După ce Jerome Olive, directorul general Dacia, a cerut dublarea timbrului de mediu pentru Euro 3 şi Euro 4, de la Mioveni vin noi ameninţări de protest. De această dată din partea salariaţilor companiei.
Potrivit Mediafax, sindicaliştii constructorului român vor să pună în scenă acţiuni de protest prvind normele de aplicare ale noului timbru de mediu. Gestul de protest vine din convingerea că noua taxă va duce la scăderea vânzărilor de autoturisme noi şi la declinul pieţei autohtone, şi aşa greu încercată în 2012, când s-a înregistrat o contractare de 18 procente.
Nicolae Pavelescu, preşedintele Sindicatului Automobile Dacia, a declarat pentru Mediafax: "Nu ne este indiferent cum apare taxa de mediu. În condiţiile în care nu suntem reprezentaţi de actualii guvernanţi, am votat în adunarea generală acţiuni de protest, mitinguri şi alte forme la care vor participa mii de oameni. Nu ne este indiferent de ceea înseamnă Dacia pentru România şi care este respectul guvernanţilor pentru noi.
Sindicatul Autoturisme Dacia consideră că aplicarea noului timbru de mediu va conduce la continuarea scăderii vânzărilor de autoturisme noi şi în anul 2013 şi va avea consecinţe negative asupra producţiei din România, asupra numărului locurilor de muncă şi asupra salariaţilor care îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu”.Sindicaliştii nu se vor opri aici. În viitorul apropiat ei vor organiza proteste la adresa Guvernului, proteste care vor culmina cu un mare miting, la care vor participa atât sindicaliştii cât şi familiile lor. Salariaţii se tem de şomaj, după cum declară, tot pentru Mediafax, un angajat al uzinei de la Mioveni.
”Aşa cum s-a discutat şi în Adunarea Generală, noua taxă de mediu va afecta locurile de muncă de la Dacia. Aşa cum spunea şi conducerea fabricii, se pot face şi disponibilizări pentru că piaţa din ţară este moartă. Ne temem de şomaj şi nu vrem ca acest timbru de mediu să se aplice în această formă, ea trebuie să sufere nişte modificări esentiale în favoarea producătorilor de maşini noi, nu a importatorilor de maşini uzate”, susţine salariatul.
via Mediafax
Pai daca astia ameninta cateva mii noi restu care suntem milioane nu trebuie iesit in strada ca sa ne opunem ticalosiei.Clar nu este o tara SANATOASA LA CAAAPPP!!
Sunt sigur ca francezu i-a obligat sa iasa si sa ameninte.
Unde sunteti tata milioane.
V-ati numarat intre voi cativa tigani care vindeti prin targuri cotete pe roti si ati ajuns la concluzia ca sunteti milioane.
Te referi la Logan euro 3? Daca da, ai mare dreptate, daca te duci prin targuri o sa vezi ca e plin de Logan-uri. O sa sara acum "nationalistii" ca sunt de acord cu asta, dar sa explice borfasii de la sindicate cum afecteaza pe toti salariatii Dacia aceste masuri cand ei vand peste 90% din productie in afara Romaniei, cel mult vor afecta cateva sute de salariati, pt ei sa se dea peste cap toata piata auto? Protectionismul este una, incercarea de a impune un monopol este altceva, si sa arate unii unde au propus asa ceva in Franta, cu tot nationalismul lor. Salariatii Dacia sunt masa de manevra pt francezi, si normal ca multi sunt de acord cu asta, nu ma mira.
P.S
Si eu tampit ca ma pun la mintea unuia care nu ai ce sa ii ceri!
Daca nu ai inteles nimic, nu conteaza, scoate capu din noroi si o sa vezi in ce tara traiesti!
Mai mult ti-o si confisca, daca incerci sa fentezi "romaneste" statul danez. Stiu asta de la un coleg de munca patit.
Mai mult o cautare pe aceasta tema te pune pe ganduri de cum poate un stat sa functioneze ceas.
http://danrum.wordpress.com/2009/04/06/masini-in-danemarca/
"Un rezident sau cetatean danez nu are dreptul sa conduca pe teritoriul Danemarcei masina inregistrata in alta tara decit in cazuri speciale.
1. Cind proprietarul masinii se afla in masina
2. Cind masina e inchiriata in alta tara si se afla in tranzit."
Adica nu exista libertatea de a cumpara orice masina iti doresti?
Trebuie sa existe constrangeri?
Ma bucur enorm ca unde sunt eu masinile clasice sunt apreciate si respectate si chiar protejate de lege.
Scuzati-ma, dar de 8000 euro gasesti masini de 3-4 ani care nu se compara cu Logan si inca sunt in garantie (gen Kia C'eed sau Hyundai i30) sau care tocmai inca au iesit si sunt masini cat se poate de serioase, inclusiv Megane 3, ca tot vorbim de curtea" lui Renault.
Dacia este o marca low cost, dar totusi nu s-a umblat la capitolele care sa te "gadile undeva la inima" sa te faca sa ti-o doresti. Acum cativa ani spuneam tot aici ca Dacia se vinde in primul rand ca e noua, nu ca ti-ai dori-o neaparat. Poftiti dovada!
Puteau sa faca o schema care sa fie pe placul tuturor si noi sa fim mintiti frumos si sa avem si banii luati...
Concret: la prima inmatriculare se lua drept model emisia de CO2. Se impartea pe clase de emisii de la A++ la G. Se stabilea o clasa care sa aiba taxa ZERO (de exemplu A cu emisii intre 111 si 130 g/km).
Iata si un model:
Autoturisme
0-50 g/km -3.500,00 €
51-65 g/km -1.000,00 € -10 EUR/ gram emis
66-80 g/km -500,00 € -10 EUR/ gram emis
81-95 g/km -250,00 € -10 EUR/ gram emis
96-110 g/km -100,00 € -5 EUR/ gram emis
111-130 g/km 0,00 €
131-140 g/km 100,00 € +5 EUR/ gram emis
141-155 g/km 250,00 € +10 EUR/ gram emis
156-175 g/km 500,00 € +10 EUR/ gram emis
176-200 g/km 1.000,00 € +20 EUR/ gram emis
201-225 g/km 2.000,00 € +20 EUR/ gram emis
226-250 g/km 3.500,00 € +25 EUR/ gram emis
>251 g/km 5.000,00 € +35 EUR/ gram emis
Ce am afisat este pe principiul "poluatorul plateste" ca tot se face referire des la asa ceva.
Daca mi-as lua masina cu putine grame de CO2 ar fi normal sa fiu premiat... si cine vrea o masina clasa SUV, sport, lux cu motor mare sa plateasca taxa mare, chiar daca-i masina noua.
Acelasi principiu si la masinile second hand INDIFERENT DE NORMA DE POLUARE.
Si tot se plangea lumea cu nu stiu (nu pot) sa determine CO2 la masinile foarte vechi.
E simplu: o masina daca arde 1 litru de combustibil emite 23.2 g/ km de CO2. Si in cartea de identitate este trecut consumul...
Asta la prima inmatriculare; mai departe se poate face timbru de mediu anual care sa aiba o formula care sa contina urmatorii parametri: norma de poluare, vechimea, cilindreea. Cu cat e masina mai veche sa creasca taxa de timbru.
In mod automat determina achizitia unei masini mai noi si toata lumea ar fi mai fericita; sigur treaba ar merge NATURAL.
Nici producatorii nu s-ar mai plange ca dau oameni afara nici piata nu ar mai fi blocata.
Ce ziceti de mica mea nebunie?!!
... DE PARCA CRESTEREA CU 5% A VANZARILOR IN ROMANIA AR SALVA VRE-UN LOC DE MUNCA ... wtf?
eu sunt de acord cu colegii mei care au propus interzicerea inmatricularii de masini folosite in romania .. fara discriminare frate - vrei masina o iei noua... nu o mai vrei o casezi si gata :)
Vanzarea de masini o regleaza piata si nu o taxa protectionista aberanta. Am avut Logan acum cativa ani, mai au si cei din familie. Concluzia dupa folosirea a 3 Loganuri este ca e o masina "subtire" rau, care imbatraneste si troncane repede, iar dupa 20-30.000 de km ai imprsia ca ai revenit la Dacia 1310. Da, nu cad piesele de pe ea (desi la unul la 50mii s-a rupt roata) si e relativ fiabila dar doar atat.
In rest mai bine s-ar razgaia angajatii la frantuzi sa ia masuri sa fie masinile mai competitive.
Acum daca tu vrei sa dai bani ca asa consideri exista si alte cai de exemplu donatie catre fundatii pentru ajutorarea copiilor bolnavi.
Chestia asta inventata de ai nostri se vede de la o posta ca-i doar un bir si atat. De gura UE, au bagat si coeficientii aia de CO2, dar au avut grija sa construiasca formula in cel mai tipic stil romanesc, incat sa bulerseze piata pentru interesele lor.
Iar lumea comenteaza, dar nu face nimic. Si stiti de unde pleaca? De la societatea civila. Nu vom fi niciodata in stare, ca natie, sa ne organizam in 'sindicate' civile, sa ne alegem liderii care sa negocieze si sa bata cu pumnul in masa guvernantilor si sa fim uniti in decizii. Cum ar fi, un boicot general al soferilor sau proprietarilor de masini: nimeni nu plateste nici un impozit auto pe anul asta, de exemplu. Sau paralizam strazile oraselor cu blocaje, cum au facut agricultorii francezi sau greci de au blocat tara cu saptamanile si, drept rezultat, au niste subventii cat casa.
N-o sa se intample asta niciodata pt ca fiecare isi vede de interesul propriu, cu nici un fel de respect pt cel de langa el/ea sau pt cursul tarii in general.
.Acum imping angajatii in strada ca sa forteze guvernul sa -i favorizeze ,marind taxele pentru orice alt tip de automobil in afara de Dacia lor.Cred ca fabrica Renault-Dacia a primit d-ea lungul anilor prea multe facilitati.Acum este perioada de criza,trebuie sa sufere si ei.Daca ar scadea preturile poate ca le-ar creste vanzarile.
Pe de alta parte tot ei au recunoscut ca in tara se vinde sub8% din productia lor, deci un procent destul de mic.
Sunt niste mangafale care au facut presiuni permanent asupra guvernului ca sa-i favorizeze.