Șapte mărci vor dezvolta o rețea de stații de încărcare în America de Nord: 30.000 de stații

de Tiberiu Safta
Luni, 12.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai mulți producători vor dezvolta împreună o rețea de stații de încărcare în Statele Unite și Canada. Noua rețea se numește IONNA și va cuprinde nu mai puțin de 30.000 de stații de încărcare în total.

În vara anului trecut, 7 producători auto consacrați au anunțat că vor colabora pentru a înființa o rețea de stații de încărcare în America de Nord, mai exact în SUA și Canada. Noua rețea de încărcare se numește IONNA și este un joint-venture între BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz și Stellantis. Prin acest proiect, cele 7 mărci își propun să instaleze 30.000 de stații de încărcare.

Deși proiectul a fost anunțat anul trecut, abia acum a primit aprobare din partea autorităților din Statele Unite. Astfel, primele stații de încărcare vor fi montate și puse în funcțiune mai târziu în acest an. Evident, rețeaua va fi extinsă și în Canada, însă nu se știe dacă acest lucru se va întâmpla din acest an sau de anul viitor.

„Sunt onorat să conduc IONNA și să lucrez alături de acești producători auto stimați în formarea viitorului electromobilității”, a declarat Seth Cutler, CEO-ul IONNA. „Angajamentul nostru comun de a crea o rețea extinsă de încărcare de mare putere reflectă dedicarea noastră de a revoluționa întreaga experiență de încărcare a unui vehicul electric și de a contribui la adoptarea în masă a mașinilor electrice”, a mai adăugat acesta.

O rețea asemănătoare există și în Europa, IONITY.

Aceasta este dezvoltată de către BMW, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz și Volkswagen. În prezent, rețeaua IONITY numără peste 3300 de puncte de încărcare în peste 600 de locații de pe continent.

via Clean Technica

Comentarii (24)

  • As of 1 January 2024, there were 53,677 public electric vehicle charging devices installed in the UK, within which:

    Charging Speed:

    10,118 had 50kW of power or above, this represents 19% of all charging devices
    31,910 had a power rating of 3kW up to 8kW, this represents 59% of all charging devices
    Location:

    24,121 were designated as ‘destination’ chargers, this represents 45% of all charging devices
    20,705 were designated as ‘on street’ chargers, this represents 39% of all charging devices

    Compared to 1 October 2023:

    total installed devices increased by 4,457, an increase of 9%

    Sursa: www.gov.uk
    3 3
  • The United Kingdom is home to 8,365 operational petrol stations and those under development. Numbers have fallen by over 56 percent since 2000.
    5 3
  • Evident, primele cifre de referă la încărcătoare, nu stații de încărcare. O stație are mai multe încărcătoare, uneori peste 10.
    5 3
  • si care e stirea? ca astia nu mai stiu de capul lor, nu stiu care le e urmatoarea miscare... nu toata lumea o sa treaca in US la standardul de incarcare Tesla, ca doar stiri de genul acesta erau zilnic? Astia cu ce vin in plus? doar ca e o retea noua platita de 7 constructori ca sa concureze cu unul singur (Tesla)
    2 1
  • Unde scrie ca vor folosi alt standard?
    5 0
  • inseamna ca poza aia a fost pusa la misto?
    0 2
  • Posibil. Îmi e greu sa cred ca vor încerca să impună standardul folosit în Europa, pe care mașinile aflate deja în trafic, în SUA, nu îl suporta. Sau doar unele îl suporta.
    5 0
  • Edikkk
    q.e.d.

    EV are viitor!
    6 6
  • Doar o întrebare, pardon două… ce studiu arată ca lipsa încărcătoarelor publice este cauza pentru care clienții nu doresc achiziționarea uni BEV?
    Are cineva electrică și se bazează pe încărcătoare publice?
    Ca se vor instala în anumite zone mai multe stații de încărcare, foarte bine…, dar sunt deja multe zone (cum zicea și Matei), unde deja există suficiente încărcătoare, și totuși nu este coadă la BEV-uri, chiar din contră.
    Dacă nu costă sub 25.000 și nu o pot încărca acasă… cam greu, chiar și Edikkk s-a răzgândit, acuma zice ca EV-urile au viitor (și asta este evident, nici măcar nu mai trebuie spus), mai dăunăzi afirma ca sunt viitorul, mare diferență ;))
    5 3
  • De ce sa coste sub 25k? Se vând o grămadă de rahaturi ICE la preturi mai mari.
    Un coteț Seria 1 începe de la 30k.

    Și de ce e musai sa încarci acasă? E deja ceva uzual să ai autonomie 500+ km. În 10-15 minute la o stație rapidă ii mai dai 100+ km.

    FOARTE putini oameni au nevoie de mai mult, și chiar mai putini in mod curent. Și dacă fac asta într-o singura zi aproape sigur e un drum dus-intors, cu posibilitatea de a încarca la destinație.

    Exista încărcătoare in parcări publice, de birouri, gări, aeroporturi, supermarket-uri.

    Media europeană e de 30km/zi. Un plin te tine o săptămână lejer.

    A, ok, dacă ești taximetrist sau curier și faci 1000km pe zi, fără pauza de masa, ok, încă nu sunt pentru tine.

    Nu e coada la electrice pentru ca oamenii își iau mașini noi când au nevoie, o data la multi ani, majoritatea. Iar cei care își iau... Există o inerție. Ca și la diesel. La început s-au vândut greu, apoi din ce în ce mai mult pana au devenit majoritare. Durează pana se face o masa critica. 30k e mult pentru omul de rand, ii e frica sa ii dea pe ce nu cunoaște încă.

    Deocamdată cererea creste, deci exista un trend pozitiv. Cu luni mai bune sau mai puțin bune, ca orice piață.
    6 7
  • Calm Matei… știm ca ipocrizia este o chestie generalizată. Totuși peste 50% din mașinile care se vând astăzi în lume sunt sub pragul pe care l-am menționat.
    Ca sunt și mașini scumpe, da am înțeles. De ce crezi ca nu se vinde model 3? Ca nu sunt stații de încărcare?
    Electric sa ICE piața este cum este și deja se știe.
    Și să nu uit… media de 30 este foarte puțin relevantă… poți considera 60 lejer, și cu autonomiile de astăzi faci maxim 200 de km, deci la 3 zile trebuie încărcată.
    6 4
  • @Matei
    Argumentele tale sunt de-a dreptul infantile si au fost dezbatute/mestecate/demontate/remontate de nshpe ori.
    Ti-l demontez doar pe primul. "De ce sa coste sub 25k?" Pentru ca in top 10 vanzari de anul trecut, inafara de MY si Tiguan, toate modelele incep sub 25k cu locurile 3-4-5 sub 20k si locul 2 (Sandero) sub 15k.

    Circula intens zilele astea un video de Harry Metcalfe care pare sa stie 2-3 lucruri despre masini care sumarizeaza destul de bine situatia actuala a electricelor.
    https://youtu.be/nZysvgm2_Aw

    Feelingul general al video-ului e cel al unei deceptii generale asupra electrificarii in toate nivelurile sectorului auto incepand de la producatori, trecand pe la dealeri/finantatori/asiguratori, apoi la utilizatori (probabil cel mai putin dezamagit sector) si terminand cu piata SH.
    Toate sectoarele s-au confruntat cu "overpromises" si "underdeliverings". Principalii vinovati sunt statele si autoritatile care s-au grabit sa anunte marea electrificare fara sa inteleaga ce presupune ea defapt. S-au spart sute de miliarde pe o electrificare precipitata in locul unei dezvoltari sanatoase cu tot cu fabricarea de baterii si dezvoltarea altei tehnologii mai potrivite pentru sectorul auto.
    6 4
  • Ridică-teLazăre!
    Eeediiik, ai reapărut!
    Ce dor (nu) mi-a fost de tine!...
    Ai stat încordat, începusei să ai îndoieli, erai chiar puțin timorat, dar gata, dar această știre te-a înviorat, te-a revergorat și te-a făcut să exclami victorios: „EV are viitor!”. Uraaaa!
    Mulțumim din inimă domnului Tiberiu Safta pentru că te-a readus printre noi!

    P.S. e-Dick, nu pot să mă abțin, trebuie să-ți spun, îmi place numele tău. Te definește. ;)
    6 5
  • @alex
    Îmi place ca ai eliminat din pix cea mai vândută masina la nivel global. Restul mesajului e un fel de "hai sa ne facem ca nu vedem marele elefant roz din sufragerie ".
    4 5
  • @Ridică-teLazăre! "Mulțumim din inimă domnului Tiberiu Safta pentru că te-a readus printre noi!"

    De unde ai tras tu concluzia asta? De ce această ironie la adresa mea? Aș aprecia din inimă o explicație pertinentă din partea ta.
    2 3
  • Ridică-teLazăre!
    Ironia era exclusiv la adresa amicului Edik.
    Mulțumirile erau la adresa autorului articolului care a avut puterea de a-l reanima pe acesta.
    Nu am avut nicio intenție de a te ironiza în vreun fel.
    3 0
  • Ironia e că ai încercat și tu încă o ironie și a ieșit ca de obicei: maro și mirositoare.
    4 5
  • @Matei
    Nu vad unde am eliminat din pix MY pentru ca am mentionat ca inafara de el restul cam sunt masini accesibile. Si asta era argument la intrebarea ta "de ce sa coste sub 25k?". Pentru ca ce sa vezi, statistic topul si grosul vanzarilor e facut de modele ieftine si asta nu de ieri de azi.
    3 2
  • Bibicule... Tu te uiți la statistica celor mai vândute 10 modele și tragi concluzii dar ignori ca CEA MAI VÂNDUTĂ e mult peste 25k. Ca și Tiguan, de altfel. Dacă faci media îți iese bine peste 25k, nu mai zic ca multe se vând în echipări superioare și cu opționale.
    1 2
  • A fost cea mai vândută și știm și de ce… deci, a fost și nu va mai fii. Ca si cea mai vândută mașină în 2023 a reprezentat 1% din piața, pe de altă parte un rezultat excelent, dar din păcate (sau nu), este istorie. Posibil ca model Y să fie “regina” cu cea mai scurtă “domnie” din istoria auto și aia dopată cu subvenții. În rest, 25.000 este ce se poate ceea ce piața își permite
    1 2
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    E o conspirație, prostovane. Ca să ne obosești și anul ăsta cu previziunile tale de tot rasul. Un fel se Nostradamus încrucișat cu Baba Vanga sau ghicitoarea Safta din Obor.

    Se scrie "nu va mai fi", cu un singur i. Deschizi gura de două ori și se prinde oricine ce e de capul tău.
    2 3
  • George Simion
    https://youtu.be/cYUKR7-NgTQ
    0 2
  • Hopa… a venit foca obsedată și aruncatoare de vomă!!! Scriu cum vreau și tu ca de obicei ești un nimic care nu poate să facă nimica… cum nu mai ai nimic altceva te doare cu câți de “i” scriu eu. Tot ce am spus TOT!!! se întâmplă și crapă prostia în tine ca nu pricepi cum alți pot să gândească și tu… pauză!!! ;)
    Deci, Manole, fuga la zid ca iarăși s-a dărâmat, ca tot ceea ce faci praf și pulbere.
    2 2
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Nimic, nu "nimica".

    Despre prostie: și câinele meu știe că vântul bate inclusiv noaptea. Asta așa, ca sa îți dai seama unde ești pe scara evolutivă.

    Încearcă alte insulte - poate sunt urât sau scund?
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru