Saab, la graniţa falimentului: Administratorul cere lichidarea firmei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Deşi părea în primă fază că va reveni la viaţă după ce un tribunal suedez a decis să aprobe intrarea sub protecţia falimentului, compania suedeză Saab pare sortită dispariţiei. De această dată oficial.
Administratorul care se ocupă de reorganizarea Saab din partea Curţii suedeze a decis să oprească procesul de restructurare după ce a ajuns la concluzia că banii strânşi până acum cu chiu, cu vai de Saab nu sunt îndeajuns de mulţi pentru a duce mai departe povestea mărcii suedeze. În concluzie, administratorul a decis să trimită o scrisoare tribunalului prin care cere dizolvarea companiei.
"Nu există destui bani pentru continuarea procesului de reorganizare. A fost depusă o cerere pentru încheierea procesului, ar trebui să ajungă pe biroul judecătorilor în cursul zilei de vineri (n.r. azi)", a declarat Guy Lofalk, administratorul temporar al celor de la Saab.
Conform oficialului care s-a ocupat de formalităţile de restructurare, companiile chineze Zhejiang Automobile şi Pangda Automobile - ambele interesate iniţial de o investiţie masivă în Saab, de circa 250 de milioane de euro - ar fi avut banii necesari, dar nu au ajuns la un acord cu actualii proprietari ai mărcii suedeze: "Pot doar să spun că cele două părţi nu au ajuns la un acord", a declarat Lofalk.
În peisaj a intrat în zilele trecute, surprinzător, compania americană North Street Capital, însă cele 70 de milioane de dolari pe care americanii erau gata să-i pompeze în Saab au fost departe de a acoperi toate nevoile unei companii afundate în datorii.Swedish Automobile - fost Spyker - a anunţat că va contesta cererea lui Lofalk şi că va încerca, de asemenea, să ceară curţii schimbarea administratorului.
via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA a început o investigație asupra celor de la General Motors. Se pare că 870.000 de modele din cadrul companiei GM prezintă risc de defecțiune a motorului. (18.01)
-
Chrylser a anunțat că va pune pauză dezvoltării primului său model electric. Acesta este un crossover care trebuia să fie lansat în 2026. (17.01)
-
Lexus a anunțat că va retrage din fabricație modelul RC spre finalul acestui an. Producția va înceta în noiembrie, iar până atunci a fost lansată o ediție specială de adio. (16.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Subaru WRX STI revine după 3 ani de pauză. Disponibil exclusiv cu o cutie CVT
PS: anuntati-ne cand se termina... altfel devine prlictisitor
Si eu am plans dupa Hummer si Pontiac...
Viata e nedreapta uneori!!!!!
PS: Fac pariu, ca daca dispare maine VW, SKODA, SEAT, 50% din populatia planetei si 90% din populatia Romaniei, dispare de suparare =)).
Guy Lofalk are pe masa o oferta de cumparare de la Youngman Lotus, dar numai pentru 100% din Saab, deci Victor Muller va trebui sa se dea la o parte.
Victor Muler, in schimb, a initiat tratativele cu NSC pentru ca nu mai e sigur de buna credinta a chinezilor. Asadar, Guy Lofalk a invocat lipsa de bani pentru a cere stoparea reorganizarii.
Momentan nimic nu e decis. Am fire albe deja :)
eu unul m-as bucura sa dispara vw si cu toti °intelectualii° ce nu mai pot de suparare
Altfel, ai rostit un adevar foarte incisiv despre SAAB. Probabil ca te simti si tu dezolat de amploarea isteriei aparute recent pe topicul VAG de pe Automarket, unde exaltatii pro-VAGauna (macar de-ar fi echilibrati, respectuosi, fara sa-i huleasca pe suporterii altor companii) se prajesc in suc propriu de euforie ca VAG-ON a iesit "numbar uan" la vanzari globale pe anul curent (totusi, ma indoiesc ca au reusit sa "marite" chiar atatea milioane de masini, mai degraba miroase a cifre supraestimate de catre statisticieni zelosi si a lauda de sine cum altfel decat gaunoasa...), desi GM ii bate la fundul gol in ceea ce priveste inspiratia, originalitatea, relevanta, estetica si atractivitatea design-ului, mai ales cel interior, cine ar fi atat de tembel incat sa nege niste evidente izbitoare? Dar fanaticii VAG nu si nu, ei o tin pe a lor ca muta de mormant, elogiind pana la paroxism niste motoare, OK, foarte bune, cu consum in general decent (mai ales Diesel-ul), dar, daca ma gandesc ca m-am plimbat si eu destul cu un nou-nout A8 4.2 TDI care imi "papa" 16-17 litri in oras, indiferent ce "stil economic" de condus incercam, mai bine...pa-pa. Adica pa. Avea un motor "bestial", nu-i bai, dar ma inhiba cilindreea mare, greutatea mare si interiorul slabut (de parca s-ar fi ocupat de el un depanator de radio cu idei alcoolice). Deci tot mai mult imi place BMW-ul meu vechi de 20 de ani, care radiaza o efuziune sportiva cum nici mama actualelor A5, TT si chiar R8 nu-si poate inchipui...Sau un Audi V8 ii da clasa pe configuratie de lux unui Audi A8!
Sa fim onesti unii cu altii si sa admitem fara patima ca forta impresionanta de ansamblu a lui VAG si tot ce inseamna performanta la dansii poarta acelasi nume simplu, elocvent, perpetuu si predestinat in aceeasi masura lui BMW, AMG si, desigur, SAAB, toate aceste patru branduri echivaland cu apa de ploaie daca nu l-ar folosi: T-U-R-B-O. Prin urmare, regii automobilismului vor fi intotdeauna in numar de trei: Gottlieb Daimler, Rudolf Diesel si...Alfred Buchi (elevtianul care a imaginat, proiectat si construit cu succes primul sistem turbocharge din istorie).