Esential
15.000 | de muncitori din zona Trollhaettan isi pot pierde locul de munca in cazul in care Saab isi declara falimentul. |
15.000 | de muncitori din zona Trollhaettan isi pot pierde locul de munca in cazul in care Saab isi declara falimentul. |
Constructorul suedez Saab a fost abandonat oficial de General Motors dupa ce discutiile dintre GM si Statul suedez nu au reusit sa rezolve situatia delicata in care se afla brandul nordic. Astfel, dupa ce Suedia a anuntat ca nu doreste nationalizarea marcii, Consiliul de Administratie a marcii s-a intrunit astazi de urgenta si a convenit ca marca sa angajeze un administrator care sa determine posibilitatea ca Saab sa continue lupta cu criza economica pe cont propriu, ca marca independenta.
Oficialii Saab nu au comentat urmatoarele decizii, marginindu-se la declaratii neutre: "Nu vreau sa speculez pe marginea diferitelor solutii pe care le are Saab atunci cand vine vorba de viitorul companiei", a spus Jan-Aake Jonsson, unul dintre directorii suedezilor.
GM anuntase ieri, in cadrul intalnirii pe care oficialii companiei au avut-o cu congressmenii americani, ca Saab va intra in procedurile de faliment inca din aceasta luna daca statul suedez nu va accepta sa nationalizeze marca. Oficialii de la Stockholm au refuzat insa o preluare a brandului, analistii economici aratand ca singura solutie pentru salvarea Saab ar fi gasirea urgenta a unui cumparator, fapt putin probabil in situatia economica actuala.
O eventuala declarare a falimentului marcii ar pune in situatie delicata furnizorii Saab, care nu ar primi nimic din suma pe care marca suedeza le-o datoreaza.
In schimb, o restructurare de moment ar permite unor segmente ale marcii sa supravietuiasca iar furnizorii ar putea negocia plata unor sume mai mici decat cele normale. In masura in care uzina Saab din Trollhaettan s-ar inchide, 15.000 de oameni si-ar pierde locul de munca.via | Just Auto | ANE
Statul suedez joaca o partida de sah in cazul Saab, strategia adoptata in prezenta fiind "asteptarea".
Saab se poate regasi in afara grupului GM. Oricum, marcile suedeze nu au mai avut succesul anilor '90 pe piata americana.
off topic- Mircea schimba "d" cu "s" - pune in dituatie delicata furnizorii Saab -
Crysler o sa vada dupa criza ce greseala au facut cand au renuntat la SAAB.
:(