Esential
120 | de maşini din colecţia muzeului Saab vor fi scoase la licitaţie. |
Procesul de lichidare al proprietăţilor Saab, în scopul de a achita datoriile creditorilor, a dus şi la destrămarea colecţiei de maşini istorice ale construtorului suedez. Administratorii falimentului au declarat că vor încerca să adune fondurile necesare prin scoaterea la licitaţie a 120 de automobile de colecţie, ridicate din muzeul situat în Trollhattan, locul unde îşi are rădăcinile Saab.
Printre cele peste o sută de maşini se numără prototipul UrSaab proiectat în 1946 şi primul exemplar creat cu noul logo Saab, după încetarea activităţii firmei în domeniul aeronautic. Din memoria pasionaţilor Saab vor lipsi şi conceptele 98, 99, 900 Safari şi 900 Turbo James Bond, legende care au scris istoria brandului din nordul Europei.
Pe eşafodul casei de licitaţie vor urca şi alte nume cunoscute ca 92, 97 Sonett, 900 EV-1, Saab 9X, Tribeco Concept, autocarul 9000 şi mult mai recentele 9-5 şi AeroX Concept. Nu va lipsi nici un Cadillac BLS dezvoltat cu mai multe componente ale suedezului 9-3.
Toate vehiculele vor fi evaluate corect, lichidatorii sperând să obţină şi ceva peste valoarea estimată.
via | autoblog
Trebuia sa le pastreze ca un simbol a ceea ce a fost, daca nu va mai exista.
Procesul de îngropare a trabantului suedez totuși are loc :).
Tu ai o fabrica de linguri si un muzeu cu linguri create de tine, dar intri in faliment cu datorii imense catre furnizorii tai. Executorul trebuie sa recupereze cat mai mult din bunurile detinute de compania ta si sa plateasca acei furnizori. Crezi ca ar pastra muzeul de linguri? Iti spun eu ca e in stare sa vanda si balustrada de la scarile spre birou daca nu gaseste un cumparator pentru pachetul intreg.
Ar putea sa existe multi iubitori de linguri produse de tine care sa doreasca muzeul, dar nu suficienti incat sa supravietuiasca compania.
Automobil SAAB (VW, MERCEDES, FIAT, BMW etc) = lingura = produs oarecare.
Asta general vorbind. Ca ar fi un muzeu al motorsportului, al conceptelor... etc (al lingurilor care au revolutionat mancatul), ar fi altceva.
Economia de piata nu este inventia mea, este inventia americanilor care credeau ca aceasta economie de piata este in favoarea lor, fara sa-si dea seama ca de fapt aceasta economie este si sfarsitul lor ca natie (din pct de vedere economic evident). Ca dovada SUA este inglobata in datorii, iar China incepe sa fie plictisica ca trebuie sa le plateasca datoria externa... unei natii care nu-si da seama ca se scufunda din cauza prostiei pe care o dovedesc in orice fac. Timpul masinilor care costa mult si se produc scump, chiar daca sunt masini bune a trecut deja. De fapt timpul masinilor incepe sa treaca. S-au descoperit alte mijloace alternative de transport, exista trenurile (de cateva ori mai ieftine), in orase, transportul in comun castiga teren, ma gandesc ca vor mai asista si la alte decaderi de renume in industria auto, SAAB si altii sunt doar un inceput timid.
Nu-i bai, nu mai este asa de interesant sa conduci cand exista trenuri care se deplaseaza cu viteze de peste 500km/h, cand exista avioane si mai ales transportul in comun.
Cat despre datorii... ce sa le faci. Baietii aia care au condus SAAB inspre prapastie... nu stiau sa-si faca treaba. Nu poti sa-i omori (desi ar merita), nu poti sa-i pui sa plateasca datoriile (nu au de unde) asa ca cineva sau ceva trebuie sa suporte consecintele. Vezi tu in viata cand faci ceva... exista intotdeauna consecinte. Fie ele bune sau rele... exista. Mi-as dori sa existe o lume in care orice fac eu (bine sau rau) sa nu aiba consecinte... dar se pare ca nu exista. SAAB plateste un pret mare pentru actiunile unor incapabili, dar se numeste consecinte si nu neaparat datorii. SAAB plateste cu munca irosita a muncitorilor ei, cu traditia si cu exponatele din acel muzeu (o parte din istoria SAAB de fapt) "reusitele" unor incapabili. Un pret scump, dar un pret pe care trebuie sa-l plateasca, asa cum si noi, civilizatia umana platim destul de scump greselile rasei umane. Printre aceste greseli as aminti poluarea (in multe variante si miresme, una mai de rahat ca alta), defrisarile, diferite rase de animale care au disparut, stratul de ozon este pe duca, americanii sunt prosti si ne duc catre dispartiei, economia de consum care duce catre consumarea tuturor resurselor de pe Terra si evident catre colaps si asa mai departe.
Totusi fiecare dintre noi cred ca nu este interesat de aceste probleme, pariez ca nimanui nu-i pasa de prostiile astea de mai sus, ci este interesat doar de binele lui. Chiar daca privim in ochii copiilor nostri, si vedem un sfarsit tragic al rasei umane, dupa vreo 10k de ani ce civilizatie (un pumn de praf la nivel cosmic), ramanem cu impresia ca cineva ne va ajuta si ne va salva doar pentru ca esecurile de care ne bucuram in fiecare zi, credem ca sunt niste reusite.
Personal ti-as recomanda sa te gandesti mai mult la ce se va intampla cu tine si cu viata ta, pentru ca daca ai afla ca trebuie sa omori toata populatia de pe Terra pentru ati salva viata tie, eu personal cred ca ai face-o. Iar asta spune totul despre rasa umana.
Au un design urat... nu imi plac deloc, insa ii respect deoarece sunt alte persoane care le place aceasta marca, si acele masini sunt un simbol pentru brandul respectiv, asa cum AUDI V8 este pentru mine un simbol AUDI, si la altii nu le place... insa va respect pentru gusturile voastre.
Chiar nu imi place SAAB. Poate 9-3-ul modeul dinainte de ultimul facelift (ala cu faruri dreptunghiulare), si noul 9-5, in rest...
P.S. Iar din randul celor salvate ..te poti trezi ca sub respectiva caroserie sa gasesti piese de la o masina de serie mult mai banala , ce face pare din grupul ce a salvat marca prestigioasa , politica platformelor comune extinse si la brandurile cu pretentii .
Om trai si-om vedea. Nu s-a sfarsit aici :)