Perioada de criză prin care trece Franţa şi îngheţarea salariilor muncitorilor francezi ai mărcii Renault au făcut ca cei 27.500 de euro pe zi pe care i-a câştigat Carlos Ghosn în 2012 să fie consideraţi "un salariu excesiv" de oficialii guvernului din Hexagon.
Esential
27.500
de euro pe zi a câştigat Carlos Ghosn în fiecare zi a anului fiscal 2012 din postura de CEO Renault şi Nissan.
Carlos Ghosn, preşedintele
Renault-
Nissan, se află sub criticile presei din Franţa după ce oficialul brazilian a anunţat salariul său de la Renault în anul fiscal 2012: 2.47 milioane de euro. Cifrele au fost anunţate în contextul în care muncitorii Renault din Franţa au fost anunţaţi că vor avea salariile îngheţate, iar numărul angajaţilor mărcii franceze este redus. Mai mult, anunţul conform căruia Carlos Ghosn este cel mai bine plătti CEO din Japonia are darul de a pune paie pe foc într-o discuţie deja aprinsă în Hexagon.
"Salarul lui Carlos Ghosn este excesiv", a declarat Arnaud Montebourg, ministrul Industriilor din Franţa. Conform cifrelor oficiale, Carlos Ghosn a câştigat 2.47 de milioane de euro pentru funcţia de CEO Renault şi alte 7.6 milioane de euro (988 de milioane de yeni) pentru cea de CEO Nissan.
Spre comparaţie, CEO-ul Toyota, Akio Toyoda, a primit în anul fiscal 2012 doar 1.4 milioane de euro (184 de milioane de yeni), iar CEO-ul Honda, Takanobu Ito, a câştigat în aceeaşi perioadă 1.1 milioane de euro (145 de milioane de yeni).
via Automotive News (înreg.)
De acord cu tine, dar in privinta politicienilor gresesti. Cam toti politicienii sunt nesimtiti, nu doar cei francezi. Ca sa nu mai vorbim de scursorile de la noi. Altfel, n-ar exista politica, n-ar exista razboaie, n-ar exista criza etc. Stim cu totii ca politica e curva, nu? Pai si atunci cum altfel ar putea fi politicienii?
De acord, m-am referit la cei francezi aici, dar stai linistit ca nu ma gandeam ca cei de la noi ar fi altfel, cei de la noi sunt si mai nesimtiti, in Franta tot au mai facut ceva, chiar nu se compara.
Salariul este suma primita lunar indiferent de performanta.
Dar este bine stiut ca CEO's primesc un % din performata firmei pe care o conduc.
Aceste 2 moduri de plata trebuie sa fie foarte distincte si clar comunicate.
In general presedinti de firma fac mai mult din procentaj decat din salariu.
Si politicieni nu au ce sa se bage in treaba firmelor private.
Dar stai ca Renault e firma de stat.
Statul francez are o participatie de 15% la Renault, restul de 85% fiind impartita intre Nissan si alti actionari. Asta NU inseamna ca Renault e "firma de stat" . Confunzi GMC cu Renault, unde GM e detinuta in proprortie de peste 60% de stat, ceea ce nu-I cazul la Renault.
@Misha
Daca Ghosn avea o mentalitate diferita de cea a japonezilor nu putea face absolut nimic pentru Nissan, asa ca ce scrii tu este "deplasat".
Ceva constructiv nu puneti... Carlos Ghosn are multe opinii de interes general, chestii competente de perspectiva, dar voi alegeti sa citati politicieni francezi si articole selectate dupa bunul plac din presa internationala. N-ar strica sa iesiti putin din sablon.
http://www.youtube.com/watch?v=yPCt7mu-pb0
Driving Technology: Autonomous Vehicles, Connected Cars and the Future of the Automobile