Saab va dezvalui la Salonul Auto de la Paris conceptul 9-X Air Concept, din care va lua nastere rivalul Seriei 1 de la BMW.
In luna martie a acestui an constructorul suedez Saab dezvaluia la Salonul Auto de la Geneva un concept futurist care prefigura viitorul rival pentru BMW Seria 1. Scandinavii dovedesc ca sunt perseverenti si anunta oficial o continuare a conceptului din primavara cu un prototip cabrio.
Botezat Saab 9-X AirConcept, decapotabila asteptata la Paris este de fapt o derivatie de caroserie a coupe-ului cu trei usi 9-X BioHybrid si o prefigurare a unui viitor rival cabrio pentru BMW Seria 1.
Conceptul suedez promoveaza o serie de elemente inovative printre care cel mai important este acoperisul botezat Canopy Top, derivat dintr-o arhitectura de tip targa. Acesta este complet automatizat si este alcatuit din trei sectiuni care se strang intr-un compartiment posterior. Acest compartiment adaposteste si intreaga suprafata vitrata care inconjoara habitaclul pana in dreptul parbrizului.
Aceasta structura inovativa a acoperisului si a geamurilor laterale ii ofera conceptului o aerodinamica mai buna actionand totodata ca un deflector care apara pasagerii de eventualele turbulente.
O alta inovatie gandita de inginerii Saab este deschiderea neconventionala a portbagajului. Acesta culiseaza in exterior de sub linia continua a farurilor si poate gazdui doar doi saci de golf.
La interior totul poarta amprenta unui designer obsedat de imagini tridimensionale. Plansa de bord este "decorata" cu o serie de cinci ecrane iluminate in culoarea verde cu grafica 3D, inovatie care cu siguranta nu isi va face loc si pe versiunea de productie din cauza costurilor foarte mari.
Sub capota, conceptul decapotabil Saab a instalat un tren de rulare hibrid care include: un motor de 1.4 litri supraalimentat de 200 de cai putere, care inghite 85% bioetanol si 15% benzina, o transmisie semi-automata cu dublu ambreiaj si sase rapoarte si un motor electric alimentat de un pachet de baterii litiu-ion.
Suedezii sustin ca trenul de rulare poate ajuta conceptul 9-X Air Concept sa sprinteze de la 0 la 100 de km/h in 8.1 secunde si sa atinga o viteza maxima de 231 km/h. Saab nu face compromisuri nici in materie de consum, constructorul scandinav prefigurand un consum de benzina, mediu, de 5.0 litri/100 de km si o valoarea a emisiilor de 119 g/km.
Atunci cand functioneaza cu etanol, consumul creste pana la 6.5 litri la 100 de km.
Ramane de vazut daca versiunea de productie a modelului Saab 9-1, inspirata de cele doua concepte prezentate anul acesta de suedezi, va putea sa faca fata cu brio concurentei mult mai bine cotate: BMW Seria 1, Volvo C30 si Audi A3. Vom fi insa nevoiti sa asteptam a doua jumatate a lui 2009 pentru a putea analiza acest lucru.
oricum frumos ...