Saab isi va baza noile modele pe aceleasi platforme GM
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei trei noi proprietari ai companiei Saab, Koenigsegg, antreprenorul american Mark Bishop si norvegienii de la Elker Group - planuiesc o revenire in forta a marcii suedeze.
Noile modele Saab vor fi bazate pe trei platforme General Motors, care vor fi folosite pentru urmatorii zece ani. Viitorul Saab 9-5 va folosi plaftorma Epsilon 2, noul 9-4X va folosi o combinatie dintre platformele Theta si Epsilon 2, pe cand noul 9-3 va utiliza platforma Delta 2. Modelul 9-5 are deja 13 ani vechime, noua versiune a acestuia urmand sa fie lansata in viitorul apropiat.
Principala problema cu lansarea si productia noului 9-5 tine de platforma si fabrica unde este construit Saab 9-5. Acest model imparte plaftorma cu Opel Insignia si ar fi trebuit sa fie fabrica in Russelsheim, pe o linie de productie dedicata. Cum nu exista nici un acord in acest sens semnat intre Opel si Saab, suedezii vor trebui sa isi mute linia de asamblare in tara lor, pentru a putea fabrica noul 9-5 la fabricile proprii.
Diferenta majora dintre Saab 9-5 si Opel Insignia consta in ampatamentul marit pe care il poseda modelul suedez.Folosirea platformelor General Motors pentru modelele Saab micsoreaza costurile de dezvoltare si este realizata in baza unui acord semnat in urma cu trei luni. Saab trebuie sa consulte GM in legatura cu trenurile de rulare hibride si sa ofere sprijin in dezvoltarea unei transmisii integrale. Vasco-cuplajul Haldex utilizat pe modelele Saab cu tractiune integrala va fi folosit si de Cadillac SRX.
Pentru a fi profitabil, Saab trebuie sa produca si sa vanda circa 130.000 unitati pe an. Suedezii au reusit aceasta performanta in 2006, dar anul 2008 a adus vanzari de numai 93.000 unitati. Ulterior, marca suedeza va trebui sa isi mareasca productia pana la un prag de 150.000 unitati pe an, pentru a isi mari marja de profit. Succesul Saab depinde de reducerea costurilor de productie si dezvoltare, precum si de comercializarea unui produs cu un pret de achizitie potrivit pentru segmentul sau.
Via | Autoweek
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Alfa Romeo adaugă o nouă serie specială în gama sa de 3 modele pentru anul 2025. După anunțarea seriei speciale Tributo Italiano la sfârșitul anului 2023, Alfa Romeo a prezentat seria următoare, denumită Intensa, la Salonul Auto de la Bruxelles. (20.01)
-
BYD, producătorul chinez de mașini electrice, a declarat că își propune să finaizeze fabrica sa de un miliard de dolari din Indonezia până la finalul acestui an. (20.01)
-
Hino Motors, o companie din cadrul Toyota Group, a acceptat să plătească o sumă totală de 1.6 miliarde de dolari ca parte a unei înțelegeri legate de date false și frauduloase privind testele de emisii de CO2 prezentate Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). (20.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
musai le trebuie 2 modele mai mic, pentru vinde............
Tu chiar nu stii limba romana, sau o faci pe retardul intentionat?
sunt la servici si "tehnica" e deficitara :(