Sapte ani in Coreea
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lansat de ceva vreme pe plan european, ultimul model Kia a sosit in cele din urma si in Romania. Asteptata cu interes, cee’d este propunerea constructorului coreean in cel mai disputat segment al pietei europene: clasa compacta.
Pentru a rivaliza cu modele consacrate ca Astra, Golf, Megane sau Focus, Kia a trebuit sa gandeasca european. Designul a fost conceput in Europa iar uzina unde cee’d este asambat se afla in Slovacia la Zilina. Aici, coreeni au investit serios intr-o uzina extrem de modern. Noua facilitate a inceput oficial productia pe 1 decembrie 2006.
Sa ne oprim un pic si asupra numelul. “cee’d” pronuntat siid isi are originile in initialele “CE” de la Comunitatea Europeana si “ED” pentru design european special “European Design”.
Cee’d impresioneaza prin calitate. Acest lucru diferentiaza modelul cee’d de tot ce a produs Kia pana acum. Calitatea este palpabila la interior, unde materialele folosite sunt placute la atingere iar feelingul general este de lucru bine facut. La lansarea romaneasca nu au fost prezente decat doua motorizari din cele cinci oferite de constructor. Motivul este alocarea pe tari, Romania primind intai propulsorul de 1.4 bezina de 110 CP si dieselul 1.6 low-power de 90 CP. Restul gamei de propulsoare va fi disponibila incepand cu luna august.
Am putut testa modelul diesel pe o distanta apreciabila, testul de lansare incluzand atat autostrada cat si drumuri nationale.
La primul contact, Kia cee’d nu impresioneaza in mod special. Este mai frumoasa decat celelalte modele coreene dar designul nu prezinta artificii care sa iti ia ochii. Designeri marcii Kia au preferat o abordare clasica care sa nu supere pe nimeni. Personal, cred ca cee’d seamana cu Toyota Corolla hatchback de acum o generatie. Acest lucru nu va dauna, insa. Ca artifici interesante, notam forma stopurilor aprinse care dau senzatia de LED-uri dispuse in forma de stea. Interesat si atractiv.La volan, pozitia este corecta, fiind usor de reglat atat scaunul cat si volanul. Nu ne-a placut levierul schimbatorului, un pic prea lung si imprecis. Per total, insa, te simti imediat bine la bord. Motorul crdi low power ofera doar 90 CP si un cuplu maxim de 235 Nm dezvoltat intre 1750 si 2500 rpm. Cuplul ofera un caracter destul de agil acestui motor, dar performantele totale sunt penalizate. Masina este submotorizata in aceasta versiune si probabil este mai bine sa asteptati varianta mai puternica de 115 CP.
Pe autostrada, Kia cee’d crdi 90 CP a plafonat la 170 km/h. Reversul medaliei este consumul de carburant. Acest model se dovedeste extrem de economic indiferent de regimul de exploatare.
Kia cee’d este disponibila in trei versiuni de echipare: LX, EX si TX. In plus configurarea poate fi extinsa, constructorul oferind patru concepte de interior, cinci stiluri ale consolei centrale, sapte materiale textile si 12 culori exterioare.
Deci, personalizarea nu va fi o problema. In plus, este disponibil si un kit exterior care ii da modelului un look mai agresiv.Insa marele atu al noului jucator in clasa compacta este garantia. Era singura modalitate pentru constructorul coreean de a se impune pe dificila si competitiva piata europeana. Kia ofera 5 ani garantie totala in limita a 150.000 km si inca doi ani pentru motor si transmisie tot in limita a 150.000 km.
Avand acest avantaj de partea sa, mai raman de vazut preturile. Modelul de baza cu motor de 1.4 benzina costa 9.961 euro fara TVA. Pentru motorul diesel de 90 CP, preturile incep la 11.845 euro fara TVA si ajung pana la 16.097 euro fara TVA. Lista de dotari standard este lunga dintre care remarcam ABS si EBD, sase airbaguri, radiocd cu mp3 player, aer conditionat. De remarcat si mufele pentru intrare auxiliara si usb. Orice mp3 player poate fi astfel conectat la sistemul audio. Deci, Kia cee’d devine o propunere extrem de atragatoare in clasa compacta. Ramane de vazut daca garantia si lista generoasa de dotari vor compensa lipsa de imagine de marca a marcii coreene. Importatorul Kia in Romania si-a stabilit drept target vanzarea a 400 de unitati in acest an. Realizabil, avand in vedere ca deja la momentul lansarii fusesera livrate 20 de unitati.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)