Mitsubishi risca să intre în faliment în urma scandalului trucării testelor de consum în care este implicată în Japonia, ca urmare a scăderii valorii de piaţă cu 43% într-un interval de numai o lună şi a compensaţiilor majore pe care va trebui să le plătească.
În mod ironic, micul producătorul japonez va fi salvat chiar de Nissan, constructorul care a dezvăluit întreaga operaţiune de falsificare a testelor de consum.
Nissan a anunţat joi dimineaţă achiziţionarea unui pachet de 34% din acţiunile Mitshubishi pentru 2.2 miliarde de dolari, prin care devine astfel acţionarul principal al constructorului. Înţelegerea va fi semnată oficial cel târziu în 25 mai, iar Nissan va avea dreptul de a nominaliza patru directori în consiliul de administraţie al Mitsubishi. În plus, unul dintre directori poate deveni chiar preşedintele Mitsubishi. Alianţa dintre cei doi constructori vizează o colaborare pentru platforme comune, producatie comună, dezvoltare tehnologică şi reducerea costurilor.
O astfel de tranzacţie ar fi în beneficiul ambelor părţi. Mitsubishi ar obţine o infuzie de cash necesară pentru a acoperi despăgubirile pe care va fi nevoită să le acorde, estimate la circa 1 miliard de dolari. De cealaltă parte, Nissan are nevoie de Mitsubishi, întrucât acesta din urmă produce minicarurile Dayz şi Dayz Roox sub sigla Nissan.În prezent, segmentul minicarurilor deţine 40% din piaţa auto japoneză, astfel că Nissan nu-şi permite să iasă din joc, mai ales că nu dezvoltă niciun minicar propriu. În plus, Nissan ar profita şi de vânzările foarte bune înregistrate de Mitsubishi în Asia de Sud-Est.
Via Automotive News (inreg.)
I-au dat in gat ca sa ii cumpere ieftin
http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-chemat-in-judecata-de-clienti-in-sua-emisiile-din-teste-nu-70415.html
http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-si-bmw-acuzate-de-depasirea-emisiilor-de-oxid-de-azot-reactia-68213.html
http://www.automarket.ro/stiri/dupa-dieselgate-potopul-630000-de-masini-mercedes-opel-porsche-audi-70655.html
ALO GCD, adica MAdalina, gura mica pasarico....
Da stiu tu esti boul de madalina care esti prost ca noaptea.
Cat despre nissan ce pot spune, bulangii pana la capat .
Te văd că ești bine informat, știi când apare noul LS?
Mai bine sa iti fie mila de tine si de viata ta.....nu de giganti ca cei enumerati de tine mai MADALINESCU !!!
Eu sper ca Nissan isi va baga mainile prin modelele din Japonia. Sau ma rog, Asia. Pentru Europa eu sper sa ramana aceleasi aliante si sa mearga mai departe colaborarea cu PSA. Sau mai mult, sa lanseze mai multe modele comune cu PSA. Desi, daca Nissan va avea dreptul sa-si bage mainile prin Mitsu, e posibil ca aceasta alianta sa nu mai dureze prea multi ani.
Partea cea mai si cea mai proasta pe care o vad este ca bugetul Frantei va contribui nu doar la gaura neagra numita nisan, Pe lista apare acum si mistubishi. Seful cel mare, don carlo, se va ingriji personal de treaba asta.
Te pui?
In comuna la el nu prea sunt farmacii deschise la ora asta.
Voinicule, eu te sfatuies sa-ti suni neaparat rudele sa-ti ofere cate un vot pozitiv de pe al lor device. Chiar acum voi da si eu mesaj la toti ce 5000 de prieteni de pe pag. de socializare sa-mi ofere 5k de voturi ce zici ? Te tine ?
Mafia, ți-am mai cerut și altădată să te descotorosești de Mărsăidis Bănz, Biemdabăliu și Folțfagăn, să lași și monologul (tu-tu, adică tu cu “sosiile” tale) și să te ȋncumeți la un eseu sau orice altceva acolo care să mă edifice asupra capacităților tale reale, dar și asupra disponibilității tale de a conferi obiectului pasiunii care te domină o aură de credibilitate. Ei, cât să mai aștept?
Mitsubishi Motors…Regret enorm că a ajuns la terminusul hărăzit de istorie (iată că, ȋn automobilism, păcatul – indiferent dacă este mărturisit sau ascuns – tot păcat rămâne, numa’ bun de oprobriu și ȋncă ani la rând, nu?). Nu cred că mă hazardez afirmând că cele mai potente motoare de 2 litri turbo i-au aparținut lui Mitsu, adevăr cu atât mai savuros cu cât firma japoneză și-a conceput singură turbocompresoarele. Luna trecută, Zărne povestea că de pe mașinile lui Mitsu pică aia și aialaltă. Straniu – de exemplu, britanicii apreciază foarte mult Lancer, care, ȋntre 1997 și 2012, a figurat ȋn capul listei celor mai fiabile mașini declarate de ei, dar nici acum nu stă rău, fiind al doilea cotat după Honda Jazz (pe locul al treilea vine Vauxhall/Opel Agila, care, după cum se știe, provine dintr-un Suzuki, prin urmare a-i cânta prohodul industriei auto nipone constituie un risc pe care sper că-l ȋnțelegi, Zărne, dincolo de ȋnverșunarea ta personală, mai mult sau mai puțin justificată…).
PS: "Platforme comune", "reducerea costurilor"...Exact ce doream să văd/aud :D
Îi cânţi prohodul degeaba. Mitsubishi se va pune pe picioare.
Nissan nu investea altfel în acţiunile Mitsubishi. Carlos Ghosn nu bagă bani aiurea, decât dacă ştie că implică consolidare şi iese cu profit pe termen lung. Nissan a cumpărat peste 33% din acţiuni, deci este factor de decizie şi de conducere. Cred Mitsubishi o va duce bine că o altă marca din cadrul Alianţei Renault-Nissan.
Toate marcile din grup sunt pe crestere in zonele lor de influenta.
Ghosn nu cred ca e cazul sa fie ridicat in slavi. Pana la urma a mai pus-o de o afacere. Atât si nimic mai mult. Oricum aceste influente sper sa rămână doar in Asia sau Japonia.
Apropo, chiar moare careva dintre grangurii planetei de grija mediului sau, ȋn realitate, asistăm la o propagandă camuflată de orientare panteist-gnostică?
Este bolnav saracul , ii faceti un bine!
Totusi Automarket ar trebui sa faca ceva cu votarea multipla a unor copii precum zarnesteanu, sa baneze jignirile, comentariile repetitve si obsedante. Ce mi-e zarnasteanu, ce mi-e Sergiu.Andrei ?
Trebuie sa fie un forum in care argumentele sa fie la putere.
Nu mascareala lui zarnesteanu, madalescu, Sergiu.Andrei sau mai stiu eu cine altcineva...