Popularitatea saloanelor auto scade vertiginos în întreaga lume, pe măsură ce constructorii preferă să aloce bugete pentru evenimente proprii de lansare a noilor modele, în timp ce clienții finali pot fi atrași prin numeroase alte canale de comunicare, în special pe internet.
Salonul Auto de la Detroit nu face excepție de la această regulă, iar presa internațională speculează de mai mult timp că una dintre soluții este mutarea evenimetului care are loc în mod tradițional în luna ianuarie.
Presa americană anunță că organizatorii au decis în cele din urmă ca, începând cu ediția din 2020, salonul auto să aibă loc anual în luna iulie. Chiar dacă de regulă pe timp de vară numărul vizitatorilor ar putea avea de suferit, principalul avantaj este reprezentat de posibilitatea de a organiza diverse demonstrații în aer liber, inclusiv cu modele nou lansate, cu mașini cu funcții autonome sau pentru prezentarea unor tehnologii inovatoare.
În acest fel, salonul se va apropia din punct de vedere al conceptului de Goodwood Festival of Speed din Marea Britanie, unul dintre cele mai apreciate evenimente dedicate industriei auto și sporturilor cu motor.
Un anunț oficial pe marginea acestui subiect este așteptat în 24 iulie.Mercedes, BMW și Audi au anunțat deja că nu vor participala Salonul Auto de la Detroit de anul viitor și se anticipează că și alți constructori vor lua o decizie similară.
Pentru moment, cel mai afectat salon din punct de vedere al prezenței constructorilor va fi cel de la Paris din luna octombrie, în condițiile în care există deja cel puțin 14 producători care au confirmat că nu vor onora prezenta. Printre ei figurează constructori de volum precum Volkswagen, Ford, Opel, Nissan sau Fiat, dar și constructori premium precum Volvo și Infiniti.
Via Automotive News
Comentarii (4)