Saab isi va baza noile modele pe aceleasi platforme GM
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei trei noi proprietari ai companiei Saab, Koenigsegg, antreprenorul american Mark Bishop si norvegienii de la Elker Group - planuiesc o revenire in forta a marcii suedeze.
Noile modele Saab vor fi bazate pe trei platforme General Motors, care vor fi folosite pentru urmatorii zece ani. Viitorul Saab 9-5 va folosi plaftorma Epsilon 2, noul 9-4X va folosi o combinatie dintre platformele Theta si Epsilon 2, pe cand noul 9-3 va utiliza platforma Delta 2. Modelul 9-5 are deja 13 ani vechime, noua versiune a acestuia urmand sa fie lansata in viitorul apropiat.
Principala problema cu lansarea si productia noului 9-5 tine de platforma si fabrica unde este construit Saab 9-5. Acest model imparte plaftorma cu Opel Insignia si ar fi trebuit sa fie fabrica in Russelsheim, pe o linie de productie dedicata. Cum nu exista nici un acord in acest sens semnat intre Opel si Saab, suedezii vor trebui sa isi mute linia de asamblare in tara lor, pentru a putea fabrica noul 9-5 la fabricile proprii.
Diferenta majora dintre Saab 9-5 si Opel Insignia consta in ampatamentul marit pe care il poseda modelul suedez.Folosirea platformelor General Motors pentru modelele Saab micsoreaza costurile de dezvoltare si este realizata in baza unui acord semnat in urma cu trei luni. Saab trebuie sa consulte GM in legatura cu trenurile de rulare hibride si sa ofere sprijin in dezvoltarea unei transmisii integrale. Vasco-cuplajul Haldex utilizat pe modelele Saab cu tractiune integrala va fi folosit si de Cadillac SRX.
Pentru a fi profitabil, Saab trebuie sa produca si sa vanda circa 130.000 unitati pe an. Suedezii au reusit aceasta performanta in 2006, dar anul 2008 a adus vanzari de numai 93.000 unitati. Ulterior, marca suedeza va trebui sa isi mareasca productia pana la un prag de 150.000 unitati pe an, pentru a isi mari marja de profit. Succesul Saab depinde de reducerea costurilor de productie si dezvoltare, precum si de comercializarea unui produs cu un pret de achizitie potrivit pentru segmentul sau.
Via | Autoweek
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (20.12)
-
Potrivit celor mai recente informații, Rusia vrea să investească circa 900 de milioane de dolari în dezvoltarea unei platforme auto care să fie utilizată inclusiv la modele cu zero emisii. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
musai le trebuie 2 modele mai mic, pentru vinde............
Tu chiar nu stii limba romana, sau o faci pe retardul intentionat?
sunt la servici si "tehnica" e deficitara :(