Săptămâna care tocmai se încheie este una dificilă pentru Tesla, la scurt timp după ce compania a ținut capul de afiș ca urmare a faptului că a devenit cea mă valoroasă companie auto americană pe bursă.
Producătorul a anunțat un recall global de 53.000 de unități Model S și Model X fabricate în perioada februarie - octombrie 2016 din cauza unei componente care poate afecta utilizarea frânei de mână. Chiar dacă până în prezent nu au existat incidente, constructorul a optat pentru această operațiune din precauție.
"Vehiculele pot conține o mică piesă care ar fi putut fi produsă necorespunzător de către furnizorul nostru. Dacă aceasta piese se deteriorează, frâna de mână ar continua să oprească mașina, dar ar rămâne blocată în acea poziție", precizează Tesla într-un comunicat de presă în care adaugă că numai 5% dintre mașinile rechemate sunt potențial afectate de această problemă.
Între timp, Tesla are bătăi de cap și cu compania germană Grohmann Engineering pe care a achiziționat-o recent și căreia i-a schimbat numele în Tesla Grohmann.Aceasta se ocupă de producția de invertoare pentru noul Model 3.
Chiar dacă producția noului model trebuie să înceapă în luna iulie, primele invertoare ar trebui să ajungă la fabrica Tesla din Statele Unite în câteva săptămâni, pentru a putea respecta țintele de producție. Angajații amenință că vor face grevă și cer o mărire de salariu de 400 de euro și garanția că nu vor exista concedieri, în timp ce Tesla oferă doar o mărire de 150 de euro."Îi asigur pe toți angajații Tesla Grohmann că nu vom reduce forța de muncă în viitorul apropiat și cu siguranță nu în următorii 5 ani", a precizat Elon Musk, CEO-ul Tesla.
Temerile angajaților au venit ca urmare a faptului că Tesla Grohmann a renunțat la toate contractele cu clienții, inclusiv Daimler, BMW și Bosch, pentru a se concentra pe noul Model 3.
Nu în ultimul rând, Tesla a fost dată în judecată de 3 clienți care susțin că sistemul Autopilot este defect și nu funcționează așa cum este promovat pe site-ul oficial al companiei. În replică, Tesla afirmă că acțiunea este o "încercare necinstită de a asigura comisoane pentru avocați sub pretextul unei acțiuni legale".
Via Automotive News, Electrek, Bloomberg
Tesla valoreaza oficial 50.9 miliarde dolari, inteleg ca este o companie high tech, dar este totusi producatoare de masini, nu produce telefoane sau altceva, care sa aiba mare succes si profit pe masura, gen Apple sau Google, chiar si acolo exista supraevaluari, peste tot exista, dar la Tesla parca este prea mult, daca va ajunge sa produca jumatate de milion de masini, cat va valora, cat toate concernele la un loc ?
sau e o "bula", existand cazuri de supraevaluare a propriei companii pentru atragere de capital, accesarea de credite in conditii favorabile, etc.
cauta "Is Tesla Motors overrated?" pe net si vei gasi cateva articole care ar putea sa te lamureasca.
probabil ca multi nu isi fac prea mari griji legate de Tesla, chiar daca e o companie ca activeaza in domenii de varf cu potential, rotitele sistemului par sa se invarta cu viteze diferite.
PS. acuma vad ca ai mai scris un com....investitorii se bazeaza pe rapoartele anuale si studiile facute de niste baieti foarte destepti din cadrul companiei sau care sunt platiti sa prezinte o stare de fapt convenabila. Cum bine ti-ai inchipuit realitatea poate fi zugravita in culori foarte...frumoase.
"Soc, noul model arata ASA! Aparitie extravaganta la Salonul Auto, toti au intors capetele. Cel mai bine pazit secret al lui Elon Musk a fost dezvaluit. Nimeni numai are asta!"