Numeroși producători promit să introducă o gamă variată de îmbunătățiri pentru bateriile pentru mașini electrice, care să aibă ca efect o creștere a autonomiei reale.
Cele mai noi promisiuni provin de la Samsung prin intermediul a două divizii separate: Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) și Samsung R&D Institute Japan (SRJ).
Cele două divizii afirmă că au reușit să identifice o metodă prin care să crească densitatea bateriilor la 900 kW/L, ceea ce înseamnă că acumulatorii pot ocupa un volum cu 50% mai mic pentru aceeași cantitate de energie stocată.
Principala provocare a fost ca formula adoptată pentru componente să garanteze siguranța produsului finit.
"Produsul acestui studiu poate reprezenta un început pentru o tehnologie mai sigură și baterii de înaltă performanță. Vom continua să dezvoltăm și să rafinăm toate materialele bateriilor și să producem tehnologii pentru a contribui la inovațiile bateriilor pentru mașini electrice", afirmă Dongmin Im, unul dintre liderii proiectului.
Oficialii Samsung au admis însă că vor mai avea nevoie de timp până când tehnologia va fi suficient de mătură și stabilă pentru a fi dezvoltata pe bateriile mașinilor electrice de serie.
Via Clean Technica
Samsung S2 avea bateria de 1650,
S3 de 2100,
S4 de 2600,
S5 de 2800,
S6 de 2550
S7 , S8, S9 de 3000 (dar procesoarele au continuat să fie în nm mai puţini)
S10 de 3400
S20 de 4000
Plus că viteza de încărcare a crescut foarte mult !
De unde până unde le scoţi??? Minciunile acestea??
Nu are rost să-ți strici nervii, toxicitatea forumurilor românești și nu numai este sub orice critică.
Eu personal, o să intru din ce în ce mai rar, fiindcă mi-am dat seama că efectiv te lupți cu morile de vânt
O baterie mai mare nu inseamna eficienta crescuta. Au crescut bateriile, fizic, odata cu telefoanele. In continuare se intampla la fel. Probabil ca acum s-a cam ajuns la limita, pe la 6.7 inch. Acum cativa ani, tabletele aveau 7 inch. Odata cu limitarea dimensiunilor telefoanelor, se limiteaza si capacitatea bateriilor care le alimenteaza. Singura optiune ramasa pentru producatori e ... tot cresterea dimensiunilor terminalelor, dar nu pe lungime si latime, ci pe adancime. Vezi modelul M30S tot de la Samsung. Are diagonala la fel ca A51, 6.5 inch, acelasi ecran, dar baterie de 6000 mAh vs 4000 mAh. Numai ca e mai ... gros. :)
In fine, nu-mi mai obosesc deshtele cu tine, inteligentule. In ce te priveste, esti un caz clasic de groupie, capabil sa judece doar cu formule prefabricate inghitite cu pofta. Din presa, de pe la prieteni, vecini, samd. :)
Eu n-am nimic cu el, sincer, dar nu citesc niciodata ce scrie.
Astfel de stiri apar periodic, e o metoda simpla de marketing.
Problema bateriilor la masini e pretul, urmeaza timpul de incarcare, greutatea si apoi vine volumul bateriilor.
Progrese se fac doar ca nu sunt spectaculoase.
Se apropie si supercapacitorii dar mai au de evoluat.
Momentan se folosesc uneori la Kers.
Si, in ultima instanta, de unde stim ca odata cu redimensionarea volumului nu avem de-a face si cu o scadere a masei acumulatorilor?
" The 5 micrometer coating was sufficient to prevent anode degradation in Samsung’s prototype cells, enabling an increased energy density of up to 900 Wh/L. "
Vezi:
https://cleantechnica.com/2020/03/10/samsung-reveals-new-solid-state-lithium-metal-battery-with-900wh-l-density/
Site-ul automarket a cam incurcat unitatile de masura.....
Pe de alta parte, aceasta valoare (900 Wh/L), obtinuta de diviziile SAMSUNG este aproape dubla fata de cea pe care o poate oferi bateria de acumulatori solid state PROLOGIUM TECHNOLOGY Polar+ 3D (mai exact 553 Wh/L), ceea ce este un mare pas inainte!!!!!
Vezi:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=plTeGaP3a04&feature=emb_logo
Va rog io frumos.
Am o veste proasta. NIMENI nu vrea sa salveze planeta cu masini electrice! Scopul tot profitul este, dar au gasit o nisa. Vezi exemplul Tesla care defriseaza hectare de padure in Germania ca sa fie mai eco. Si daca spuneti ca va planta alta la loc, habar nu aveti despre ce vorbiti. Este demonstrat faptul ca in padurile plantate nu se dezvolta ecositemul. Daca sunteti curiosi cautati pe Sfantul Google. Sa spui ca muti poloarea de la oras in alta parte (sau chiar in alta tara) nu se numeste ecologie, se numeste ascuns gunoiul sub pres.
Sunt tare curios cati dintre cei care canta oda electrificarii au o asemenea masina. Cati dintre voi ar cumpara astazi o masina electrica de generatie mai veche? Care ar fi pretul pe care sunteti dispusi sa il dati pe o masina electrica second hand? Cu cat evolueaza acumulatorii si timpii de incarcare, cu atat scade pretul unui autoturism care astazi costa cat un apartament. Sunt mari sanse ca in 8-10 ani cat este perioada de exploatare a unei masini normale, cand o vinzi sa mai pui niste bani ca sa dai avansul pentru un frigider. Pentru ca orice om normal la cap in momentul in care isi achizitioneaza o masina se gandeste si la costuri de exploatare si la pretul de revanzare.
In ceea ce priveste pretul si autonomia actuale nu prea mai este o problema. A fost rezolvata prin cresterea preturilor masinilor conventionale si prin diminuarea capacitatii rezervorului (vezi Skoda Scala cu 40 l). Asa ca in curand se va ajunge la o paritate de pret, dar nu scazand preturile la electrice, ci crescand preturile la celelalte.
Mai aud alte vrajeli ca le incarci la Supermarket. Adica la cei mai mari poluatori urbani. Ce bine ca suntem ecologisti!
Spor la cumparaturi!
PS: PMC are dreptate. Insa nu a fost S7 ci Samsung Note 7. Nu aveai voie sa te urci cu el in avion. Plateai peste 1000 de euro pe un telefon ca sa il lasi in aeroport. Probabil au facut-o ca sa incurajeze traficul rutier. Electric, evident.
Tocmai asta e treaba, nu-și permit, dar vorbesc, doar să se afle-n treabă.
Ca să vorbești nu te costă nimic.
Prostia din români nu o să iasă prea curând.
Modelul creditului pentru hartie igienica (evident premium) nu este romanesc. Sunt tari in vest unde nu am putut cumpara de la magazin cu visa sau mastercard pentru ca erau de debit, nu de credit! Sa nu mai spun de SUA, unde criza subprime a fost generata de indatorare de pana la 120% din venitul lunar.
Problema adevarata este faptul ca prea putini isi analizeaza nevoile, veniturile si cheltuielile in momentul unei achizitii. Cata lume are nevoie de un telefon de 2000 de euro? Dar cu un abonament de 100 de euro pe luna (pe care evident nu il folosesti) iti poti permite acel obiect.
Problema majora este ca ne raportam la bunuri ca sa suplinim o valoare umana anihilata.
Pacat ca nu mai comenteaza Inexorabil!
Noi sa fim sanatosi..
Vă asigur, aşadar, pe voi, dragi prieteni, că veţi simţi în “eter”, de fiecare dată, prezenţa mea, iar de voturile cuvenite nu vă voi priva niciodată! Aaa, că “maşina de vot” (evident, aplicabilă în manieră…purpurie) a impostorilor se va dovedi sistematic mai “productivă”, n-avem cum s-o contracarăm…Cu alte cuvinte, trebuie să ne împăcăm cu nefasta (şi incontrolabila) ipostază şi cu asta basta.
În final, îmi menţin decizia recentă: voi interveni în scris doar la articole dedicate “nestematelor” clasice (îndeosebi “americane”) şi atâta vreme cât se va derula WRC sub auspicii…fosile. Orice alt subiect auto nu-mi (mai) stârneşte interes…Eh, vremurile sunt de vină.
A, şi nu voi cocheta niciodată cu alt site de specialitate decât AM, ceea ce am decretat de ani de zile şi am respectat întocmai. Chiar dacă aici am cunoscut, volens nolens, şi multe momente amare...Apropo, sunt conştient că, în mod inerent, acestea se vor tot naşte. Practic, vor pieri doar odată cu AM.
Cu stimă şi urându-vă “Nu cedaţi nicicum, niciunde, nicicând. Fiţi temerari! Nu vă trădaţi crezul şi, astfel, plata voastră va fi pe măsură. Şi fără sfârşit…”, mă semnez:
inexo
PS. Greul/răul de abia acum începe…Veţi fi şi voi vizaţi de epitete turbate grupa mare! Başca să nu vă surprindă valuri şi valuri de ură inepuizabilă (raportate nu numai la perimetrul AM). Se vor rupe zăgazurile iadului. Dar există o Judecată…
Numai functionali pe aici. Daca ai tupeul sa gandesti cu doi pasi in fata, te trag astia in mocirla lor de numai iesi intreg.
Cum poţi să spui că este minciună?!
Exemplul cu telefoanele da, pot ieşi discuţii DAR o să caut evoluţia lor în funcţie de cei 2 parametri.
Normal în industrie se foloseşte wh/litru dar mai există şi wh/kg
Toate fiind pe bază de litiu, cele două valori nu variază mult delta între ele de la producător la producător, sau model la model.
Oricum evoluţia este evidentă.
Azi încarci Note 10 plus de 4300 mah întro oră şi 6 minute.
De la 0% la 100% !
Hai pa, Gumby, treci inapoi in Nsudi.
Esti analfabet.
Ha-ha, ce talamb! Nu ma asteptam, sincer. In definitiv, cum se face, fratziwear, ca tocmai astia cu stoluri eco care le tot falfaie prin teasta sunt cei mai certati si cu limba romana, si cu bunul simt?
https://dexonline.ro/definitie/numai
Nu mai
https://dexonline.ro/definitie/nu+mai
Este de inteles ca in NSU a.k.a. Audi nu stai comod, dar nu te hazarda pe culoarele Academiei, bre! Mai ales daca au fost lustruite cu ceara.
PS. Acum chiar ca pa! Eu sunt intruchiparea lui Morla din “The NeverEnding Story”, caruia, conform profesiunii sale de credinta, nu-i pasa nici daca-i pasa. Ma pun, asadar, pe dormitat inca 1000 de ani. Deranjati-ma doar pentru chestiuni, intr-adevar, serioase. Chiar daca, hm, nici de ele nu-mi pasa.
Vezi ca incarcarea aia de Note 10 intr-o ora ~90% tine mai mult de standardul de incarcare decat de baterie.
Standardul Quick charge de la 3 in sus impune voltaj de incarcare variabil de la 3 la 21 volti si amperaj pana la 5A. In teorie poti incarca cu 100Wh. Sigur, nu cred ca sunt telefoane care sa suporte asemenea incarcare dar in teorie se poate. Uzuale sunt incarcatoarele de 25 si 45W. O baterie de Note 10 are 4300 mAh la 3.7V adica aproape 16W. Un incarcator de 25W teoretic o incarca in sub 40 minute dar sigur intervin limitari termice si limitari legate de conservarea sanatatii bateriei pe termen mediu. Asa ca incarcarea intr-o ora si 9 minute e cu jumatate de ora mai lunga decat posibilitatile unui incarcator de 25W.
In concluzie, azi incarci un telefon intr-o ora pentru ca ai incarcator care-ti da 25Wh si doar daca bateria are spatiu termic de incarcare, adica pornesti incarcarea cu bateria relativ rece.
La fel e cu incarcarea si la masinile electrice, tine foarte mult de incarcator si de cat stres termic suporta bateriile. In materie de Incarcare probabil stii ca Porsche foloseste standardul de incarcare la 800V si 350kW (primii 80% ~80kW ii incarca in 15 minute) fata de 480V si 140kW cat are Tesla level 3 (incarca primii 80% in 30 minute).
Legat de articolul de fata, iarasi reiterez ce vrea omul de rand: Masini ieftine. Restul conteaza mai putin.
Modelele legendare precum Beetle, 2CV, 500, Mini au devenit legende pentru ca au fost in primul rand ieftine apoi mai erau si economice, bune, usor de intretinut, ieftin de reparat etc.
Conteaza mai putin cati kWh se pot inghesui intr-ul litru.
Conteazacel mai mult cati kwh se pot inghesui intr-un dolar .