Saab isi va baza noile modele pe aceleasi platforme GM
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei trei noi proprietari ai companiei Saab, Koenigsegg, antreprenorul american Mark Bishop si norvegienii de la Elker Group - planuiesc o revenire in forta a marcii suedeze.
Noile modele Saab vor fi bazate pe trei platforme General Motors, care vor fi folosite pentru urmatorii zece ani. Viitorul Saab 9-5 va folosi plaftorma Epsilon 2, noul 9-4X va folosi o combinatie dintre platformele Theta si Epsilon 2, pe cand noul 9-3 va utiliza platforma Delta 2. Modelul 9-5 are deja 13 ani vechime, noua versiune a acestuia urmand sa fie lansata in viitorul apropiat.
Principala problema cu lansarea si productia noului 9-5 tine de platforma si fabrica unde este construit Saab 9-5. Acest model imparte plaftorma cu Opel Insignia si ar fi trebuit sa fie fabrica in Russelsheim, pe o linie de productie dedicata. Cum nu exista nici un acord in acest sens semnat intre Opel si Saab, suedezii vor trebui sa isi mute linia de asamblare in tara lor, pentru a putea fabrica noul 9-5 la fabricile proprii.
Diferenta majora dintre Saab 9-5 si Opel Insignia consta in ampatamentul marit pe care il poseda modelul suedez.Folosirea platformelor General Motors pentru modelele Saab micsoreaza costurile de dezvoltare si este realizata in baza unui acord semnat in urma cu trei luni. Saab trebuie sa consulte GM in legatura cu trenurile de rulare hibride si sa ofere sprijin in dezvoltarea unei transmisii integrale. Vasco-cuplajul Haldex utilizat pe modelele Saab cu tractiune integrala va fi folosit si de Cadillac SRX.
Pentru a fi profitabil, Saab trebuie sa produca si sa vanda circa 130.000 unitati pe an. Suedezii au reusit aceasta performanta in 2006, dar anul 2008 a adus vanzari de numai 93.000 unitati. Ulterior, marca suedeza va trebui sa isi mareasca productia pana la un prag de 150.000 unitati pe an, pentru a isi mari marja de profit. Succesul Saab depinde de reducerea costurilor de productie si dezvoltare, precum si de comercializarea unui produs cu un pret de achizitie potrivit pentru segmentul sau.
Via | Autoweek
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. (19.11)
-
BYD a anunțat oficial că a atins borna de 10 milioane de mașini electrificate produse la aproape 30 de ani de la înființare și la aproape 20 de ani de la debutul primului său model. Marca chineză este lider al pieței de mașini electrificate la nivel mondial. (19.11)
-
Compania chineză Xiaomi a anunțat că a livrat peste 100.000 de unități ale primului său model electric SU7. Aceștia au anunțat că doresc să ajungă la 130.000 de unități livrate. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
musai le trebuie 2 modele mai mic, pentru vinde............
Tu chiar nu stii limba romana, sau o faci pe retardul intentionat?
sunt la servici si "tehnica" e deficitara :(