DOI PILOŢI, UN CLIO DE RALIU ŞI UN CIRCUIT DE MACADAM
Cei doi piloţi au testat Clio RS-ul lui Sebastian Barbu pe traseul de macadam de la circuitul Topcross TCS din Ciolpani. În primă fază, Salvatore Arcarese a jucat rolul de copilot, fiind vorba despre prima sa experienţă pe macadam. În cadrul acestei faze, Salvatore a primit indicaţii de la pilotul sibian şi i s-a explicat rolul copilotului dintr-o postură cu adevărat elocventă. Apoi, cei doi piloţi au făcut schimb de locuri, fiind rândul lui Salvatore să guste emoţiile pe care le poate oferi cea mai sportivă versiune a lui Clio II oferită vreodată pe piaţă.
„A fost o experienţă complet diferită faţă de tot ceea ce am întâlnit eu în cursele pe circuit. Sincer, nu mă aşteptam să-mi placă atât de mult. Maşina derapează mult mai mult decât pe circuit şi, acum că am savurat această primă experienţă, mi-ar placea să merg la un raliu”, povesteşte Salvatore despre prima sa experienţă pe macadam la bordul unui model de competiţie.
Sebastian Barbu, pilotul care concurează cu Clio-ul din imaginile alăturate, spune că Salvatore s-a descurcat bine la volanul maşinii sale de competiţie, completând "sunt sigur că îl vom vedea curând pe Salvatore într-o maşină de raliu după această experienţă". Sebastian Barbu a debutat în CNR în 2009, în postura de copilot. În 2010, a schimbat rolul şi a devenit pilot, concurând cu Dacia Logan în cupa monomarcă din CNR. Finalul sezonului competiţional 2010 a consfinţit obţinerea locului întâi în clasamentul debutanţilor. Al doilea sezon al lui Barbu în CNR, parcurs tot la bordul unui Dacia Logan, a adus locul cinci în clasamentul Cupa Dacia.POVEŞTILE LUI SALVATORE
În timp ce Sebastian Barbu se pregăteşte pentru etapa CNR programată săptămâna viitoare, Raliul Deltei, Salvatore Arcarese se pregăteşte pentru a doua etapă a sezonului din Eurocup Clio. Pilotul din Sibiu spune că s-a reacomodat cu Clio-ul său de competiţie şi este încântat să participe în etapa de raliu care a lipsit vreme de două decenii din Campionatul Naţional de Raliuri, etapa introdusă în calendarul pentru 2013 şi programată pentru weekend-ul viitor.
Salvatore ne-a povestit câteva amânunte din interior despre Eurocup Clio, competiţia mono-marcă a RenaultSport. Tânărul pilot de origine italiană ne-a spus că acest sezon este unul de acomodare, atât pentru RenaultSport, cât şi pentru piloţii implicaţi, deoarece vorbim despre o maşină complet nouă, versiunea de competiţie a noului Renault Clio 4 RS, care vine cu numeroase modificări faţă de predecesorul său.
Mai precis, noua versiune de competiţie a lui Clio este mai înaltă, fiind o diferenţă evidentă între garda minimă la sol a noii generaţii şi garda minimă la sol a generaţiei precedente. Aceasta aduce neplăceri pe vibratoarele de la marginea şi interiorul virajelor, în conjuncturi nefericite fiind posibilă o răsturnare, spune Salvatore. În ceea ce priveşte sistemul de comandă al transmisiei, Salvatore spune că nu există nicio problemă cu noul sistem care are padele pe volan, perioada de adaptare de la clasicul levier montat pe coloana de direcţie nefiind atât de lungă. O altă necunoscută vine la nivelul sistemului de frânare, următoarea etapă urmând să le permită piloţilor să-şi aleagă plăcuţele de frână, 25 din 40 de concurenţi ai primei etape întâmpinând o încălzire exagerată a frânelor în urma primei curse din sezon, de la Imola.COPILOT PENTRU O CLIPĂ
Sesiunea de teste a fost deschisă cu "tradiţionalele" plimbări în dreapta pe care le oferă piloţii la shakedown, ocazie cu care ne-am putut urca în dreapta lui Sebastian Barbu pentru câteva clipe de acţiune la bordul unui Renault Clio RS modificat pentru raliu. Nu eram pentru prima dată la Ciolpani şi nici pentru prima dată într-o maşină de raliu, dar senzaţiile plăcute nu au întârziat să apară, modelul franţuzesc arătând că încă poate să ne aducă zâmbetul pe buze şi când stăm în dreapta, semn că revizuirea completă aplicată de mecanici a fost de succes.
În comparaţie cu un Clio R3, un alt model de competiţie al cărui scaun din dreapta l-am ocupat preţ de o superspecială, RS-ul lui Sebastian Barbu are ceva mai puţini cai putere şi nu este echipat cu o transmisie secvenţială, ci cu o cutie cu craboţi în sistem H, care permite schimbarea fără ambreiaj între treptele 3-4-5-6, în ambele sensuri.
Pentru prima treaptă, marşarier şi trecerea din 1 în 2 şi din 2 în 3, se foloseşte ambreiajul, ultima schimbare fiind, mai mult, o măsură de protecţie a transmisiei pe termen lung. Diferenţa se simte şi la accelerare, R3-ul fiind sensibil mai "forţos". Suspensia este comparabilă, atât din punct de vedere al senzaţiilor percepute pe macadam, cât şi din punct de vedere conceptual, ambele versiuni ale lui Clio RS destinate raliurilor având suspensii de macadam/asfalt (în funcţie de suprafaţa predominantă a competiţiei, desigur), iar întâmplarea a făcut ca ambele experienţe trăite de mine la bordul celor două modele să se deruleze pe macadam, pe un traseu folosit drept superspecială, în dreapta unui pilot de raliu, de unde şi comparaţia de mai sus.FOTO ŞI VIDEO | Mircea Ciolpan
Comentarii (0)