Piața mașinilor second-hand suferă de pe urma celor care mint în privința numărului de kilometri reali. Toți cei care decid să intermedieze vânzarea unei mașini cumpărate din afara granițelor comit o ilegalitate atunci când dau înapoi kilometrajul.
Cei care și-au făcut o meserie din comercializarea mașinilor SH aduse din Germania, Italia, Franța sau alte țări din Uniunea Europeană câștigă în medie cam 800 de euro la automobilul intermediat. Câștigurile sale pot fi cuprinse însă între 500 și 2000 de euro și sunt direct influențate de numărul de kilometri pe care îi afișează mașina în momentul vânzării.
Potrivit inspectorauto.ro, pe piața din România au fost importate anul trecut 250.662 de mașini la mâna a doua. Dintre acestea, aproximativ 80% (200.530 de unități) pot fi considerate suspecte de indicarea unui număr de kilometri fals.
Un calcul al aceluiași site scoate la iveală câștigul așa numiților ”samsari” de pe urma comercializării unei mașini cu mai puțini kilometri. Mai exact, într-un singur an, piața neagră a kilometrilor falși din România ajunge la o valoare de 160 de milioane de euro. Bani suportați de cei care cumpără astfel de mașini mincinoase.
Nu suntem însă nici prima nici ultima țară în care se întâmplă asta. Germania și Franța, țări care furnizează o mare parte din mașinile noastre SH au aceeași problemă. Luăm ca exemplu Germania, o țară în care piața vehiculelor SH însumează 7 milioane de unități în fiecare an (dublul numărului de mașini noi vândute). Poliția germană susține că o treime din mașinile lor au kilometrajul ajustat.
De cealaltă parte, în Franța, statisticile anunță că 43% din mașinile importate de la vecinii belgieni au kilometri mai puțini decât cei reali. Media acestor mașini este de 91.000 de kilomtetri în minus.
E lesne de înțeles că mare parte din aceste mașini au ajuns și în România. Tot lesne de înțeles este că problemele tehnice ale unei mașini cu 100.000 de kilometri sunt diferite și mai puțin costisitoare decât ale unei mașini cu 200.000 de kilometri.
Prin urmare, costul reparațiilor survenite în urma unor achiziții mincinoase pică tot pe spinarea cumpărătorului.via inspectorauto
Masinile astea merg fara numarrrrr, ca la manele :)
Felicitari samsarilor care fac bani pe seama cocalarilor. Prostia se plateste.
In general masinile cumparate de ei nu depasesc 8000-10 mii de euro. Cu banii astia nu ai ce lua de pe piata sa se poata numii masina. Decat Logan mai bine un Mertan :))) chiar si cu 300 de mii de km E mai sanatoasa ca masina decat Logan nou !
E simplu. Daca pe bord sunt 200 de mii de km, e clas ca masina are 300-350 de mii. Iti convine asa o iei. Nu treci mai departe la alta. Pui la fiecare cate 150 de mii in plus si iti faci o idee.
In Romania cel putin situatia e atipica. Salariile sunt varza, dobanzile la banci uriase, serviceuri de cartier la tot pasul, politistii de la rutiera sunt baieti buni iar ITP-ul se poate trece lejer cu plicul pe sub usa. In aceste conditii, cine poate cumpara ceva nou, iar restul se descurca si cu second-uri auto. Romanul cumpara ceva la 3000 euro si trage de masina cativa ani, samsarii castiga o paine, statul isi ia dreptul, politia isi face norma de amenzi, occidentul scapa de rable.....si toata lumea pare sa fie multumita in aceasta ipocrizie mioritica.
da, cine vrea masina noua, sa isi ia masina noua, este mult mai sanatoasa si nu stai cu griji. nu cred ca degeaba au crescut vanzarile de masini noi in Romania anul trecut, s-au mai desteptat romanii.
Draga Sandule permite-mi sa nu fiu de accord.....nu cred ca l arevolutie aveai masina cu scaune incalzite (nu ma lua ca lumea evolueaza ca asta nu e un raspuns ...dupa mine)....."assus"-ul sau popoul pe romaneste poate sa mai stea si inghetat ca doar nu racesti la rinichi.....navigatie iti iei cu ventuza in parbriz after market daca tii musai....cat despre diesel ....him ......bla,bla,bla.....si in 20 000 chiar gasesti o gramada de compacte si culmea spre uimirea ta chiar si cate una din clasa medie ....e adevarat benzina, cam entry level dar cu dotari suficiente zic eu daca nu ai cine stie ce pretentii....ideea este de cautat, de negociat , de cautat masini pe stoc, masini care zac nevandute....mai tine si de fler....arta negocierii
Uite spre exemplu am verificat la Toyota - Avensisul incepe de la sub 20 000 ...e adevarat 1,6 benzina.....dar dotarile ar multi un om modest.......uite Alta Kia Optima 20 346 euro DIESEL ...daca tii musai diesel....banuiesc ca aia 346 euro mai pot fi negociati cu dealerul etc, etc deci se poate ....aaa sa-i multumesc si pe iubitorii de nemtoaice ...Insignia incepe la 19 160 ....benzina, le luati nemetalizate.......SE POATE!
Iti dau exemplu, mi-am laut in mai 2015 Passat(masina de 9 luni vechime) navigatie si scaune incalzite si 25.000km de la reprezentata VW din Germania (stau aici) cu 16800E si am prins si un fel de Rabla si am mai primit reducere 3000€ pe masina veche.Tu vrei neaparat Seria 5/A6/E-Klasse de banii aia?sunt o gramada de masini ok pana intr-un an care se incadreaza in descrierea ta. Poate sa fie si un Megane si un Opel si altceva.Am avut si Logan nou luat in 2007 cu 9000E si a fost o super masina.Pana in 2015 in afara de revizii au mai fost reparatii neprevazte de vreo 300Lei.
@gibidon: pai eu ce ziceam? ca ori masina noua ori masina sh de 2-3 ani vechime. ce ti-ai luat tu se incadreaza la sh. si sunt de acord cu alegerea ta fata de un logan nou. vorbeam de clasa medie: passat, a4, seria 3, 508, laguna, masini pe care noi nu le iei sub 22000euro.
Cu 10.000 iti cumperi multe masini noi la oferta + tichet remat, nu neaparat Logan . Logan costa chiar mai putin. Spre exemplu cu 10.000 poti cumpara asa :
Citroen C-Elysse
Peugeot 301
Skoda Rapid
Seat Toledo
Seat Ibiza
VW Polo
Citroen C4 Cactus
etc.
Iar la 7-8000 de euro poate cea mai realista varianta ar fi un sh luat din Ro de nou, de la proprietar si acte in regula. Dar când la 8000 de euro iti sare in ochi un A4 de 12 ani in stare "impecabila", îl dai naiba de Focus sau Astra.
Spre exemplu, mai bine prefer sa iau un Ford Mondeo mai vechi dar intretinut bine si sa am parte de o siguranta si un comfort pe care Logan sau Rapid nu le ofera. Daca se strica ceva, pana la 10.000 cat ar fi una noua este tot loc de reparatii. Si sa nu credeti ca numai samsarii vand masini. Poti cumpara masina de la proprietari din Romania, care le-au cumparat de noi.
Am gasit unele, chiar mai vechi de 10 ani, care au avut un singur propietar, au stat in garaj si au fost intretinute excelent. Si nici argumentul asta cu groapa de gunoi nu-l inteleg. Nu inteleg de ce unii cred ca toti trebuie sa avem cele mai noi lucruri. Ca masinile uzate trebuie imediat aruncate. Ca trebuie sa ne aflam intr-o goana continua dupa lucruri noi, o goana care nu se termina niciodata pentru ca mereu apar alte lucruri noi.
Dar pentru ca spun asta sa nu credeti ca sustin idiotenia si mania SH-urilor, mai ales in randul tinerilor care in loc sa-si ia o masina mai decenta, prefera sa-si dea toti banii pe un E36 obosit si sa moara in el infasurati in jurul unui copac. Ce incerc sa spun este ca nu trebuie sa cadem intr-o extrema sau alta. Adica ori o ura totala a masinilor SH ori un fanatism pentru ele. Exista optiuni bune atat SH cat si noi ce pot fi gasite relativ usor, atata timp cat este vorba de o persoana echilibrata si cu capul pe umeri, nu un pusti teribilist.
Foarte frumos procedati !.
Si asta apropo de tabla groasa din trecut (cu dedicatie pentru cei peste 50-60 de ani): https://www.youtube.com/watch?v=mJ5PcWziXT0
Avea cam toate felurile de airbaguri imaginabile, avea centuri pretensionate si cu limitatoare de incarcare. Deformarea care are loc in celula de siguranta a masinii este extrem de mica. Eu nu vorbesc de tabla tare si aberatii de genul. Nu ai cum sa te faci chiselita intrauntru cand este retinut in scaun de centura pretensionata si cu limitator de incarcare, plus ca esti invelit in peste 10 airbaguri.
Pur si simplu nu ai cum. Masina nu se deformeaza in celula de siguranta si nu ai cum sa te faci chiselita cand esti tinut in scaun si protejat. Imi pare rau dar ce ai spus este o aberatie. Iti dadeam dreptate daca vorbeam de un Ford Mondeo din 97', care intradevar era slab la siguranta, dar unul din 2007 este excelent.
Si credema ca marimea conteaza pentru ca daca eu intr-un Ford Mondeo care cantareste 1600 de kg gol intru frontal intr-un Hyundai i20 care calatoreste la aceiasi viteza dar are doar 1200 de kg, Hyundai-ul va fi aruncat in spate si pasagerii vor resimtii forte mult mai mari decat cei din Mondeo. Datorita acestui lucru, chiar si celulal de siguranta din Hyundai s-ar putea deforma.
Marimea nu conteza cand compari o masina din '90 si una din 2010, dar masinile facute dupa 2005 sunt extrem de solide si extrem de bune la siguranta. Nu se deformeaza si pasagerii sau protejati bine inauntru. Citeste raportul Euroncap si convinge-te singur:
http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/ford/mondeo/15720