Saab se află iar în pragul falimentului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pe afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul, acesta este proverbul care se potriveşte situaţiei cu care se confruntă constructorul suedez Saab. Dacă la Geneva, nordicii au venit alături de PhoeniX, conceptul ce reprezintă renaşterea acestora şi de noul 9-5 SportCombi, situaţia financiară a companiei lasă de dorit.
Într-un interviu acordat de Vladimir Antonov, finanţatorul brand-ului suedez, acesta a afirmat că Saab va putea comercializa anul acesta undeva între 60.000 şi 65.000 de maşini. Pentru a putea rămâne pe linia de plutire din punct de vedere financiar, Saab este obligat să vândă în 2011 80.000 de automobile, lucru puţin probabil în viziunea rusului.
Pentru a nu intra în faliment, producătorul nordic are nevoie de aproximativ 1 miliard de euro, iar buzunarele lui Antonov pot susţine doar jumătate din această sumă. Rusul a declarat că fără noi investitori sau fără un ajutor din partea statului, Saab ar putea intra în faliment în cinci zile.
Via | Motorauthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Volvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. (16.11)
-
Audi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. (07.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Antonov a fost indepartat din actionariatul Spyker inainte de achizitia Saab.
Deci e o stire inventata (nu de voi, am mai citit azi).
Daca imaginea SAAB era mai buna, cum era in anii '80 si '90 de exemplu poate ca GM nu era nevoit sa vanda. Dar cand esti american altfel vezi lucrurile.
Degeaba ma tot semnalati cu "manuta rosie"...Chiar daca ni s-a dat sa ne nastem pe-aici, prin Romanica cauntri (nu stiu engleza:))), si ne aflam departe geografic de miezul problemei, dati-va si voi de ceasul mortii sa sugerati vreo alternativa cu sanse obiective de reusita, mosmonditi cu pixul vreo varianta de afacere cat de cat credibila, daca vi se pare ca trebuie aplicate solutii mai "domestice", mai putin "excentrice" sau "fabuliste" , precum sunt pseudo-solutiile mele, ce naiba, nu ne intrece nimeni cu logoreea si cu ciuruirea la zid a greselilor altora...Lasati cliseul acela imbacsit : "Sunt oameni cu functii, specializati si abilitati, care trebuie sa se implice si sa ia masuri si decizii, aceia si numai aceia, nu noi!"...Adica iubim SAAB de ne topim zi de zi, rau de tot, tumultuos, dar mai bine sa stam pe margine, ca doar nu ni se goleste stomacelul daca ar disparea marca asta, nu? Cu asa mentalitate, nici nu-i de mirare. Pai, fratilor, stiti cum se comporta de obicei fanii SAAB mai ales cei din SUA? Daca n-aveti idee, nici o problema, dar macar interesati-va, ca doar duduie lumea de atatea surse de informatii, si apoi mai vorbim. Eu, unul, recunosc, venerez SAAB, dar nu ma consider in sinea mea si un fan veritabil...doar atunci cand voi izbuti sa prestez ceva palpabil in folosul brandului, oricat de neinsemnat, voi fi de acord sa-mi lipesc stampila de FAN. Pana atunci insa...bat apa in piua si voi asemenea cu mine. N-aveti de ce sa va suparati pe mine atata timp cat nu avansati nici un scenariu referitor la evolutia SAAB. Repet, nu va incumetati s-o faceti fiindca va iluzionati ca "stiu baietii aia din birourile SAAB-ului cum trebuie procedat, ca altfel de ce sunt pusi acolo?". Sunt pusi acolo, desigur, dar SAAB pur si simplu nu se vinde in ton cu estimarile strategice si cu nevoile financiare si punct, restu-i cancan! Unde ar fi buba? La preferintele cumparatorilor? Sau conteaza si cum anume te mobilizezi ca sa le atragi atentia?...Aaa?
Sorry, normal ca m-am iritat, pentru ca...asa nu mai merge, ajunge, este cazul sa intelegem odata ca NU EXISTA LICHIDITATILE NECESARE (hm, este putin spus "necesare"...sunt chiar imperative miliardele cash, cu titlu de investitii preponderent in infrastructura - niste eventuale platforme independente, originale, basca puterea de a concepe motoare proprii, ar costa de ar zvanta, nu gluma...dar de unde sa ploua torential pe seceta asta prelungita?!) la dispozitia noilor proprietari ai lui SAAB, deci n-are importanta cum se numesc acestia (ba ca Muller, ba ca Antonov, ba ca Putin sau Rasputin) . Oricum, dansii se invart in jurul cozii in privinta a ceea ce au de gand cu adevarat sa faca in viitorul apropiat sau pe termen lung. Nu demonstreaza ca sunt capabili decat de scornirea unor planuri de avarie, agatandu-se disperati de niste improvizatii de moment, pe care le scot de la mezat cand si cand in speranta fragila de a mai obtine cate o gura de oxigen in perspectiva nevroticei supravietuiri globaliste (a se vedea cazul cedarii diviziei Spyker Cars unei companii britanice de sub custodia lui Antonov in schimbul a 32 de milioane de euro prapaditi, care nu s-ar putea utiliza decat la suportarea salariilor angajatilor uzinei din Trollhattan pentru maxim un an!) . Pe hartie, totul arata roz, dar la contactul sangeros cu realitatile de piata...situatia devine cam albastra.
Stop! Nu-i asa ca am dormit cu fata la cearceaf si am visat urat? :))) :D :P
Ca tot vorbesti de o solutie, eu cred ca singura ar veni de la un constructor asiatic. Si nu ma refer la unul foarte cunoscut sau apreciat. Ma uit la Land Rover, Jaguar si Volvo si inca mai cred in minuni.
Iar referitor la alianta de care ai zis. Practic este imposibil. Scania nu va scapa prea usor de MAN. Pe langa faptul ca Scania aduce bani multi lui MAN (VAG), dpdv tehnic este un constructor de top. Gandeste-te ca Scania a fost primul constructor care a avut motoare V8. Cine a urmat? MAN. Intamplator? Nu prea. Si singur nu va face fata, daca se aliaza cu ceilalti (SAAB si Koenigsegg) Mai mult de 5 ani nu-i vad pe piata.
Iar in privinta aliantei cu divizia de avioane, nici asta nu o vad ca o solutie. Nu poti sa cumperi ceva neproductiv, pentru ca tu, care esti pe plus, va trebui sa "pompezi" beni grei in el si risti ca tie sa nu-ti mai mearga bine. O marca premium, precum SAAB, cere buget premium. Problema asta s-a pus si acum cativa ani la Volvo, cand multi ziceau ca o idee buna ar fi preluarea de catre Volvo Trucks.
Deci singura solutie o vad daca SAAB ar ajunge la un constructor asiatic pentru care banii sa nu fie o problema.
Ca sa intram direct pe miriste, da, exact, ai nu dreptate, ci perfecta dreptate in afirmatiile tale referitoare la "primatul" limitativ psihologic al banului (altceva cica nu trebuie sa ne mai intereseze acum, ontologic vorbind) . Eu am sugerat solutia cam pretentioasa, dar deloc imposibila, numita investitori arabi! (ooo, stai linistit, nu chinezi, ca sigur galbejitii ar vrea sa-si bage si nasul prin motoare si habitacluri si sa tipe "schimbare cu orice pret!"...hai sa nu ne inrobim si noi cu ochii inchisi urmatorului cliseu morbid atot-fanatizat: "In ziua de azi, daca nu colaborezi economic cu China, practic nu existi!" ...asa i-am auzit pe multi economisti de talie) , si astfel primesti raspuns garantat la o axioma de genul "o marca premium cere buget pe masura" . Bine, pe de alta parte, este logic sa nu te aventurezi pe un taram economic aparent "neproductiv" , ceea ce, intr-adevar, reprezinta SAAB in momentul de fata, dar de unde poti sa stii ce ar putea sa se intample intr-un viitor mai indepartat?..."Traieste clipa" ? Stii cum se traduce o lume care nu mai vrea sa riste absolut nimic raportandu-se strict la handicapurile, problemele sau incertitudinile prezentului? Simplu ca vaca: de ce ii este frica, tocmai de-aia n-o sa scape! Cu atata "prudenta" financiara pe metru patrat de civilizatie globala, tot va izbucni o foamete si o debandada (la scara globala, desigur) de ne vom debiliza in masa din cauza lipsurilor (pe care le resimtim si la propriu, si la figurat...chestia cu "mansarda") . "Sa lasam fatalismele"...OK, noi le lasam, dar ele pe noi?
Normal, sa speram ca nu va disparea SAAB, dar, poate n-o sa crezi, am ajuns la concluzia ca nu era dracul chiar asa de negru in perioada GM...Mai ales cand am vazut pe net ca, in ultimii doi ani, asa falimentari cum i-a stampilat toata lumea si chiar au tremurat teribil cu sabia lui Damocles deasupra capului (noroc cu Guvernul SUA) , General Motors Corporation a investit mai mult in cercetare si dezvoltare decat Volkswagen Group, de exemplu, parca mi-am mai alungat din resentimentele navalnice fata de conglomeratul american. Daca nu se va realiza doleanta mea "dementa", cea cu constituirea unui grup auto impreuna cu Scania si Koenigsegg (oricum, s-ar putea forma un consiliu de administratie la centru, iar subsidiarele sa fie societati pe actiuni, model VAG, deci lucrurile s-ar putea pune in miscare, nu stiu de ce ar parea atat de fantasmagoric??) , adica nu se va gasi nici un petrolist saudit care sa se arunce cu capul inainte (facand putin pipi pe "dilema riscului", numai asa s-ar inarma cu mentalitate de invingator!) , atunci...ori va fi totul pierdut ireversibil pentru SAAB (inclusiv in varianta vag vehiculata a alipirii de BMW Group), ori , de voie, de nevoie, s-ar intoarce cu coada intre picioare la vechiul stapan, ghici care! Pe ce motiv? Mai devreme sau mai tarziu, GM va realiza socata ca a comis niste gafe uriase renuntand atat de facil la SAAB, Pontiac, Oldsmobile si Hummer ( tuspatru marci intrunind extrem de multi fani pe mapamond), indiferent de consecintele economice pe care le-a invocat in adoptarea deciziilor respective! (pai nu mai erau rentabile din ce cauza? pentru ca GM a cumparat o porcarie de companie ca Daewoo si s-a concentrat pe a produce pe banda rulanta ciurucuri "comerciale" , ieftine din toate punctele de vedere, stricand si renumele lui Chevrolet --- am circulat doar o luna cu un Aveo si nu-mi mai trebuie niciodata, sincer! --- permitandu-si aceasta prostie grava fiindca era dominata de spaima paralizanta ca, daca nu i-ar imita pe europeni, ar ramane de caruta la nivel de profituri...) . OM TRAI SI OM VIDE...
Asa:
Cand Volvo a fost cumparat de Gelly mi-am zis ca mai rau de atat nu se poate si in cativa ani se va alege praful de Volvo. Ei bine ma bucur ca m-am inselat. Sunt de parere ca in timpul cat a apartinut de Ford se putea face mult mai mult. De cand a fost preluat de Gelly, Volvo a lansat S60, V60 si C70, au aparut noi motorizari noi (cat a apartinut de Ford, Volvo a lasat in productie motorul de 2.5 TDI 140 CP cumparat de la Audi vreo 10 ani, neschimbat - ca sa nu amintesc de 2.4 benzina 140 CP - motoare robuste, dar concurenta putea mai mult) si s-au bagat bani mult in cercetarea domeniului electric. In plus calitatea nu a avut de suferit, iar Volvo a castigat foarte mult la capitolul imagine pe piata din China, adica pe cea mai mare din lume. Implicit si vanzarile sunt destul de bune. Deci uite ca se poate si altfel.
Ma crezi sau nu, asta ii doresc si lui SAAB.
Ce sa mai adaug? Multa bafta aliantei Geely-Volvo, dar in sectorul preferat de mine, SAAB, situatia se interpreteaza putin diferit...Fara sa gresesc stilistic, Volvo=eleganta si stil, dar intotdeauna SAAB=nebunie si suspans...Treaba fiecaruia ce alege! De gustibus non est disputandum. Toate cele bune!