Saab ar putea fi vândut unui constructor suedez de vehicule electrice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
National Electric Vehicle Sweden, o companie care produce vehicule electrice, este favorit în cursa pentru achiziţia bunurilor mărcii Saab. Consorţiul NEVS îl include şi pe Karl-Erling Trogen şi a devenit favorit în lupta pentru achiziţia bunurilor Saab după ce Youngman, compania din China interesată de Saab, s-a retras din luptă. NEVS a fost fondat recent şi este susţinut de un grup de investitori din China şi din Japonia. Acţiunile NEVS sunt împărţite între o companie numită Sun Investment şi Mikael Kubu, Preşedintele Ac-Gruppen, o firmă de avocatură bazată în Gothenburg.
Jurnaliştii suedezi au încercat să afle indentitatea celor care susţin consorţiul NEVS, dar aceştia nu au reuşit să afle decât intenţiile lor – producţia de vehicule electrice. În cazul în care National Electric Vehicle Sweden ar achiziţiona bunurile mărcii Saab, aceştia ar putea să-şi pună în aplicare planul vizând automobilele electrice, dacă vor avea fonduri suficiente să se susţină.
În această situaţie, Saab ar putea deveni un constructor de automobile premium cu propulsie electrică.Salariaţii uzinei din Trollhattan şi-au găsit deja alte locuri de muncă de la închiderea fabricii până în prezent, aşa că noii investitori ar putea forma alte locuri de muncă în Suedia în timp ce ar folosi fosta uzină Saab. În ceea ce priveşte tehnologia la care vor avea acces noii posesori ai mărcii Saab, cei de la General Motors au declarat că nu vor negocia privind tehnologiile cheie prezente în concern şi utilizate de Saab, ceea ce ar exclude numeroase elemente moderne găsite pe modelele Saab, de la motorizări până la suspensii şi sisteme multimedia. În schimb, noul posesor al mărcii Saab ar putea să atingă valorile tradiţionale Saab, manifestate până când General Motors a achiziţionat marca suedeză.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Zhejiang Youngman Lotus Automobile has been jettisoned from the dwindling pool of bidders for Saab after tendering an offer of $492 million for the whole kaboodle. Exact reasons weren't given for Youngman leaving the table, but according to a report in Autoweek.nl, "Chinese bureaucracy" was partially to blame and there apparently wasn't complete confidence in the Chinese company's finances.
Reports say the bidding is meant to close in the next week, but we still don't know who all the bidders are – India's Mahindra & Mahindra, China's Geely/Volvo and at least one as-yet-unknown entity are after the whole company or select assets. Swedish media was hinting at another bidder with electric car knowledge, not from China, to take control of Saab. And if that same Autoweek.nl story is correct, Spyker's Victor Muller didn't leave the premises empty-handed, as "Spyker would be the licensing agent of the Saab 9-5 and continue to be paid for its use."
Faza cu chixul lui Youngman o ştiam de ceva vreme, dar mi se pare absolut normal să fie rejectaţi atâta timp cât gălbejiţii n-au putut dovedi provenienţa privată a eventualelor fonduri de cumpărare a brandului şi de investiţii ulterioare şi că, de fapt, în spatele obscurităţii lor bâjbâia Guvernul chinez, care cine ştie ce veioze mai avea în cap şi ăsta. Deci adminii au procedat cât se poate de logic. Cât despre Mahindra, acest uriaş indian practică nişte kitsch-uri care îţi înlemnesc mintea: distribuie în acea zonă asiatică Logan rebranduit ca Mahindra Verito şi a achiziţionat SsangYong, care cică în segmentul de lux doar a substituit sigla Mercedes cu a lor, tot semeaţă pe verticală! Aşa că ce mi-e Youngman, ce mi-e Mahindra…Până la urmă, de ce nu se înscrie în cursă şi Dalai Lama; poate călugării săi tibetani îşi vor broda veşmintele cu Griffin şi deviza “born from jets”, că doar acum este în vogă să te afişezi cât mai “kinky”.
oare nu cumva americanii de la GM nu au interes sa`l dea? cred ca motivele reale pt care tot pica ofertele astea ne depasesc si nu le stim cu adevarat.
pe de alta parte, nu m`ar surprinde ca saab sa devina o marca strict ecologica, asa cum vor baietii astia sa o faca, are potentialul asta.
Nimeni nu doreste firma acolo unde este datorita conditiilor de productie.
Daca o luau chinezi mutau productia la ei asa cum fac cu Volvo si de acolo aveau de castigat.
Conditiile de vanzare includ mentinerea fortei de munca si asta o face o investitie ineficienta ca oricum Saab nu a produs profit niciodata.
Asa ca ....... sa devina masina electrica finantate cu taxele puse pe benzina si va asambla baterii si motoare electrice chinezesti pe caroseri locale.
În loc de concluzie: chiar m-ar tenta să mă înscriu pe o parabolă suprarealistă cu ochii minţii spre viitor, ca profeţii din vechime, numai ca să mă edific câţi iubitori reali şi loiali de SAAB ar mai exista la scară globală să zicem peste 20 de ani, chiar în condiţiile în care firma n-ar mai fiinţa de mult ca personalitate juridică…Pe Cuantic l-aş vedea sigur ca deţinător concret de SAAB Automobile (chiar de factură SH, cum ar deveni atunci), îndrăgostit nostalgic de istoria acestui fenomen veşnic viu şi chiar admirator fervent al lui SAAB Aero&Systems. Dar şi unul care ar da târcoale vecinei Koenigsegg.
Tacerea mea se datoreaza mai multor factori. Sunt de acord cu strategia adminilor de la Trollhättan, anume de a face public ceva doar atunci cand este nevoie. Trecutul ne-a invatat o lectie, anume ca tacerea e de aur, iar prietenii nostrii de la saabsunited au fost nevoiti sa recunoasca faptul ca au gresit atunci cand s-au grabit sa publice imediat fiecare zvon, lucru care a fost nociv pentru SAAB.
Trebuie vazut ce va fi, daca va mai fi ceva, pentru ca pe zvonuri nu are rost sa ma bazez. Se tot vehiculeaza idei cum ca vor produce masini 100% electrice, mai nou se vorbeste de hibrizi s.a.m.d., in Germania se tot vorbeste de platforma Phoenix care asa si pe dincolo etc. Timpul e prea scump pentru a-l pierde cu zvonurile aruncate presei, prefer sa ma bucur zi de zi de micutul meu 900, care se dovedeste a fi nu numai un sprinter focos, un cruiser relaxant, mai nou si o masina de familie suficient de incapatoare cu care imi pot rezolva si problemele, nu doar poftele.
Inca mai cred ca soarele va lumina si prin cartierul Stalbaka din Trollhättan, ultima carte inca nu s-a jucat. Pana atunci, toate cele bune si nu lasa capul plecat ci... Griffin up! ;)
Salutare, maestre! Am revenit recent din concediu, de aceea nu am mai comentat. Pe langa acest aspect, asa cum spuneam intr-un comentariu legat de Up!, nu prea am mai deschis aici in ultima vreme, pentru ca am avut mult de lucru.
Ca sa revin la subiect, nu mi-as face griji in ceea ce priveste viitorul SAAB. Imi place sa cred ca au reusit sa scrie un trecut si un prezent de insemnatate, in asa fel incat sa-si asigure si un viitor. Probabil, alte marci nu ar fi rezistat in noianul de probleme pe care le-a avut SAAB in ultimii 2 ani. Faptul ca a rezistat imi spune ceva. Sunt multe interese la mijloc, pentru ca asa merg (din pacate) lucrurile la ora actuala. Insa nu s-a uitat de SAAB, pentru ca rezistenta lor este importanta. De aceea cred ca multi incearca sa prinda o parte cat mai consistenta din SAAB sau, de ce nu, totul... Prefer sa cred ca mai este posibila continuarea in traditia marcii. Probabil din anumite interese, este cam devreme pentru modelele electrice. Planeta mai are de asteptat pana cand tehnologiile nepoluante vor castiga mult teren, pentru ca asa se pare ca se prezinta (deocamdata) interesele actuale. Tocmai de aceea, fiecare incearca... Spuneam intr-un comentariu anterior ca aceste incercari ma fac sa zambesc. Vom mai vedea ce o sa fie. Ultima batalie nu s-a dat inca :)
Eu am afirmat de ceva vreme că preţul “corect” gravitează în jurul valorii-bornă de 500 de milioane de euro. Mă rog, de la parşivii ăia nesimţiţi de peste Ocean ştim şi noi care este valoarea reală de piaţă (la nivel de active / cca. 20 de miliarde de euro) şi nu mă mir în acest sens, deoarece, deşi proprietarul încă viabil (de facto) este Spyker, deţinătorul de jure se numeşte…ha ha ha, SAAB Group AB. Recent, CEO al companiei-mamă a dezvăluit faptul incontestabil că drepturile legale de folosire a brandului SAAB i-ar permite oricând fostului proprietar istoric să recapete în mod gratuit controlul asupra fabricii din Trollhattan, asupra terenului aferent şi asupra patrimoniului general al mărcii auto (în care oricum a investit de-alungul deceniilor împreună cu Scania), ceea ce domnul Hakan Buschke deja a promis solemn dacă viitorul cumpărător al lui SAAB Automobile AB (repet: nu poate achiziţiona decât brandul în sine şi ceea ce semnifică şi implică acesta, atât! – nici GM n-a putut face mai mult…iar visul său fierbinte de a nărui SAAB Cars s-a…năruit) ar cuteza numai în gând să mute producţia afară din Suedia, iar adminii, strict juridic vorbind, n-ar avea ce să facă în acest caz, deoarece legile trademark-ului sunt necruţătoare la scară planetară…Extraordinar! Deci până acum pe cei de la SAAB Aero&Systems i-a durut în plex de soarta cumplită din ultimii doi ani a bietului ex-mădular (ca să nu mai pomenesc de gafa impardonabilă de a se lăsa seduşi de vrăjelile americanilor în ’89, o rană perpetuu vie…), însă s-au trezit să reacţioneze şi ei în stil “muscle smart” în ceasul al n-şpelea…Adică, mai neaoş spus: “Dobitocilor de la secţia auto, noi şi Scania nu vrem să vă dăm nici o leţcaie nicicând, chiar dacă suntem conştienţi că aveţi nevoie de bani precum cel ce se îneacă de oxigen, dar ne jurăm pe toţi sfinţii că pe cine va încerca să vă ducă departe de noi o să-l ia mama dracu’! Noi vă dăm numele, iar Scania sigla, aşa că mucles şi resemnaţi-vă!”…Cool, nu? Asta da justiţie adevărată! :)