Motivul care stă în spatele acestei decizii este cel de a menţine interesul publicului faţă de marca Saab până la lansarea primului model adevărat din gama "noului Saab", un model electric bazat pe platforma Phoenix care va vedea lumina zilei cel mai devreme în 2015.
Conform informaţiilor oferite de Mikael Oestlund, purtător de cuvânt al NEVS citat de Automotive News, consorţiul care deţine majoritatea drepturilor legate de Saab a început deja discuţiile cu vechii furnizori ai mărcii suedeze, reuşita relansării lui 9-3 fiind legată strâns de un succes la nivelul negocierii cu aceştia. "Astăzi avem răspunsuri de la puţin peste jumătate dintre foştii furnizori Saab. De la ceilalţi nu avem încă răspuns, dar nici nu am auzit ceva alarmant", spune Oestlund.ACELAŞI MODEL, ACEEAŞI FABRICĂ. DAR O SIGLĂ NOUĂ
Pe de altă parte, oficialul NEVS a confirmat faptul că viitoarele modele electrice vor fi construite şi vândute sub marca Saab, singurul lucru care se va schimba fiind logo-ul. NEVS nu a putut achiziţiona drepturile de utilizare ale siglei vechi Saab, reprezentată de un grifon stilizat pe fundal albastru, astfel că aceasta va fi refăcută odată cu apariţia noilor modele. Noul logo va fi prezentat oficial până la finalul lui 2012.
via Automotive News, Just Auto (înreg.)
Eu imi mentin parerea ca tot sub pulpana GM i-ar fi fost cel mai bine firmei suedeze, ceea ce s-ar fi putut intampla, chiar si in acele conditii economice terifiante atat pentru GM, cat si pentru Saab, insa membrii companiei din Trollhattan, inflamati de multi "puristi" si revansarzi dintre fani, au dorit cu tot dinadinsul sa-si croiasca "propriul drum spre independenta" (in aparenta, caci, fara banii lui Spyker, tot n-ar fi reusit sa realizeze ceva), iar americanii, presati si de o opinie publica internationala partinitoare si prea emotiva, le-au acordat pana la urma fostilor subordonati voie sloboda, neagreand dragostea cu sila, dar iata ce se va alege in definitiv de un brand cu atati pasionati.......Adio Saab (sau GMaab, ca asta a fost in ultimii 20 de ani).
Cu toate nesimtirile GM, exista viata pentru Saab si dupa acest mariaj esuat.
Se poate construi 9-3 si fara componente GM, defapt cam asta intentioneaza NEVS. Oricum masina asta e un model de tranzitie spre noua era GM-free.
Nu reiau la infinit discutia despre relatia Saab-GM, ma bucur ca au scapat de mizeria aia de concern scos din faliment de Obama.
Mai rau de atat nu se poate, deci de aici inainte, numai de bine! E greu sa joci corect cand terenul e inclinat.
Saab e mai Saab acum decat a fost vreodata. Reuseste sa aiba viata dupa multitudinea de suturi in c*aie venite din toate partile.
Asta e esenta si sufletul Saab, Giga.