Constructorii auto au început să întoarcă spatele saloanelor auto tradiționale, iar ediția din acest an a evenimentului programat la Frankfurt în luna septembrie nu face nici ea excepție. Cu numai câteva săptămâni înainte ca Salonul Auto din Germania să-și deschidă porțile pentru presă și public, nu mai puțin de 9 cnstructori au decis să nu participe cu stand propriu.
Pe listă se află mărci de volum precum Nissan, Peugeot, Fiat și Mitsubishi, dar și producători premium precum Volvo, Infiniti și DS. În plus, pe lângă Fiat, din cadrul Grupul Fiat Chrysler nu vor fi prezente nici mărcile Jeep și Alfa Romeo. În total, acești 9 constructori asigură circa 20% din vânzările de mașini noi din Uniunea Europeană.
Tendința de a renunța la participarea la saloanele auto este justificată de mai mulți factori. Pe de o parte, costurile de închiriere a standurilor au crescut foarte mult, iar mulți producători preferă să investească sume semnificativ mai mici pentru diverse proiecte în mediul digital, cu care pot ajunge la un public țintă mult mai numeros.
În plus, lansarea unui model în aceeași zi cu numeroasi alți rivali prezenți pe piață diluează mesajul, astfel că unii producători încep să pună accentul pe propriile evenimente în alte perioade ale anului.
De altfel, chiar dacă sunt prezenți la un salon auto, mulți constructori încep să prezinte imagini și detalii complete ale unui nou model cu câteva săptămâni înainte de lansarea oficială. "Aș pune în îndoială conversia dintre numărul de vizitatori și tranzacțiile cu mașini. Pun pariu că mulți clienți se bucura să-și facă cercetările online", spune un analist de la compania de analiza IHS Markit.Via Motor1
Comentarii (0)