Saab 9-X AirConcept: viitorul rival pentru BMW Seria 1

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 18.09.2008
Saab va dezvalui la Salonul Auto de la Paris conceptul 9-X Air Concept, din care va lua nastere rivalul Seriei 1 de la BMW.

Esential

200 de cai putere dezvolta motorul hibrid instalat pe cel mai nou concept Saab.
231 de km/h este viteza maxima pe care o poate atinge Saab 9-X Air Concept.
5.0 litri/100 de km este consumul conceptului hibrid atunci cand este alimentat de benzina si nu de etanol.

In luna martie a acestui an constructorul suedez Saab dezvaluia la Salonul Auto de la Geneva un concept futurist care prefigura viitorul rival pentru BMW Seria 1. Scandinavii dovedesc ca sunt perseverenti si anunta oficial o continuare a conceptului din primavara cu un prototip cabrio.

Botezat Saab 9-X AirConcept, decapotabila asteptata la Paris este de fapt o derivatie de caroserie a coupe-ului cu trei usi 9-X BioHybrid si o prefigurare a unui viitor rival cabrio pentru BMW Seria 1.

Conceptul suedez promoveaza o serie de elemente inovative printre care cel mai important este acoperisul botezat Canopy Top, derivat dintr-o arhitectura de tip targa. Acesta este complet automatizat si este alcatuit din trei sectiuni care se strang intr-un compartiment posterior. Acest compartiment adaposteste si intreaga suprafata vitrata care inconjoara habitaclul pana in dreptul parbrizului.

Aceasta structura inovativa a acoperisului si a geamurilor laterale ii ofera conceptului o aerodinamica mai buna actionand totodata ca un deflector care apara pasagerii de eventualele turbulente.

O alta inovatie gandita de inginerii Saab este deschiderea neconventionala a portbagajului. Acesta culiseaza in exterior de sub linia continua a farurilor si poate gazdui doar doi saci de golf.

La interior totul poarta amprenta unui designer obsedat de imagini tridimensionale. Plansa de bord este "decorata" cu o serie de cinci ecrane iluminate in culoarea verde cu grafica 3D, inovatie care cu siguranta nu isi va face loc si pe versiunea de productie din cauza costurilor foarte mari.

Sub capota, conceptul decapotabil Saab a instalat un tren de rulare hibrid care include: un motor de 1.4 litri supraalimentat de 200 de cai putere, care inghite 85% bioetanol si 15% benzina, o transmisie semi-automata cu dublu ambreiaj si sase rapoarte si un motor electric alimentat de un pachet de baterii litiu-ion.

Suedezii sustin ca trenul de rulare poate ajuta conceptul 9-X Air Concept sa sprinteze de la 0 la 100 de km/h in 8.1 secunde si sa atinga o viteza maxima de 231 km/h. Saab nu face compromisuri nici in materie de consum, constructorul scandinav prefigurand un consum de benzina, mediu, de 5.0 litri/100 de km si o valoarea a emisiilor de 119 g/km.

Atunci cand functioneaza cu etanol, consumul creste pana la 6.5 litri la 100 de km.

Ramane de vazut daca versiunea de productie a modelului Saab 9-1, inspirata de cele doua concepte prezentate anul acesta de suedezi, va putea sa faca fata cu brio concurentei mult mai bine cotate: BMW Seria 1, Volvo C30 si Audi A3. Vom fi insa nevoiti sa asteptam a doua jumatate a lui 2009 pentru a putea analiza acest lucru.

Comentarii (5)

  • Zagado
    Superb!
    0 0
  • superb, intr'adevar
    felicitari celor de la saab, designul este destul de inedit, nu pare sa semene prea mult cu nicio alta masina.... dintr'un anumit unghi aduce foarte putin cu chrysler crossfire... dar atat. imi place!
    0 0
  • domnosu
    pfff...
    Super tare!!!
    0 0
  • mda
    oameni astia de la saab in loc de o masina ....tot un avion au facut ....
    oricum frumos ...
    0 0
  • super tare da nu mi se pare k se compara cu porcaria aia de serie 1 si in plus nu pot concura fiind in clase diferite mai degraba rival la TT
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru