În vara anului trecut, 7 producători auto consacrați au anunțat că vor colabora pentru a înființa o rețea de stații de încărcare în America de Nord, mai exact în SUA și Canada. Noua rețea de încărcare se numește IONNA și este un joint-venture între BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz și Stellantis. Prin acest proiect, cele 7 mărci își propun să instaleze 30.000 de stații de încărcare.
Deși proiectul a fost anunțat anul trecut, abia acum a primit aprobare din partea autorităților din Statele Unite. Astfel, primele stații de încărcare vor fi montate și puse în funcțiune mai târziu în acest an. Evident, rețeaua va fi extinsă și în Canada, însă nu se știe dacă acest lucru se va întâmpla din acest an sau de anul viitor.
„Sunt onorat să conduc IONNA și să lucrez alături de acești producători auto stimați în formarea viitorului electromobilității”, a declarat Seth Cutler, CEO-ul IONNA. „Angajamentul nostru comun de a crea o rețea extinsă de încărcare de mare putere reflectă dedicarea noastră de a revoluționa întreaga experiență de încărcare a unui vehicul electric și de a contribui la adoptarea în masă a mașinilor electrice”, a mai adăugat acesta.
O rețea asemănătoare există și în Europa, IONITY.
Aceasta este dezvoltată de către BMW, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz și Volkswagen. În prezent, rețeaua IONITY numără peste 3300 de puncte de încărcare în peste 600 de locații de pe continent.via Clean Technica
Charging Speed:
10,118 had 50kW of power or above, this represents 19% of all charging devices
31,910 had a power rating of 3kW up to 8kW, this represents 59% of all charging devices
Location:
24,121 were designated as ‘destination’ chargers, this represents 45% of all charging devices
20,705 were designated as ‘on street’ chargers, this represents 39% of all charging devices
Compared to 1 October 2023:
total installed devices increased by 4,457, an increase of 9%
Sursa: www.gov.uk
EV are viitor!
Are cineva electrică și se bazează pe încărcătoare publice?
Ca se vor instala în anumite zone mai multe stații de încărcare, foarte bine…, dar sunt deja multe zone (cum zicea și Matei), unde deja există suficiente încărcătoare, și totuși nu este coadă la BEV-uri, chiar din contră.
Dacă nu costă sub 25.000 și nu o pot încărca acasă… cam greu, chiar și Edikkk s-a răzgândit, acuma zice ca EV-urile au viitor (și asta este evident, nici măcar nu mai trebuie spus), mai dăunăzi afirma ca sunt viitorul, mare diferență ;))
Un coteț Seria 1 începe de la 30k.
Și de ce e musai sa încarci acasă? E deja ceva uzual să ai autonomie 500+ km. În 10-15 minute la o stație rapidă ii mai dai 100+ km.
FOARTE putini oameni au nevoie de mai mult, și chiar mai putini in mod curent. Și dacă fac asta într-o singura zi aproape sigur e un drum dus-intors, cu posibilitatea de a încarca la destinație.
Exista încărcătoare in parcări publice, de birouri, gări, aeroporturi, supermarket-uri.
Media europeană e de 30km/zi. Un plin te tine o săptămână lejer.
A, ok, dacă ești taximetrist sau curier și faci 1000km pe zi, fără pauza de masa, ok, încă nu sunt pentru tine.
Nu e coada la electrice pentru ca oamenii își iau mașini noi când au nevoie, o data la multi ani, majoritatea. Iar cei care își iau... Există o inerție. Ca și la diesel. La început s-au vândut greu, apoi din ce în ce mai mult pana au devenit majoritare. Durează pana se face o masa critica. 30k e mult pentru omul de rand, ii e frica sa ii dea pe ce nu cunoaște încă.
Deocamdată cererea creste, deci exista un trend pozitiv. Cu luni mai bune sau mai puțin bune, ca orice piață.
Ca sunt și mașini scumpe, da am înțeles. De ce crezi ca nu se vinde model 3? Ca nu sunt stații de încărcare?
Electric sa ICE piața este cum este și deja se știe.
Și să nu uit… media de 30 este foarte puțin relevantă… poți considera 60 lejer, și cu autonomiile de astăzi faci maxim 200 de km, deci la 3 zile trebuie încărcată.
Argumentele tale sunt de-a dreptul infantile si au fost dezbatute/mestecate/demontate/remontate de nshpe ori.
Ti-l demontez doar pe primul. "De ce sa coste sub 25k?" Pentru ca in top 10 vanzari de anul trecut, inafara de MY si Tiguan, toate modelele incep sub 25k cu locurile 3-4-5 sub 20k si locul 2 (Sandero) sub 15k.
Circula intens zilele astea un video de Harry Metcalfe care pare sa stie 2-3 lucruri despre masini care sumarizeaza destul de bine situatia actuala a electricelor.
https://youtu.be/nZysvgm2_Aw
Feelingul general al video-ului e cel al unei deceptii generale asupra electrificarii in toate nivelurile sectorului auto incepand de la producatori, trecand pe la dealeri/finantatori/asiguratori, apoi la utilizatori (probabil cel mai putin dezamagit sector) si terminand cu piata SH.
Toate sectoarele s-au confruntat cu "overpromises" si "underdeliverings". Principalii vinovati sunt statele si autoritatile care s-au grabit sa anunte marea electrificare fara sa inteleaga ce presupune ea defapt. S-au spart sute de miliarde pe o electrificare precipitata in locul unei dezvoltari sanatoase cu tot cu fabricarea de baterii si dezvoltarea altei tehnologii mai potrivite pentru sectorul auto.
Ce dor (nu) mi-a fost de tine!...
Ai stat încordat, începusei să ai îndoieli, erai chiar puțin timorat, dar gata, dar această știre te-a înviorat, te-a revergorat și te-a făcut să exclami victorios: „EV are viitor!”. Uraaaa!
Mulțumim din inimă domnului Tiberiu Safta pentru că te-a readus printre noi!
P.S. e-Dick, nu pot să mă abțin, trebuie să-ți spun, îmi place numele tău. Te definește. ;)
Îmi place ca ai eliminat din pix cea mai vândută masina la nivel global. Restul mesajului e un fel de "hai sa ne facem ca nu vedem marele elefant roz din sufragerie ".
De unde ai tras tu concluzia asta? De ce această ironie la adresa mea? Aș aprecia din inimă o explicație pertinentă din partea ta.
Mulțumirile erau la adresa autorului articolului care a avut puterea de a-l reanima pe acesta.
Nu am avut nicio intenție de a te ironiza în vreun fel.
Nu vad unde am eliminat din pix MY pentru ca am mentionat ca inafara de el restul cam sunt masini accesibile. Si asta era argument la intrebarea ta "de ce sa coste sub 25k?". Pentru ca ce sa vezi, statistic topul si grosul vanzarilor e facut de modele ieftine si asta nu de ieri de azi.
Se scrie "nu va mai fi", cu un singur i. Deschizi gura de două ori și se prinde oricine ce e de capul tău.
Deci, Manole, fuga la zid ca iarăși s-a dărâmat, ca tot ceea ce faci praf și pulbere.
Despre prostie: și câinele meu știe că vântul bate inclusiv noaptea. Asta așa, ca sa îți dai seama unde ești pe scara evolutivă.
Încearcă alte insulte - poate sunt urât sau scund?