si simplu rece. Ca sa nu mai lungesc, sunt lucruri care le simiti amplificate la o scara de 5 ori mai ridicata cand privesti detaliile picante ale unui Lexus, Infiniti, Honda NSX,etc Ar face o mare greseala sa nu-l aduca si in Europa, ar fi o alternativa pe care pana si eu un consumator obsedat de clasica uniforma ''business'' m-as orienta catre un asemenea model SUV compact Coupe. Pretul nu cred ca ar fi mai mare decat actualul CX-5 , un CX-5 porneste de la 21.790 euro cu 2.0 165CP . As opta pt CX-4 varianta de baza care la Mazda oricum vine echipata foarte modest, din acest punct de vedere masinile lor sunt net superioare concurentei (cu expeptii : Nissan, Honda, Toyota, Subaru, Hyundai ).
    3 8
  • @Danmy

    Pe bune ? Dublu in procente fata de ce obtii la Mazda ? Mie dealerul Mazda imi facuse un discount de aprox 4.000 euro cu program rabla inclus la varianta Challenge 2.0 120CP . Vrei sa spui ca la Golf VW imi face discount de 8 mii ?
    2 7
  • Golf 1.4 pe echiparea de mijloc este 18.800 cu TVA, pret de lista.
    28.000 euro este golful GTI cu cutie automata DSG6, mai exact 28.486 euro cu tot cu TVA fara nici un discount.
    3 4
  • Ce discutii aberante. In acest prim Q a anului 2016 (insemnand primele 3 luni ale anului) vw golf 7 a fost vandut in europa in 130.000 exemplare fiind in continuare pe primul loc in acest segment ( daca aduni locurile 2 si 3 tot nu ajungi la cifra vw golf) . Mazda 3 a vandut doar 13.000 unitati in acest interval situandu-se pe locul 14 cu o scadere de 30% in vanzari fata de perioada similara a anului trecut .

    Despre ce vb aici? Comparatia chiar nu-si are sensul in conditiile la fiecare mazda 3 vanduta se vand 100 golfuri.
    7 6
  • matale ai auzit ,probalil de europa,vezi ca mai sunt si alte continente si respectiv piete...poate ne faci niste calcule din informatii reale si ne spui si de vanzarile la nivel mondial...in acest caz
    4 3
  • Pe bune ? Poti face singur (auzi matale) un calcul banal si ai sa vezi ca golf a vandut doar in europa in 13 ani mai mult decat cele 5 mil exemplare mazda 3 in toata lumea .
    66
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru