Ford Ka+, urmașul cu patru uși al unui model de oraș care a reprezentat în ultimii 20 de ani baza gamei de modele oferite de constructorul american în Europa, poate fi comandat din această săptămână și în România. Modelul poate fi considerat unul dintre rivalii direcți ai lui Dacia Sandero și încearcă să se impună pe o piață aglomerată a mașinilor de oraș oferind dotări interesante și avantajul înrudirii directe la nivel estetic cu Fiesta.
În comparație cu Dacia Sandero, Ford Ka+ este mai scurt (-12 centimetri), dar puțin mai lat (+3.5 centimetri) și mai înalt (+1 centimetru), ocupând astfel zona inferioară a segmentului B (clasa mică) din punctul de vedere al dimensiunilor. În gama Ford mai există un model așezat în clasa mică, Fiesta fiind însă așezată în zona superioară, fără risc major de canibalizare. De altfel, oficialii mărcii consideră că cele două modele se adresează unor segmente diferite de public, principala diferențe dintre acestea fiind bugetul disponibil pentru achiziție. La nivelul portbagajului, Ka+ se laudă cu 270 de litri, o valoare cu 50 de litri mai mică decât cea a lui Dacia Sandero și cu 25 de litri mai coborâtă decât cea a lui Fiesta.
Construit în India, noul Ka+ este oferit alături de un motor aspirat de 1.2 litri, cu două niveluri de putere: 70 de cai și 105 Nm sau 85 de cai și 112 Nm. Cifrele de consum sunt identice pentru cele două versiuni ale motorului (5.0 litri/100 km în regim mediu mixt). La capitolul performanțe, această unitate promite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 13.3 secunde și o viteză maximă de 169 km/h.
Toate motorizările vin cu o transmisie manuală cu cinci trepte și respectă normele de poluare Euro 6.Pentru a-i asigura pe clienții europeni că noul Ka+ păstrează măcar puțin din ADN-ul Ford atunci când vine vorba de ținută de drum, americanii au rigidizat caroseria cu 47%, față de omologul din India. Direcția, arcurile, barele de torsiune, suporții pentru motor și amortizoarele au fost înlocuite. Au păstrat însă frânele pe tambur pe axa spate. Chiar și așa, fără șofer, Ka+ cântărește doar 1009 kilograme, fiind cea mai ușoară propunere din segment.
Ford Ka+ este oferit în două versiuni de echipare. Baza se numește Trend și este oferită exclusiv pe motorizarea de 70 CP, în timp ce echiparea de top Titanium poate fi cumpărată doar pe motorul superior, de 85 CP.
Ford se laudă și cu o listă lungă de dotări standard: geamuri electrice față, oglinzi electrice, închidere centralizată, șase airbaguri, ESP, asistent la pornirea dn rampă, limitator de viteză, senzori de monitorizare a presiunii, sistem audio cu patru incinte și chiar aer condționat manual. Clienții vor putea opta și pentru oglinzi retractabile automat, climatizare automată, senzori de parcare, scaune față încălzite, pilot automat, volan îmbrăcat în piele, sistem Ford SYNC cu AppLink și comenzi vocale, precum și Ford MyKey, adică tehnologia care permite limitarea anumitor funcții (viteza de deplasare, volumul sistmului audio) atunci când împrumutați mașina unui șofer fără experiență.
Motor | Putere | Cuplu |
Consum Urban (l/100 km) |
Consum Extra (l/100 km) |
Consum Mixt (l/100 km) |
Accelerație 0-100 km/h (secunde) |
VMax (km/h) |
Echipare Trend (Euro) |
Echipare Titanium (Euro) |
1.2 Ti-VCT | 70 CP | 105 Nm | 6.6 | 4.0 | 5.0 | 15.3 | 159 | 9900 | - |
85 CP | 112 Nm | 13.3 | 169 | - | 11.200 |
FORD KA+ vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Ford Ka+ 1.2 Trend |
70 | 5.0 | 15.3 | 9.900 |
CLASA MICĂ | ||||
Dacia Sandero 1.2 16v Acces |
75 | 5.8 | 14.5 | 7.050 |
Citroen C1 1.0 VTi Feel |
69 | 4.1 | 13.0 | 10.788 |
Fiat Punto facelift 1.4 |
77 | 5.7 | 13.2 | 10.272 |
Ford Fiesta 1.25 Trend |
65 | 5.2 | 16.9 | 11.800 |
Mazda2 Skyactiv-G 1.5 |
75 | 4.7 | 12.1 | 10.590 |
Opel Corsa 1.2 Selection |
70 | 5.4 | 16.0 | 11.180 |
Peugeot 208 facelift 1.0 PureTech Access |
68 | 4.4 | 14.0 | 10.690 |
Renault Clio facelift 1.2 SCe Life |
75 | 5.6 | 14.5 | 10.700 |
Seat Ibiza facelift 1.0 MPS Reference |
75 | 5.2 | 14.3 | 11.707 |
Skoda Fabia 1.0 MPI Ambition |
75 | 4.8 | 14.7 | 11.517 |
Toyota Yaris 1.0 Terra Start |
69 | 4.3 | 15.3 | 12.875 |
Volkswagen Polo 1.0 Trendline |
75 | 5.1 | 14.3 | 13.396 |
CLASA MINI | ||||
Hyundai i10 1.0 IS Confort Plus |
66 | 4.7 | 14.9 | 10.803 |
Volkswagen Up 1.0 Take Up |
75 | 4.1 | 13.5 | 9.410 |
Kia Picanto 1.0 Base |
66 | 4.2 | 14.6 | 9.255 |
Skoda Citigo 1.0 Active |
60 | 4.5 | 14.4 | 8.498 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Miscarea Ford ar fi excelenta daca ar produce noul model in Romania.
E bine ca dupa atata timp Dacia are un concurent. Consumatorii au numai de castigat.
Tabelul era încă în lucru, acum e complet cu toate datele. Am populat cu informații din clasa mică și clasa mini, pentru că Ford Ka+ e undeva între ca abordare și poziționare.
Mi se pare haios pretul lui Citroen c1 fata de fratele mai mare Peugeot 208.
Dincolo de nepotrivirea de marimi, Sandero Prestige (echipare de top exceptand Stepway) este 9800 euro deci cu 100 de euro mai ieftina decat cel mai ieftin Ka+.
Dincolo de toate aspecteel astea articolul releva altceva mult mai interesant.
Daca incerci sa aduci o masina la standardele europene de siguranta confort si dotari, nu poti iesi mult mai ieftin de 10 mii euro.
Dacia mi se pare ca ramane in continuare unica si la mare distanta fata de concurenti in materie de cata masina iei cu cat mai putini bani. Cel putin 1000 euro e diferenta intre sandero si urmatoarea echipara decent. Laureate-ul 1.2 e 9100 euro urmatorul concurent cu motor de cel putin 1.2 este peste 10 mii euro. Motorizarile 1.0 aspirate sunt cam din alt film. 1.2-ul deja ar fi la limita pe un polo sau 208. Nu vreau sa stiu cum se simte un 1.0 la primul deal.
Si daca se uita cineva la Citigo-ul ala al 8500 euro, sa stie dinainte ca e chel chel, echivalent cu Sandero Acces (fara AC, geamuri manuale, servodirectei si cam atat).
Dacia joaca in continuare singura in propria liga a celei mai ieftine masini ok.
Dacia ramane cea mai ieftina, dar iata ca Ford se apropie mai mult de ea decat alti producatori. De aici si concurenta. Sunt multi, mai ales afara care pentru 2.500 de euro vor prefera Ford pentru ergonomie, dotari, siguranta si, de ce nu, pentu numele de marca.
De banii unui Ka+ iei un Sandero Prestige.
In vest majoritatea care au masini HB din clasele respective au inca o masina dintr-o clasa superioara pentru drumuri lungi.
Si da, la deal poti urca si cu bicicleta daca vrei.