Esential
100 | de maşini se vor produce azi la Trollhattan. |
8100 | de maşini însumează cererile pentru Saab. |
100 | de maşini se vor produce azi la Trollhattan. |
8100 | de maşini însumează cererile pentru Saab. |
Saab anunţă astăzi repornirea producţiei la uzina sa din Trollhattan, Suedia, după o perioadă de şase săptămâni de pauză, cauzate de probleme financiare.
Gunnar Brunius, vice-preşedintele diviziei de producţie şi achiziţie Saab, alături de Victor Muller, CEO Saab şi Spyker, şi Pang Quinhhua, CEO al Pang Da, furnizorul care a salvat constructorul suedez, au repornit linia de asamblare a uzinei, finalul zilei urmând să consemneze producţia a 100 de exemplare şi nu 230 sau 240 cum se întâmplă într-o zi normală.
Potrivit comunicatului oficial emis de Spyker, producţia trebuie să acopere o cerere de 6500 de maşini, la care se adaugă încă 1600 de pre-comenzi ale noului 9-4X. Aşadar, suedezii trebuie să funcţioneze la capacitate maximă pentru a putea livra 8100 de maşini.
Primele unităţi care au ieşit de pe linia de asamblare sunt un Saab 9-5 Aero XWD şi un Saab 9-3 Convertible.
Spyker a suferit mult în ultima perioadă din cauza imposibilităţii de a-şi achita datoriile faţă de furnizorii Saab.
Salvarea a venit de la un distribuitor chinez, Pang Da, care şi-a impus însă condiţiile stricte. Înţelegerea dintre Spyker şi Saab pe de o parte şi Pang Da pe de altă parte a dus deja la injectarea unei sume de 30 de milioane de euro în Saab, aceasta garantând reluarea activităţii la fabrica de la Trollhattan.Al doilea pas al înţelegerii va fi reprezentat de cumpărarea, în schimbul a 65 de milioane de euro, a 24% dintre acţiunile Spyker. Ulterior, Pang Da şi Spyker (redenumit Swedish Automobile) vor forma un joint venture care va construi maşini Saab la o uzină care urmează să fie ridicată în China.
via | Saab
Aaa, si...faptul adorabil ca SAAB moare, dar nu se preda, spulberand inca o data nadejdea dementa a uraciosilor fara frontiere care de-abia asteapta sa vada acest brand si RENUME doborat total, odata pentru totdeauna, si care ma mir ca nu se ineaca cu propriile lor bale otravite, imi starneste un sentiment de satisfactie malitioasa: SAAB is alive, sic! More and more and more!!
Toata stima.
Foarte laudabil mi se pare faptul ca pretuiesti "suedezele". Am umblat pentru scurta vreme cu un 9-3 2.0t din 2001, nu uiti niciodata asa ceva, dar nu-mi apartinea, ceea ce mi-am permis fiind un...BMW 316i de 1.6L din '92. Se conduce mai sportiv decat o versiune actuala (nu este deloc confortabil, de obicei acesta fiind exact simptomul din care rezulta calitatea senzitiva a sportivitatii!) si am vazut chiar o explozie numerica in Bucuresti de modele ca al meu. Motivele pentru care m-am "dat" pe BMW ar fi diverse, insa in nici un caz nu m-a contaminat vreo molima "coca si piti" - pur si simplu pretul unui SAAB nou, indiferent daca importat oficial la noi sau disponibil pe "mobile.de", ma descumpaneste...Ca voi avea pana la urma un TurboX nu ma indoiesc, chit ca in schimb as fi silit sa dorm numai prin tomberoane.
Cat despre perioada de dupa 1990, un fel de Halloween GM, m-am exprimat in dese randuri. Nu platformele Opel au constituit problema amenintatoare la adresa identitatii de sine a SAAB-ului, ci decizia arbitrara a americanilor, in dispretul conservatorismului fanilor SAAB, de a introduce strict motoarele lor dupa 2002, mai ales pe 9-3 (satisfactia care ne-a "consolat" a fost ca "Ecotec"-urile au fost proiectate initial de inginerii SAAB, iar cei de la Opel au fost de acord sa fie produse in serie si sa echipeze ambele marci de sub pulpana lui GM Europe). In privinta formelor exterioare, SAAB a respirat originalitate si sub GM, si sub Spyker, cu exceptia lui 9-2X, 9-7X si PhoeniX (hm , grila clara de BMW...). Cine oare vede un "Opel recarosat" cand priveste din exterior si din orice unghi natural un SAAB modern? Daca asa are impresia, in mod sigur este ori rauvoitor, ori tarat...
In rest, se asterne praful...SAAB a hotarat (de fapt Muller, dar suedezii asculta de el ca de Evanghelie) sa se logodeasca cu hazardul, s-au luat de mana si si-au zis (Pang) DA! Dar noi iubim marca pentru ceea ce este si simbolizeaza, nu pentru ceea ce isi inchipuie unii si altii ca este sau pentru ceea ce ar vrea sa fie!