Miercuri, 15.02.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Boem. Special. Elegant. Sunt trei atribute pe care i le poţi acorda cu uşurinţă noului Citroen C5 facelift. Când vine însă cu motorul diesel de 3.0 litri şi 240 de cai ar fi indicat să căutăm atribute de genul "Nervos". "Baritonal". "Dinamic."
Citroen C5
3.0 V6 HDi 240 Exclusive auto
- Pret de pornire 22.340 €
- Pret model testat 38.531 €
- Taxa auto 798 €
Motor / Transmisie
Citroen a vrut să se asigure că nu va avea rival pe această felie a segmentului, cea a dieselurilor potente. Aşa că s-a grăbit să înşurubeze bine sub capota lui C5 un diesel ce poate concura fără probleme cu motoare similare din segmentul premium.
Este vorba despre V6-le de 3.0 litri şi 240 de cai putere, un motor pe care mulţi şi l-au dorit, dar pe care puţin l-au şi reuşit. Din fericire, francezilor le-a ieşit.
Deşi ar mai avea nevoie de 50 de Nm în plus, pe lângă cei 450 deja existenţi, pentru a se bate cu omologii de la Audi şi BMW, motorul este extrem de vioi, debordând de energie de fiecare dată când apeşi pedala de acceleraţie. Sedanul nu dă semne de oboseală. Noi l-am testat pe un carosabil acoperit uneori cu zăpadă şi s-a arătat la fel de pofticios când a venit vorba de drum întins.
Transmisia cu şase trepte, destul de liniară, oferă un răspuns bun, însă nu excelent. Poate doar atunci când alegeţi funcţia Sport, impulsul acceleraţiei este mai bine perceput.
În ceea ce priveşte sunetul cilindrilor? Face toţi banii, chiar dacă nu egalează simfonia compozitorilor germani.
Consum
Ca orice constructor, Citroen este optimist atunci când anunţă valorile consumului. Cei 10.2 litri în ciclu urban se transformă repede în 12 sau chiar 13 litri/100 km, mai ales atunci când te lupţi cu zăpadă, ambuteiaje şi temperaturi extrem de scăzute.
În afara oraşului, lucrurile iau o întorsătură plăcută, consumul resimţit de noi oprindu-se la 7 litri, în condiţiile în care asfaltul proaspăt scăpat de zăpadă nu ne-a permis să mergem foarte tare. Socotit în termeni generaşi, consumul este unul decent, având în vedere că stăpâneşti 240 de cai, iar alte modele cu puteri simţitor mai mici, obţin valori de consum apropiate.
Performanţe
Ca şi în cazul consumului, versiunea testată de noi pe Citroen C5 nu are rival în segmentul mediu de volum. Ar trebui să ne uităm înspre Audi, BMW şi Mercedes pentru a găsi un omolog pe măsură.
Este greu să compari dieselurile lui Passat şi Mondeo cu un C5 care accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde. Viteza maximă se opreşte la un, suficient pentru România, 240 de km/h.
Interior
Întotdeauna am fost de părere că Citroen poate emite pretenţii premium atunci când optezi pentru echiparea Exclusive, la care mai adaugi o serie de opţionale de fineţe. Vorbim de o cu totul altă maşină decât versiunile inferioare. Gata să îţi gâdile simţurile şi să îţi mângâie ego-ul.
Păşeşti cu grijă, să nu murdăreşti covoraşele moi şi nici inserţiile de aluminiu ale pragurilor. Pielea fină îmbracă bordul, lăsând loc doar unor cusături fine, îmbinate perfect. Ridici ochii spre plafon şi te intâmpină o alcantara moale şi plăcută.
Planşa de bord este animată de un ecran LCD înglobat perfect, care devine însă prea încărcată în partea inferioară, unde există un amalgam de butoane. Ergonomia funcţiilor nu este excelentă, însă scaunele sunt mai confortabile decât fotoliile de acasă.
Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri. Pe bancheta din spate pot călători trei adulţi fără probleme, spaţiul pentru picioare fiind în limite normale.
Portbagajul înghite doar 439 de litri, o valoare cam mică pentru un sedan din acest segment, unde Passat şi Mondeo oferă peste 500 de litri.
Preţ de achiziţie
Citroen C5 este o maşină pentru romantici. Nu veţi vedea foarte multe pe stradă pentru că nu toţi se lasă impresionaţi de spiritul boem. Pragmatismul german învinge de multe ori.
Dacă vă încadraţi totuşi în prima categorie trebuie să ştiţi că C5 pleacă de la 22.340 de euro. Însă pentru a trăi emoţia şi spiritul adevărat al sedanului, trebuie să priviţi dincolo de pragul de 30.000 de euro.
O echipare Exclusive şi motorul de 3.0 litri au urcat valoarea exemplarului testat de noi la 38.531 de euro. Punem la socoteală şi pachetul de piele care îmbracă bordul, senzorii de parcare, sistemul de navigaţie şi ajungem la peste 40.000 de euro.
O sumă frumuşică, pe care o vezi mai degrabă în segmentul premium. Rivalii sunt ceva mai accesibili. Ford Mondeo pleacă de la 21.700 de euro şi se opreşte la 30.450 de euro, în timp ce VW Passat porneşte de la 20.937 de euro şi se opreşte la 36.358 de euro, în versiunea V6 FSI de 300 de cai.
Foarte aproape de Citroen C5 ajunge şi Peugeot 508, mult mai sărac în cai putere şi cu o echipare nu aşa generoasă. Deşi C5 pare scump, dacă ne gândim că Citroen este singurul care oferă cel mai puternic diesel din segment, valoarea este pe deplin justificată.
Siguranţă
Testat de EuroNCAP în 2009, Citroen C5 a dovedit tuturor că ţine mult la viaţa pasagerilor săi. Cele 5 stele garantează protecţie sporită pentru pasagerii adulţi în cazul uni impact frontal sau lateral. Francezul a punctat bine şi la capitolul sisteme de siguranţă.
Şi pentru ca ecuaţia să fie completă, trebuie să ştim că C5 vine cu şapte airbaguri, printre care şi airbag pentru genunchii şoferului, centuri pretensionate, tetiere active, dar şi o armată de senzori cu abrevieri care mai de care mai întortocheate, dintre care cei mai cunoscuţi sunt ABS şi ESP.
În lista de opţionale găsiţi airbaguri laterale pentru locurile din spate şi un avertizor de depăşire a benzii de mers, care vibrează în scaun ori de câte ori nu menţineţi traiectoria corectă.
Ţinută de drum
Deşi dispune de 240 de cai putere, Citroen s-a gândit că resursele vor fi folosite cel mai bine pe o traiectorie liniară. Asta pentru că suspensia pneumatică a modelului francez se achită cu succes de confortul pe distanţe lungi însă poate fi puţin ezitantă pe segmentele de drum cu viraje.
Suspensiile sunt gândite pentru a-ţi crea o senzaţie de plutire, de detaşare completă. Ai senzaţia că maşina pluteşte deasupra asfaltului, asemeni trenurilor magnetice. Confort deplin, cum găseşti doar în segmentul sedanurilor mari premium.
Citroen a pregătit însă şi o setare sport a suspensiei, care rigidizează puţin ţinuta de drum şi oferă o direcţie ceva mai precisă. Totul are însă un iz artificial, senzaţia de ruliu fiind resimţită în continuare în curbele mai strânse.
Suspensia pneumatică vine cu mai multe trepte de înălţime, despre care v-am mai vorbit. Foarte utilă a fost ultima treaptă, care a înălţat suficient de mult sedanul pentru a intra pe străzile greu încărcate de zăpada ultimelor săptămâni. Mai mult, găsirea unui loc de parcare devine o joacă de copii.
Vizibilitate
Atunci când foloseşti cea mai înaltă treaptă a suspensiei ai câmpul vizual al unui SUV. Dar cum nu o să poţi face asta decât în rare situaţii, trebuie să te mulţumeşti cu nişte oglinzi laterale frumos conturate şi destul de bine proporţionate. Luneta este destul de îngustă şi poate ridica probleme la parcări.
Ajută mult camera pentru marşarier şi senzorii de parcare. Pe timp de noapte, totul devine mai clar atunci când folosiţi luminile bi-xenon adaptive.
Tehnologie
C5 este ca o lampă fermecată. Cam tot ce-ţi poţi dori de la o maşină de segment mediu. Pe lângă numeroasele dotări enumerate la capitolul siguranţă, Citroen C5 vine cu o listă lungă de echipamente: geamuri, scaune şi oglinzi electrice, sistem multimedia cu navigaţie, scaune încălzite, sistem audio de înaltă fidelitate cu conexiune USB, senzori de parcare, lumină şi ploaie, precum şi climatizare bi-zonală cu detector de poluare.
Şi pentru că ţine să îşi răsfeţe toţi cei cinci pasageri, Citroen vine cu masaj pentru ocupanţii scaunelor anteriaore, masaj destul de timid ce-i drept, şi storuri laterale pentru intimitatea celor de pe bancheta spate.
Design
Citroen C5 este special. A fost şi este rebelul segmentului, un spirit nonconformist, cu un design aparte, menit să atragă doar publicul cu o anumită cultură. Liniile sale rămân la fel de proaspete, faceliftul recent ajutând doar la modernizarea uşoară a aspectului frontal, cu un set de lumini LED.
Şi pentru ca cei aproape 40.000 de euro să se justifice, exemplarul nostru a fost învelit într-o vopsea mată, pe cât de frumoasă pe atât de pretenţioasă. Sensibilă la orice atingere, nuanţa Noir Perla Nera Mat vine cu un teanc de instrucţiuni despre cum NU trebuie spălată maşina.
Pachetul estetic este completat de un set de jante Atlantique, de 18 inch, şi de două evacuări cromate, simbol discret al motorului de sub capotă.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor
- Motorul puternic
- Atentia la detalii
Nu ne-a placut
- Ruliul în viraje
- Portbagajul
- Luneta
Date tehnice - Citroen C5 3.0 V6 HDi 240 Exclusive auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie 2024)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie 2024)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie 2024)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
Citroen nu a adoptat aceasta configuratie si pe c5 deoarece pretul ar fi crescut considerabil din cauza transmisiei ZF care nu suporta decat 500 NM. Pentru versiunea 650 NM ar fi fost nevoie de o alta transmisie care ar fi ridicat pretul masinii si mai mult, plus ca 650 NM doar pe puntea fata nu prea sunt indicati...
Eu am o masina nemteasca dar nu pot sa nu admir ceva ce este frumos si bine construit, e o masina superba, facuta mai ales pentru autostrazi (confort + v6 rafinat). Felicitari Citroen si la cat mai multe masini de genul acesta.
Dar s-a mai lovit cineva de urmatoarea problema: vrei cutie automata sau anumite dotari trebuie sa iei un anume motor diesel?
Care e logica domnilor de la Citroen? Oricare ar fi nu e prea castigatoare pentru ca din cauza aceasta si din altele enumerate si in articol nu prea vedem C5-uri pe strada.
Si de ce este optimist constructorul?! In lipsa zapezii in cantitate extrem de mare de acum si a temperaturilor foarte scazute, poti ajunge lejer la 10,2.
Este un lucru cat se poate de normal sa consumi cu cativa litri buni mai mult in aceste conditii. Probabil pt. exportul in Siberia se ofera alte date de consum :))!!
Deci observatia voastra cu privire la optimismul constructorului n-are absolut nicio logica.
Ar fi tare sa patinati vreo doua ore intr-o parcare plina de gheata, sa obtineti vreo 20% si sa va luati de producator ca furnizeaza date eronate ori ca este "optimist", LOL!
Si la aproape 40 mii de euro poti sa gasesti multe alte alternatine.
C5 iti ei doar daca esti fan inrait Citroen sau nu ai mai vazut alta masina.
Sunt curios cati or sa dea banii.
De ce da SAH MAT acest model intregii clase? Este foarte simplu daca gandesti cat de putin. Nici un alt model din clasa sa nu ofera o astfel de configuratie orientata spre confort, cu iz de premium + motorizare 3.0 V6 Diesel. Daca vreau o masina de genul acesta nu am alternative la Passat/Insignia/Accord/508/Mondeo pentru ca acolo cele mai puternice motorizari diesel sunt de 170-200 CP si alea 4 in linie, plus ca putine modele mai au aerul premium si elegant al lui C5. Totusi imi ramane clasa premium, dar si acolo preturile pentru un 3.0 D V6 sunt mult mai mari decat pretul acestui Citroen, asa pana la urma c5-ul fiind in clasa cu modelele enumerate mai sus ce se intampla? SAH MAT.
ps: d5-ul are 215 cp, 2.4 cmc
azidimineata era 4,5
acum e 4,4
pana diseara ajunge la 4?
ontopic:masina e superba,de la comfort,motorizare,look,totul e superb
Se mai adreseaza celor care pun accent pe confort.
Oricum mi-a placut mult din articol, ma ales:
-"Gata să îţi gâdile simţurile şi să îţi mângâie ego-ul"
-"Citroen C5 este o maşină pentru romantici. Nu veţi vedea foarte multe pe stradă pentru că nu toţi se lasă impresionaţi de spiritu boem. Pragmatismul german învinge de multe ori".
-"C5 este ca o lampă fermecată"
Si mai ales:
-"Citroen C5 este special. A fost şi este rebelul segmentului, un spirit nonconformist, cu un design aparte, menit să atragă doar publicul cu o anumită cultură"
Nota 10, ati surprins si ati inteles de fapt ce inseamna C5-ul.
Multumesc!
Va spun sincer ca nu este asa si s-ar putea sa fiti surprinsi de fiabilitatea acestei masini ,de confortul pe care il ofera si chiar de performantele ei .
Cineva mai sus , afirma ca masina este pentru persoanele peste 40 ani ,lucru ce mi se pare mai mult decat tampit ,fiindca are un look sportiv .
Ce putem spune despre Mondeo sau Passat la capitolul look ?
Mie sincer mi se par mult mai banale si mai putin sportive si poate ca alea sunt intr-adevar masini pentru cei de 40 ani .
Un alt comentariu zice ca este pretul mare ,si ca in 2-3 ani o dai cu 15.000 .Pai hai sa zicem ca dai 40.000 pe masina si in 2 ani o vinzi cu 15.000 ,e o suma mare pierduta , dar un BMW 330 nou ,ca sa pui dotarile de pe C5 trebuie sa duci suma la peste 60.000 lejer ,si in 2-3 ani il dai cu 20.000. Care ti se pare mai convenabil ?? Am facut asemanarea cu 330 deoarece noul C5 iti ofera acelasi "lux" al interiorului ,aceleasi dotari si aproximativ aceleasi performante .
Mi-ar fi placut foarte mult ca aceasta masina sa dispuna de tractiune integrala ,fiindca performantele ar fi fost mult mai bune ,in rest este perfecta .
ce se intampla? se depreciaza nota odata cu aparitia unor oponenti inversunati la comentarii?
@Crystyann
tati, vezi ca la masinile de lux preturile scad dramatic. uite-te la deprecierea unor nemtoaice care se vand acum cu 10-15k euro si cand costau de noi doar in cativa ani
Referitor la masina daca tot este asa de sofisticata ii trebuia un 4x4 oricat de slab ar fi fost ca experienta nu prea au.
preturi de baza la modelele premium cu motor 3l diesel
bmw 330d 46k euro + tva
mercedes c 300cdi 50k euro + tva
audi A4 3.0 tdi 40k euro + tva
bati campii baiete. un model premium cu dotarile oferite de c5 la 40k euro (cu tot cu tva) e undeva la 55-60k euro PLUS tva.
cofigureaza si verifica
de asemenea puterea celor 3 e MAI MICA decat 240cp de la citroen in versiunile 2x4
citroen are in echiparea aceasta pret de 30 euro + tva, si mai adaugi doar pielea si lucruri finute ca sa fie dotat maxim in timp ce la premium ai ac manual si dotari medii la acel pret.
concurenti C5
opel insignia - are abia 2l diesel deci nu are ce cauta in discutie
ford mondeo - abia 2.2l diesel - out of here
vw passat - 2l tdi - nope
pug 508 - 2.2 hdi - tot prea jos
hyundai i40?! - 1.7l
lancia nu are
alfa romeo nu are
renault latitude - stiu ca avea si 3l dci dar nu gasesc in oferta curenta.
cine cauta o masina rafinata cu un aer premium si comportament SUPER comfortabil si e destul de pragmatic sa nu plateasca aproape dublu pt sigla de lux, sigur in c5 3.0 exclusive va gasi solutia optima.
numai suspensia aia face diferenta de la cer la pamant (de fapt si de drept)
Nu stiu daca observi dar nici autorul articolului, nici o multime de oameni care au comentat inaintea ta nu au luat in calcul un Renault la pretul acesta, ceea ce ma duce la gandul ca ori esti subiectiv ori esti cel mai .... din curtea scolii.
Cand a aparut acest articol si m-am uitat la pozele c5-ului, am dat apoi in dreapta la Latitude si am avut impresia ca ma uit de la un Renault la o Dacie Logan.
@t - la depreciere nu discutam de Audi / Mercedes / BMW care sosesc la noi in tara dupa 3 ani si 300.000 Km si care se vand in targ cu 15.000 - 20.000 EURO .
Discutam despre o nemtoaica ( nu sunt fanul lor, nu ma intelege gresit ) cumparata din Romanica la 40.000 EURO si un Citroen cumparat de nou la 40.000 EURO, cu aceiasi km la bord....
Clar Citroenul va fi mai jos cu cel putin 5.000 EURO la vanzare
mare ti-e gradina Dumnezeule...
@nenea ala care zice de puterea motoareleor de 3l de pe Audi, BMW si MB : mai cauta.. cine stie ce gasesti ... poate gasesti ca toti aia au peste 240cp (in configuratiile cele mai slabe ale motoarelor de 3 litri) si cuplu mult mai bun (asa cum noteaza si autorii textului).
- BMW (530d , pentur ca motorul de 3l nu apare inca pe seria 3) are 258cp si 560Nm ... hașdeiu' tau este mai performant ... mda..
- Audi are un 3.0 de 245cp si 500Nm intre 1400 si 3250rpm (!)
- Mercedes are un 3.0 de 265cp 620Nm care este si "lider" de putere in aceasta zona.
Consumurile sunt, pentru oras:
Citroen - 10.2
Bmw (530d) - 6.6
Audi - 7.2
Mercedes - 7.2
... mda... hai sa nu mai laudam motorul HDI in aceiasi fraza in care pomenim si celelalte 3 nume. Poti sa-l lauzi daca vorbesti de motorul de 3l de la Renault ... dar in comparatie cu cele trei motoare nemtesti acest V6 HDI este cel putin cu doua generatii in urma, tehnologic vorbind.
Am fost mereu impotriva masinilor "aproape premium" si raman consecvent :).
Mi se pare cam mare nota pentru motor-transmisie, si asta avand in vedere ca masina se vinde ca "alternativa la cei trei nemti" ... nu spune asta marketingul Citroen, ci "clientii" care nu au bani de un audi/bmw/mb ... fraza care sta pe buzele tuturor este "ce frate, ca si asta-i buna, ia uite, pielicica, suspensie pneuomatrica, motor belea cu impozit mai mare decat alocam anual pentru mancare, cutie automata .. ce mai, mai bun ca amaratii aia de fraieri din germania".
Mi se pare exagerat motorul pe o astfel de masina ... asta-i alta poveste. Daca printre concurentii directi nu are nimeni un 3.0 V6 (in afara de noul samsung) poate te gandesti ca este o miscare buna - atragi clientii oferind ceva in plus ... dar vii cu un motor care are performantele unui motor bmw din 2004 ..tine la unii ... nu tine la altii..
De exemplu Insignia Sport 180 cai, scaune climatizate, flex ride, etc cotata la 32.000 au lasat-o la 26.000 si ceva. Honda nu mi-a lasat un leu de ex.
unckle evident ca C5 cu piele si pretentii este pentru cine nu isi permite seria 5 (pentru ca seria 3 are dimensiunu interioare de c4 nu de c5 sa fim seriosi). La fel si seria 5 este masina saracului care nu isi permite seria 6 sau stiu eu ce Bentley. Intelegi ideea. Nu cred ca are rost sa mergem in aceasta directie. De altfel nici comparatia de consum nu isi are matematic rostul. Cati km pe ani sa alerge un client incat sa merite diferenta de 10.000? Peste 80k lejer. Cine merge atat?
E suspec intradevar ca nota tot scade. Eu am remarcat altceva in timp: foarte multe modele au peste nota 4,5 si au mii de stele la toate capitolele. Ce nota mai dai unui 911? Ce nota mai dai unui seria 5? Atat de mica e diferenta intre modele de masa (toyote, honde, vw, etc) si modele premium sau super speciale?
Nu critic dar intalnesc problema in mai toate siturile si revistele: nu se acorda ponderi criteriilor. Intr-o anume revista compara golf, astra, focus si seria 1. Si desi seria 1 este cu 25% (douazeci si cinci fratilor) mai scumpa tot ajunge pe locul 1. Nu mai zic ca se plangeau de spatiu. Cum in mintea unui om normal poate exista dilema: golf sau seria 1 la un nivel similar de dotari?
Nu-i acelasi lucru sa vrei seria 6 si sa nu iti permiti decat seria 5 cu a vrea un 5ar si a cumpara un citroen ;) ... si aici o sa ma crucifice "fanii" PSA :) ... pentru ca un seria 5 costa intre 40k si 140k, un seria 6 intre 50k si 150k ... iar citroenul asta cu toate cele pe el costa max 45k
unckle: mi-a scapat nuanta. Intradevar nu poti sa prezinti ca minune un motor depasit de competitori mai scumpi.
- cat despre distanta intre 5 si 6 zic si eu ca tine: evident ca ai dreptate dar era vorba de concept. Orice masina ai avea exista alta la care aspiri.
Anyway, Citroen sunt asi in design si de cand colaboreaza cu Ford, scot niste motoare diesel de invidiat. Desi fara indoiala o masina excelenta, pretul ma dezamageste. Peugeot 508 mi se pare o alternativa interesanta, si dispune de aceleasi motorizari, dar personal prefer Mondeo din acest segment. Nici nu vreau sa aud de Passat, dezamagire totala.
Francezii aveau 2.0 HDI + common rail + filtru de partiule chiar si la sfarsitul anilor 90, pe vremea aia Ford facea motorizarile alea diesel "celebre" cu injectoare Delphi...
deci mai lasati-o pe aia cu "aa avand in vedere ca Peugeot e Peugeot, e clar ca ei au colaborat cu Ford, nu Ford cu Peugeot, deci cat noroc au si astia cu Fordul ca altfel..." - nu e invers de fapt... PSA este al 2-lea producator european dupa VAG si are cele mai vandute motorizari diesel in Europa (puse pe mai multe marci) dupa cele de la ISUZU (camioane, cateva aruncate pe la opeluri mai vechi, autocare etc.)
Ford a cumparat licenta si au adus nou in familia psa motorizarea 2.7D care a fost modificat cu tehnologia High Pressure Injection (HDI). ATAT. Ei nici acum nu stiu sa faca pe cont propiu motorizarea aia 1.8 TDCI, pana si la masinile SH sunt mai ieftine ca un 1.6 tdci chiar daca sunt mai puternice.
@ .. altu fara nume - daca tu crezi ca numarul de cai si cuplu spun 100% despre un motor inseamna ca mai ai de invatat intr-ale automobilelor. Vorbeam de faptul ca motoarele similare de la nemti consuma 35% mai putin ... diferenta asta este cel putin "enorma" si deriva din tehnologia diferita din motoare. Poti sa scoti 800cp dintr-un 2.4 aspirat .. dar o sa manance 80% - vezi F1 ;) ... sau 275cp si sa papa 20% pe RR ... dar cand o sa ai 313 si o sa stai sub 10% la o masina de 2 tone .. se schimba povestea.
1. consumurile declarate sunt in conditii de teste, cat mai bune, neuniformizate. de aici diferentele intre ce zic si ce fac e mare. mai ales cand ai de-a face cu urbele romanesti, cu semafoare nesincronizate, cu carute pe drumuri europene si jeepuri care merg pe 2 benzi in loc de drumul lor.
cine a mers cu motor de 3l diesel sa ridice mana si sa declare ce si cum. cine a mers cu mai multe motoare de 3l diesel sa ridice a doua mana si sa spuna cinstit.
eu am mers si stiu. si confirm ca pe SUV de 2 tone am scos si 5.x% in oras. consum mediu.
cum? pilot setat pe 50kmh, croaziera, miezul noptii. plimbarica. sau am scos si 15% cu acelasi motor tot in oras, dar conditiile de zi.
asa ca va rog, nu comentati daca nu stiti.
citroen c5 este in clasa cu bmw seria 3, dar NU se compara direct. e ca si cum ai compara un kia cu un citroen
Daca vroiai un Passat veritabil trebuia sa ti-l cumperi din 2009. Dar tu ti-ai cumparat tractoras (fabricat pana in 2008) si e firesc sa spui ca este "cea mai proasta ever". Noul TDI al VW pe toate masinile Passat, Golf, Jetta, Tiguan etc este net superior multor motoare. Daca va luati SH nu le luati gata smecherite, ca smecheri sunt destui, ci luati-le de la proprietari, cu carte service.
Mai este si problema butucului fix, care nu e pe placul tuturor, dar mie imi place.
Personal am facut drive test cu 3 motorizari 1.6, 2.0 si 3 si nu am putut sa le gasesc nici un defect atat cat ma pricep io decat diferenta de putere 1.6 prea mic dar isi face treaba cu succes odata lansat 2 litri este ideal pt C5 3 litri este super . Referitor la confort toate sunt la fel cu o clasa peste masinile din segmentul ei. Nu ma credeti conduceti si voi macar 100 km si apoi vb despre confortul la C5. Una este sa conduci 800 km si sa te dai jos de ;la volan odihnit ca si cum ai fi condus 30 km, Nu am reusit sa conduc nici o masina 800 de km fara sa cobor sa ma dezmortesc sau sa ma odihnesc , ei bine cu C5 suspensie hidractiv 3+ am condus 840 km fara sa cobor din masina decat sa fac nevoile si sa imi iau cate o cafea (2). In urma acestei experiente am decis sa achizitionez un C5 cei drept nu modelul dupa 2008 dar am achizitionat modelul 2004- 2008 cu hidractiv 3 cu motorizare de 1.6 Hdi 109 Cp confortul si sguranta unei masini fac toti banii pt mine .